English

واکنش خوب تماشاچیان به فیلم اصغر فرهادی در اولین اکران/ قهرمان از گزینه های نخل طلا است

فیلم سینمایی قهرمان در اولین اکران خود در فستیوال کن با تشویق ممتد تماشگران روبرو شد.

واکنش خوب تماشاچیان به فیلم اصغر فرهادی در اولین اکران/ قهرمان از گزینه های نخل طلا است

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، بالاخره انتظارها برای تماشای اولین اکران فیلم سینمایی قهرمان به کارگردانی اصغر فرهادی در هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن به پایان رسید و این کارگردان در پایان نمایش فیلمش با تشویق طولانی تماشاچیان روبرو شد.

اصغر فرهادی که بیش از پنج دقیقه از سوی تماشاچیان به صورت ایستاده مورد تشویق قرار گرفت گفت: لحظات احساسی را تجربه می کنم. این اولین باری بود که فیلم را با جمعیت زیادی دیدم در حالی که سال گذشته تصور نمی‌کردم چنین اکرانی داشته باشیم،

وی سپس از گروه برگزار کننده و تماشاچیان تشکر کرد و گفت: این تشویق شما پس از پایان فیلم برای من معنای زیادی دارد، بسیار متشکرم.

تشخیص مرز بین خوبی و بدی بسیار سخت است

اصغر فرهادی در آستانه اکران فیلمش و بر روی فرش قرمز جشنواره کن هم وضعیت برگزاری این رویداد در شرایط کرونایی را خوب توصیف کرده بود و گفته بود: فکر می کردم برگزاری جشنواره کار سختی باشد ولی دست‌اندرکاران به خوبی شرایط را کنترل کرده‌اند و همه چیز عادی پیش می‌رود.

فرهادی در مورد تفاوت و تشابه فیلم هایش هم گفته بود: آثارم در مسیر مشابهی هستند اما اگرچه همان مسیر را می‌روم ولی عمیق‌تر می‌شوم. ادعایم این است که باید فیلم به فیلم عمیق‌تر شد. با ساخت هر اثر دنیای جدیدی را کشف می کنم و زوایایی که قبلاً فرعی بودند و شاید به آنها کمتر می‌پرداختم، برایم به موضوع اصلی تبدیل می‌شود. 

این کارگردان مطرح کشورمان در مورد هدف اثرش و نمایش خوبی و بدی گفت: بین بدی خوبی فاصله بسیار نامشخصی وجود دارد که تشخیص آن سخت است اگرچه هدف اصلی من در نوشتن داستان این نبوده اما این موضوع به طور ناخودآگاه در داستان وجود دارد. تلاش من در ابتدا این بود که یک قصه را خوب تعریف کنم و در اولین گام همیشه برایم مهمترین هدف این است تا تماشاگر هیچ جای فیلم خسته نشود.

امیر جدیدی هم کار با اصغر فرهادی را فوق‌العاده توصیف کرد و گفت: من از آقای فرهادی هم هنر می آموزم و هم از آن مهمتر اخلاق و انسانیت را. از حضور در جشنواره فیلم کن احساس رضایت و افتخار می کنم بویژه که با اثر اصغر فرهادی به اینجا آمده ام.

فرهادی قطعا یکی از نامزدهای نخل طلا است

غلامرضا موسوی تهیه کننده پیشکسوت سینمای کشورمان هم که این روزها یکی از مهمانان کن محسوب می شود پس از تماشای فیلم قهرمان به کارگردانی اصغر فرهادی در صفحه شخصی اش نوشت: قهرمان و یک نمایش بسیار موفق در کن. فرهادی قطعا یکی از نامزدهای نخل طلا است وامیدوارم چنین باشد.

وی افزود: قهرمان ، فیلمی ایرانی است با فیلمنامه ، کارگردانی ، وبازی های خوب و یک اتفاق برای امیر جدیدی. تدوین خانم هایده صفی یاری هم مثل همیشه درجه یک.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه