English

در یک نشست خبری عنوان شد؛

استقبال هنرمندان جهان از پنجمین دوسالانه کارتون کتاب/تمدید مهلت ارسال آثار برای هشت روز دیگر

مسعود شجاعی طباطبایی توضیحاتی را در مورد جزئیات برگزاری و استقبال هنرمندان از دوسالانه کارتون کتاب ارائه کرد.

استقبال هنرمندان جهان از پنجمین دوسالانه کارتون کتاب/تمدید مهلت ارسال آثار برای هشت روز دیگر

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج، نشست خبری پنجمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب با حضور سیدمسعود شجاعی طباطبائی دبیر این رویداد، هادی آشتیانی مدیر ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی و مهدی توکلیان مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل نهاد کتابخانه عمومی کشور در کتابخانه مرکزی پارک‌شهر صبح اول تیرماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

در ابتدای این نشست توکلیان ضمن انتشار فراخوان مسابقه کتابخوانی رضوی، در مورد دوسالانه گفت: دوسالانه کارتون کتاب با هدف گسترش کتابخوانی با استفاده از کارتون به عنوان یک زبان قابل فهم برای مردم دنیا برگزار می‌شود.

هادی آشتیانی هم در ادامه گفت: نهاد درانجام وظایف خود در خصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی و اعتلای آن، هنر اثربخش کارتون را مورد توجه قرار داده و این دوسالانه را با هدف بسیج افکار خلاق کارتونیست با هدف کمک به شنیده و دیده شدن پیام هنر و نقد هنرمندانه دوری از کتابخوانی و انتقاد از کتاب نخواندن برگزار کرده است. 

وی تاکید کرد: کوشش ما این است که از طریق عملی سازی ماموریت های نهاد و نهادینه شدن فرهنگ مطالعه و مضرات دوری از این عامل حیاتی، بتواند هنرمندان مختلفی در حوزه های بین‌المللی را جذب کند و از حمایتشان استفاده کند.

مدیر ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه عمومی کشور با بیان اینکه در طی این پنج دوره آثار خوبی دریافت کرده اند اظهار داشت: تلاش شده از آثار دوره های قبلی در فضاهای مختلف شهری تیر بیلبوردها، نمایشگاه‌های استانی استفاده شود و در هفته های کتاب این آثار به سراسر کشور ارسال شده تا فضاهای فرهنگی و تبلیغی خوبی ایجاد شود.

وی در ادامه گفت: بخش جنبی در جهت افراد تازه وارد و تازه کار در نظر گرفته شده تا آثار ایشان را به نمایش بگذاریم و این فضا در همه سه هزار کتابخانه موجود آماده برپایی این نمایشگاه ها است.

در ادامه این نشست مسعود شجاعی طباطبایی هم ضمن عرض تبریک سالروز ولادت امام رضا (ع) و تشکر از مسئولان نهاد کتابخانه های عمومی کشور بابت توجه ویژه به برگزاری منظم دوسالانه بین آلمالی کارتون کتاب گفت: در حال برگزاری پنجمین دوره این دوسالانه هستیم. ویژگی های این رویداد که باعث شده از پنج ستاره ممکن هر پنج ستاره آن را بگیرد و یکی از دوسالانه های مطرح جهان باشد و مورد توجه گروه ها و سایت های تخصصی قرار بگیرد که نظم برگزاری، انتخاب داوران مطرح و چاپ کاتالوگ نفیس از مهمترین این ویژگی‌ها هستند. 

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن موضوعاتی همچون کتاب کودک، کتابداران و موضوع کرونا باعث شده که همه سایت های مهم دنیا در اقصی نقاط جهان به انعکاس اخبار و فراخوان دو سالانه بپردازند. قرار بر این بود که روز گذشته مهلت ارسال اثر به پایان برسد اما با توجه به رویدادهای انتخاباتی کشور تصمیم گرفتیم در چارچوب استانداردهای جهانی هشت روز دیگر این فرصت را تمدید کنیم.

دبیر پنجمین دوسالانه کارتون کتاب در ادامه به معرفی و ارائه رزومه داوران برجسته این دوره پرداخت و سپس گفت: تا کنون شش هزار اثر از پنجاه و هشت کشور به دبیرخانه ارسال شده است که سهم هنرمندان ایرانی با مشارکت بیش از ۱۲۰ هنرمند بیش از سایرین است.

وی سپس اظهار داشت: بخش جنبی هنرمندان مبتدی و حتی نوجوان در این دوره پیش بینی شده است که با توجه به پراکندگی کتابخانه های عمومی بضاعت خیلی خوبی را برای ما ایجاد می کند.

شجاعی طباطبائی با بیان اینکه اختتامیه این رویداد به احتمال زیاد به صورت آنلاین برگزار می شود گفت: زمان اختتامیه متعاقبا اعلام می شود و اگر پروتکل ها اجازه می دادند مراسم حضوری را هم مد نظر داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه