English

جزئیات نحوه برگزاری جشنواره برلین از زبان تهیه کننده فیلم قصیده گاو سفید/برگزاری جشنواره با رعایت جدی پروتکل ها

سیدغلامرضا موسوی در مورد نمایش فیلم سینمایی قصیده گاو سفید در جشنواره برلین و نحوه برگزاری این دوره جشنواره توضیحاتی ارائه کرد.

جزئیات نحوه برگزاری جشنواره برلین از زبان تهیه کننده فیلم قصیده گاو سفید/برگزاری جشنواره با رعایت جدی پروتکل ها

غلامرضا موسوی تهیه کننده فیلم سینمایی «قصیده گاو سفید» در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج از محل نمایش این فیلم سینمایی در جشنواره جهانی برلین در مورد حضور این فیلم در این جشنواره و شرایط اکران آثار و برگزاری هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین در شرایط کرونایی گفت: در این دوره، نمایش فیلم در جشنواره جهانی فیلم برلین به دو قسمت تقسیم شد که بخشی از آن به صورت آنلاین در هفته اول اسفند ماه گذشته برگزار شد و مربوط به نمایش فیلم های انتخاب شده بود. در همان هفته فیلم ها داوری شدند و بازار هم به صورت آنلاین برگزار شد.

وی افزود: فیلم سینمایی قصیده‌ گاو سفید به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم  جزو پانزده فیلمی بود که برای بخش مسابقه این دوره جشنواره برلین انتخاب شد؛ یعنی این فیلم به عنوان تنها اثر ایرانی بود که در بزرگترین و اصلی ترین بخش جشنواره برلین حضور یافته است. البته در بخش های جنبی فیلم ایرانی دیگری هم بود و متاسفانه هیچ اثر دیگری از هنرمندان کشورمان به این دوره جشنواره راه پیدا نکرده بود.

نمایش قصیده گاو سفید در برلین

تهیه کننده قصیده گاو سفید ادامه داد: با توجه به محدودیت های ناشی از پروتکل های بهداشتی و پاندمی کرونا، برگزار کنندگان جشنواره در نظر گرفته بودند که برنامه هایی از قبیل مصاحبه های رسانه ای و کنفرانس های مطبوعاتی را به زمانی دیگر و ابتدای تابستان موکول کنند؛ ولی ظاهرا براساس آنچه که رخ داد و برنامه کنترل کووید که پیش بینی می شد تا اواخر خرداد به خوبی انجام شود، مطابق پیش بینی ها پیش نرفت. بنابراین تا ۳۰ خرداد مراسم دارند و فیلم ها تنها در سالن های روباز به نمایش در می آیند. بر این اساس تمام آن پانزده فیلم بخش مسابقه و برخی از آثار بخش های جنبی را در این سالن ها نمایش می دهند و همینطور مراسم مختصر و مفیدی هم دارند که هنرمندان صاحب اثر روی فرش قرمز حضور پیدا می کنند اما تعداد عکاسان و اصحاب رسانه خیلی کم و محدود است. 

وی با بیان اینکه فاصله های اجتماعی در جشنواره برلین به دقت رعایت شده است، تشریح کرد: در واقع جشنواره برلین هم برگزار می شود و هم به سبک آلمانی ها با احتیاط بسیار کار را پیش می برند. یعنی به رغم اینکه نمایش فیلم در فضای باز است، اگر دو نفر با هم بلیط تهیه کنند می توانند کنار هم بنشینند و گرنه فاصله اجتماعی در صندلی ها  باید رعایت شود. برخی از این سالن های تابستانی از قبل وجود داشته و در موارد دیگر از فضا استفاده کرده و صندلی چیده و از آن به عنوان سینمای روباز استفاده می کنند.  

غلامرضا موسوی

این تهیه کننده پیشکسوت ایرانی افزود: انجام تست و ارائه جواب منفی ابتلا به کرونا و یا ارئه اسناد اثبات تزریق واکسن ضروری است و در غیر این صورت، تا پیش از اطمینان از عدم ابتلا به کرونا از حضور افراد در اماکن حتی روباز جلوگیری می کنند. 

غلامرضا موسوی با بیان اینکه بعداز سالن‌های تابستانی متروپل، سعدی وفردوسی مشهد، نمایش قصیده گاو سفید سینمای رو باز در جشنواره جهانی برلین برایش تجربه جدیدی بوده ادامه داد: ما هم به دلیل حضور فیلم‌مان در بخش اصلی که می تواند بر سرنوشت فروش فیلم موثر باشد، در این جشنواره حضور پیدا کردیم که واقعا هم موثر بوده و پخش کننده فیلم که فرانسوی هم هست تلاش خیلی خوبی در این زمینه کرده است. الان هم فیلم در بخش «هفته منتقدین» جشنواره امریکائی ترایبکا حضور دارد و جشنواره های دیگری هم در راه است.

شایان ذکر است با شروع هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین، فیلم «قصیده گاو سفید» ساخته بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم و تهیه کنندگی غلامرضا موسوی که در بخش مسابقه اصلی جشنواره برلین حضور دارد، در سینماهای روباز شهر برلین روی پرده رفت..

بهتاش صناعی‌ها، مریم مقدم، علیرضا ثانی‌فر و غلامرضا موسوی از عوامل این فیلم هستند که شب گذشته در فوتوکال و فرش قرمز این فیلم حاضر شدند.

امسال جشنواره برلین به علت پاندمی کرونا تمامی نمایش های خود را در هفده سینمای روباز شهر برلین برگزار می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه