English

کتاب «مولاناخوانی» نقد می‌شود

نشست نقد و بررسی کتاب «مولاناخوانی: کتاب عشق و آیات عرفانی» نوشته‌ عفیفه احمد برگزار می‌شود.

کتاب «مولاناخوانی» نقد می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، نشست نقد و بررسی کتاب مولاناخوانی: کتاب عشق و آیات عرفانی نوشته‌ عفیفه احمد در روز سه‌شنبه (چهارم خردادماه) ساعت ۱۱ صبح با حضور عفیفه احمد، اولی الابصار عبدالله و محمودرضا اسفندیار به صورت مجازی برگزار می‌شود.

در خبر برگزاری نشست نقد کتاب « مولانا خوانی: کتاب عشق و آیات عرفانی» و در معرفی این کتاب آمده است: به تازگی کتاب «مولاناخوانی: کتاب عشق و آیات عرفانی» به قلم عفیفه احمد در اندونزی منتشر شده‌ است. این کتاب در ۲۲۸ صفحه و سرشار از دانش معنوی و فکری از مولانا جلال‌الدین رومی است. عفیفه احمد از معدود زنان اندونزیایی است که می‌تواند به خوبی و جذاب درباره مولانا به زبان اندونزی بنویسد که دارای محتوای مترقی و پر از فضای بی‌نظیر معنوی است.

مولاناخوانی شامل زیبایی عشق و انسانیت به همراه ابعاد آن است و نیز استخراج اندیشه‌های مولانا در مورد زنان و برابری جنسیتی است.

این کتاب شامل پنج فصل است، اگرچه به زبان ساده نوشته شده‌است، اما نویسنده سعی کرده از منابع معتبر استفاده کند. در فصل اول، نویسنده تلاش می‌کند جهان‌بینی یا ایده‌های مهم مولوی را درباره مفهوم عشق و انسان منتقل کند. فصل دوم درباره‌ زنان و برابری است. فصل سوم به اخلاق اجتماعی، مدارا و صلح می‌پردازد. در این‌جا نویسنده بازتاب شعر مولانا در مورد مسائل معاصر را ارائه می‌دهد؛ به عنوان مثال مشکلات زنان، محیط زیست، تسامح و حلم و... .

در فصل چهارم، نویسنده سعی دارد جنبه‌های عبادت آیینی را در شعر مولانا به خوانندگان برساند؛ مانند نحوه تفسیر مولوی از نماز، روزه، حج، توسل و غیره. فصل پنجم این کتاب سعی در معرفی کتاب‌های کلاسیک در مورد مولانا است که شاید زیاد شناخته شده نباشد، مانند تفسیر مثنوی معنوی، احادیث مثنوی، قرآن و مثنوی و غیره. در قسمت پایانی این کتاب، تمام اشعار مولانا که در فصل‌های قبل نوشته دوباره با متن فارسی و ترجمه اندونزیایی آورده‌ است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی