English

اسماعیلی: پشتیبانی از فعالیت ‌های فرهنگی و هنری را وظیفه خود می‌دانیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تامید بر تسهیل گری در تمام امور فرهنگی و هنری از تلاش برای تغییر بودجه فرهنگی در سال 1401 خبر داد.

اسماعیلی: پشتیبانی از فعالیت ‌های فرهنگی و هنری را وظیفه خود می‌دانیم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی عصر روز دوشنبه در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان اصفهان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان افزود: می کوشیم تا تمام فعالیت های فرهنگی و هنری به ریل عادی خود بازگردد و در این مسیر ارائه بسته‌های حمایتی فرهنگی و هنری جزو اولویت‌ های کاری این وزارتخانه است.

وی افزود: در گام نخست قصد داریم در جلسه دولت و در ستاد ملی کرونا، ایجاد و ارائه بسته حمایتی به اصحاب فرهنگ و هنر را به تصویب برسانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: نگاه ما در دوره جدید یک نگاه جامع و عام به فرهنگ و هنر است و در دولت‌ مردمی تمام ارکان آن مورد توجه قرار خواهد گرفت. 

وی تصریح کرد: ما قائل به انحصار نیستیم زیرا دولت قصد تصدی‌گری ندارد و باید تسهیل کننده و حمایت گر تمامی ارکان‌های مرتبط با فرهنگ و هنر باشد. 

اسماعیلی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم که پس از یک دوره چهار ساله رشد قابل توجهی در محصولات و تولیدات فرهنگی و هنری داشته باشیم اظهارداشت:  دولت مردمی تمام همت و تلاش خود را برای بسترسازی مناسب و رشد فضای فرهنگی و هنری کشور معطوف خواهد کرد و در این زمینه استان ‌هایی مانند اصفهان باید پیشتاز باشند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: پشتیبانی از فعالیت ‌های فرهنگی و هنری را وظیفه خود می‌دانیم و باید فرصت به هنرمندان و اصحاب فرهنگ داده شود تا فعالیت ‌های خود را بیش از قبل گسترش دهند. 

اسماعیلی با بیان اینکه تمامی مشکلات مرتبط با حوزه فرهنگ و هنر باید شناسایی و رفع شود تصریح کرد: فعالیت‌ ها پس از شیوع ویروس کرونا در زمینه ‌های مختلف مانند سینما فروش بلیت به شدت کاهش پیدا کرده و حتی به یک بیستم در سال گذشته رسیده است. 

وی ادامه داد: کرونا در حوزه‌های مختلف موسیقی و تئاتر آسیب وارد کرد و باید در این زمینه واکسیناسیون ۸۳ هزار نفری حوزه فرهنگ و هنر که از امروز آغاز شده به زودی پایان یابد و شرایط کار به حالت عادی برگردد و نحو احسن پیش رود. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: با تاکیدات رهبر معظم انقلاب فعالیت‌های فرهنگی و هنری باید گسترش یابد و در این زمینه قصد داریم در بودجه سال ۱۴۰۱ تغییرات اساسی در این بخش ایجاد کنیم. 

اسماعیلی با بیان اینکه بخشی از گزارش‌های وضعیت موجود، در اخبار و فضای مجازی به جای برنامه‌هایم قلمداد شده بود تصریح کرد: همین امر شماری از انتقادها را به وجود آورد که البته تمام انتقادها را به دیده احترام می‌نگرم و این مباحث را به دل نخواهم گرفت. 

وی با اشاره به اهمیت ملی شدن بسیاری از صنایع گفت: برای مثال در صنعت چاپ، کاغذ و جوهر و چاپ باید به خودکفایی دست پیدا کنیم. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت حمایت از عکاسان خبری تصریح کرد:  آنان جلوی چشم ما هستند اما کمتر دیده می‌شود بنابراین باید از آنان حمایت صورت پذیرد. 

اسماعیلی خاطرنشان کرد: سال ها در اصفهان افتخار خدمت داشتم و همگان می‌دانند که اصفهان چه گنجی است و چه گنجینه‌های بزرگی از تاریخ پر افتخار را در خود جای داده است. 

وی با اشاره به اهمیت توسعه فرهنگی و هنری اصفهان و قابلیت آن برای جذب حداکثری گردشگران گفت: اصفهان از بسیاری از شهرهای معروف اروپا مانند پاریس و لندن زیباتر پر جمعیت تراست. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه خاک اصفهان گیرایی دارد تصریح کرد: فعالان فرهنگ و هنر در ادوار مختلف تاریخ تا پا به این سرزمین گذاشتند به عنوان یک عنصر موثر تبدیل شدند. 

اسماعیلی افزود: در این خطه تمامی اجزای مرتبط با فرهنگ و هنر به صورت یک جا جمع شده و این خصوصیت در هیچ کجای دنیا و کشور وجود ندارد، استان اصفهان در ارتباط با حوزه فلسفه، حکمت و عرفان همواره  یک چشمه جوشان بوده که در طول تاریخ، کشور را سیراب کرده است. 

 نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد و نمایندگانی از بخش‌های گوناگون مانند مطبوعات، هنر، فرهنگ، کانون‌های قرآنی و مساجد نقطه نظرات خود را بیان کردند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه