English

توسط نشر ماهی؛

«همین حوالی» منتشر شد/ روایتی از ارتباط یک زن با محیط پیرامونش

کتاب «همین حوالی» نوشته جومپا لاهیری و ترجمه راضیه خشنود به همت نشر ماهی منتشر شده است.

«همین حوالی» منتشر شد/ روایتی از ارتباط یک زن با محیط پیرامونش

به گزارش خبرگزاری موج، کتاب «همین حوالی» نوشته جومپا لاهیری و ترجمه راضیه خشنود به همت نشر ماهی در نوبت چاپ اول تابستان 1400 منتشر شده است.

جومپا لاهیری با نام اصلی نیلانجانا سودشنا ۱۱ ژوئیه ۱۹۶۷ در لندن از پدر و مادری هندی متولد شد. وی در کالج برنارد، مدرک لیسانس ادبیات انگلیسی، در دانشگاه بوستون در رشته‌های زبان انگلیسی، ادبیات خلاق و ادبیات تطبیقی فوق لیسانس و بعد هم در رشته مطالعات رنسانس مدرک دکترا گرفت.

از میان کتاب‌های جومپا لاهیری می‌توان به مجموعه داستان مترجم دردها اشاره کرد که در سال ۱۹۹۹ منتشر شد و سال بعد، جایزه ادبی پولیتزر را از آن خودش کرد.

خاک غریب (مجموعه داستان)، همنام (رمان) و گودی (رمان) هم از جمله کتاب‌های پرفروش او هستند. همنام در سال ۲۰۰۳ منتشر شد و چند سال بعد در ساخت فیلمی به همین نام مورد اقتباس قرار گرفت.

عموم موضوعاتی که لاهیری در داستان‌هایش به آن‌ها می‌پردازد، مهاجرت است. خانواده‌هایی که از هند به لندن و آمریکا مهاجرت کرده‌اند و این مهاجرت، تفاوت فرهنگی، دغدغه‌های والدین، مسائلی که با آن روبه‌رو می‌شوند، اهمیت فرهنگ کشور مبدا و تاثیر آن در زندگی فرزندانشان و ... در کتاب‌ها و آثار او بازتابی گسترده دارند.

در پشت جلد این کتاب آمده است:

«هر بار محیر پیرامونم تغییر می‌کند، غم بزرگی بر دلم می‌نشیند غمی بزرگ‌تر از اندوه ترک مکانی گره خورده با خاطرات تلخ و شیرین. این خودِ تغییر است که مرا برمی‌آشوبد. درست همچون وقتی که شیشه‌ای را تکان می‌دهی و مایع درونش تار و کدر می‌شود.

همین حوالی اولین رمانی است که جومپا لاهیری به ایتالیایی نوشته و خودش نیز آن را به انگلیسی ترجمه کرده است. روایتی از ارتباط یک زن با محیط پیرامونش، از آدم‌ها گرفته تا اشیا و مکان‌ها، حکایت وابستگی‌ها و گسستگی‌ها، حسرت‌ها و امیدها.» 

این رمان در قطع رقعی و جلد شومیز و در 144 صفحه منتشر شده است و با قیمت 32 هزار تومان به فروش می‌رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی