English

یوسف مرادیان در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد:

رستم در سریال اسپینجر مابه ازایی ندارد و باید خلق شود/ ویژگی های رستمی که در زمان سفر کرده است

بازیگر سریال «اسپینجر» می‌گوید برای این که بازیگری بخواهد ژانرهای مختلف را تجربه کند نکته کلیدی داشتن یک فیلمنامه خوب و دوم خلق آن فضاست.

رستم در سریال اسپینجر مابه ازایی ندارد و باید خلق شود/ ویژگی های رستمی که در زمان سفر کرده است

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، یوسف مرادیان این روزها در سریال اسپینجر  مشغول ایفای نقش یک ابر پلیس به نام رستم است. او درباره نقش خود در این سریال در گفتگو با خبرگزاری موج گفت: قصه حول دو شخصیت اصلی  رستم و سهراب در این سریال  می‌گذرد. براساس اتفاقی که در سال ۱۵۰۰ رخ می‌دهد، رستم و سهراب در زمان سفر می‌کنند و به زمان حال یعنی ۱۴۰۰ می‌آیند که نقطه عطف و آغازین سریال نیز همین سفر در زمان است.

نقش رستم ما به ازایی ندارد

او ادامه داد: در این سریال، نقش رستم یک اَبَر پلیس را بازی می‌کنم، با توجه به این که از زمان آینده به حال می‌آید، دارای خصوصیات خاصی است. رستم از مکان و فضایی می‌آید که همه ما دوست داریم به آن روزها برسیم و دوست داریم شاهد آن اتفاق خوب در جامعه و محیط پیرامونمان باشیم. فضایی که جرم و جنایت در آن به حداقل رسیده باشد. در واقع رستم خصوصیات خاصی دارد و مانند شخصیت‌های اسطوره‌ای (اسفندیار در «شاهزاده ایرانی») که پیش از این بازی کردم نیست. یکی از خصوصیت‌های بارز این نقش این است که مابه ازایی ندارد و باید خلق شود. چرا که از آینده آمده است و در اتفاقات امروز  تا پایان داستان، دستخوش مسائل مختلفی می‌شود که برای مخاطب جذاب و دیدنی است. 

این بازیگر درباره خلق کاراکتر رستم و استفاده از مابه ازای بیرونی آن اظهار کرد: من برای نقش اسفندیار کاندید بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره شدم و خدا را شاکرم چرا که نمی‌خواستم شبیه هیچ یک از شخصیت‌هایی که می شناسم یا دیده‌ام باشد. شخصیت‌های اسطوره‌ای هرکدام به دلیلی نامیرا بودند و تبدیل به اسطوره شدند و نقطه عطف اسفندیار روئین تن بودنش بود و تنها جایی که آب مقدس ندید چشم‌هایش، برای من همین نقطه عطفی بود که بتوانم نقش را  آن طور که باید پیدا کنم.

وی افزود: درباره رستم در سریال اسپینجر نیز همین است، در قصه روند شخصیت را می‌بینیم؛ ضمن این که سریال در صد سال آینده یعنی سال ۱۵۰۰ آغاز می‌شود و درباره آدم‌ها و اتفاقاتش صحبت می‌شود. به همین دلیل من به عنوان یوسف مرادیان اگر تمام تلاشم را بکنم تا وفادار به نقش باشم و تمام ابعاد اخلاقی، رفتاری، گفتاری و کرداری شخصیت را به جا آورم، خیلی از مسیر را رفته‌ام. سال ۱۵۰۰ مدینه فاضله در این قصه است  و رویایی است که هرکدام از ما انسان‌ها دوست داریم رخ  دهد. اگر من بتوانم در طول نقش آن را زندگی کنم و به آن کاراکتر نزدیک شوم، بسیاری ازاتفاقات خواهد افتاد. 

مرادیان در مورد اینکه در «اسپینجر» ۱۰۰ سال دیگر را چگونه تصور کرده است گفت: برای رسیدن به این اتفاق متن فیلمنامه بسیار به من کمک می‌کند تا تکلیفم با نقش روشن باشد و با وجود آنکه با اتفاقات عجیبی در طول قصه مواجه می‌شود، اما می‌دانم که باید چه کنم. از سوی دیگر یکی از نقاط قوت این سریال حضور هادی اسلامی طراح جلوه‌های ویژه است که برای بخش آینده در کنار ما حضور دارد  و قرار است سال ۱۵۰۰ را برای ما بسازد. فکر می‌کنم فیلمنامه خوب و گروه ویژوال حرفه‌ای در کنار ما هستند و من  به عنوان بازیگر نقش رستم تمام قد در اختیار کار قرار گرفته‌ام و تمام تلاشم را می‌کنم تا بهترین اتفاق برای سریال «اسپینجر» رخ دهد. 

یوسف مرادیان بازیگر نقش رستم در سریال اسپینجر

کار نکردن بهتر از کار بد کردن است

این بازیگر در ادامه درباره تغییر ژانر و تجربه فضاهای جدید نیز اظهار کرد: ما در این کار با یک قصه طنز و کمیک مواجه نیستیم، بلکه با یک فضای علمی- تخیلی روبه روهستیم و فکر می‌کنم هر بازیگری باید دوست داشته باشد که این فضا را تجربه کند چون یک اتفاق جدید است. اما باید چند المان برای گرایش به انجام این کار وجود داشته باشد تا منِ بازیگر با خیال راحت به این کار فکر کنم. پایه اولیه هر اثری فیلمنامه است؛ زمانی که فیلمنامه این اثر را خواندم بسیار از آن خوشم آمد و به نویسنده کار خانم آزاده محسنی تبریک گفتم. مسئله دوم ساختن آن فضاهاست. در سال ۱۴۰۰ همین لوکیشن فعلی را داریم، اما در سال ۱۵۰۰ دکورسازی شده و هادی اسلامی به بهترین شکل ممکن می‌تواند این کار را انجام دهد.

مرادیان تاکید کرد: وقتی شما ارکان اصلی کار  را نداشته باشید، نمی‌توانید درست پیش بروید و من بازیگر نیز می‌ترسم از حضور در کاری که به سرانجام نمی‌رسد. بنابراین می‌توان گفت، ترس از تجربه کردن نیست، بلکه نگرانی از آن است که کار به درستی در نیاید. من معتقدم کار نکردن بهتر از کار بد کردن است. به هرحال من یوسف مرادیان کارنامه کاری دارم که  از آن دفاع می‌کنم و تمام آثاری که انجام دادم چه در حوزه تاریخی و چه در حوزه سینما کارهای درجه یکی بودند که به آن‌ها افتخار می‌کنم و خدا را شاکرم. بنابراین حاضر نیستم در هر کاری حضور داشته باشم. 

پروتکل ها را به خوبی رعایت می کنیم

بازیگر نقش رستم در سریال اسپینجر درباره کار در شرایط کرونا نیز توضیح داد: کار در شرایط کرونا سخت است، اما جا دارد از علیرضا کریم زاده تهیه‌کننده و کارگردان کار  تشکر کنم که در همه این شرایط در کنار ما بود و بستری را فراهم کرد که در طول کار هر دو هفته  تست کرونا بدهیم، برای این که سلامت گروه برایش اهمیت دارد و تاکنون به مشکلی بر نخورده‌ایم. بنابر تصمیم جمعی کار ادامه یافته تا به سرانجام برسد. این هم بخشی از زندگی ماست و باید با آن کنار بیاییم اما تا حد توان تمام موارد را رعایت می‌کنیم. همه بچه‌های پشت صحنه از ماسک استفاده می‌کنند، هرچند برای ما بازیگران بعد از گریم استفاده از ماسک کمی سخت است، اما در فضای آزاد قرار می‌گیریم و سعی می‌کنیم پروتکل‌ها را  کامل رعایت کنیم. 

یوسف مرادیان درخاتمه درباره سایر فعالیت‌های خود نیز گفت: یکی دو کار سینمایی انجام دادم که هنوز اکران نشده‌اند. در این مدت چند کار خوب را نیز به دلیل تداخل با این سریال رد کردم. امیدوارم سرانجام این کار موفقیت آمیز باشد چون با قصه کاملا نو و جدیدی مواجه هستیم و اتفاقاتی که زیباست. شخصیت‌هایی که انتخاب شدند هرکدام در جایگاه خود دوست داشتنی هستند، امیدوارم که مخاطب نیز  ماحصل این تلاش را ببیند و آن را دوست داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه