English

در نشست نوروز رنگی عنوان شد؛

نوروز رنگی را با نیت زنده کردن همدلی ها و صمیمت ها ساختم

نشست خبری سریال نوروزی «نوروز رنگی» با حضور علی مسعودی نویسنده و کارگردان و تعدادی دیگر از عوامل برگزار شد.

نوروز رنگی را با نیت زنده کردن همدلی ها و صمیمت ها ساختم

به گزارش خبرنگار تلویزیون خبرگزاری موج، نشست خبری عوامل سریال نوروز رنگی سه شنبه 17 فروردین ماه با حضور علی مسعودی کارگردان، محمدمهدی مرتضوی مدیر تولید، رابعه اسکویی، محمد اسلامی و حمیدرضا حافظ شجری بازیگران این سریال برگزار شد.

علی مسعودی نویسنده و کارگردان سریال نوروز رنگی درباره علاقمندی اش برای ساخت سریالی که به دهه 60 می پردازد، گفت: مهمترین علتی که خواستم این قصه را بسازم این بود که بدون رو در بایستی، خیلی از اخلاقیات را از دست داده ایم و مهربانی ها کم شده و دیگر مثل گذشته هوای همدیگر را نداریم و هم نوع دوستی خیلی کم شده است؛ خیلی دوست داشتم چنین کاری بسازم که همدلی ها و صمیمت ها را دوباره زنده کنم و اشاره ای به گذشته شیرین ایرانی ها داشته باشم.

وی در پاسخ به اینکه چرا داستانهایی که به دهه شصت مربوط می شود عموما به طنز ساخته می شود، بیان کرد: فکر می کنم در دهه 90، سریال طنزی که به دهه شصت پرداخته باشد، ساخته نشده و تنها سریالی که به دهه 60 پرداخت اواخر دهه 80 بود؛ فکر می کنم بعد از سریال وضعیت سفید، چیزی ساخته نشده است.

مسعودی درباره لزوم کار کردن در شهرستان ها تاکید کرد: خیلی از قصه ها در شهرستان ها می افتد و خیلی از اتفاقات شیرین را نیز می توانیم در شهرهای دیگر بسازیم؛ به نظر من هم اشتغال زایی می شود و هم استعدادهای آن شهر دیده می شوند.

وی درباره اینکه کدام سریال نوروزی را دیده و برایش جالب بوده، گفت: تقریبا همه سریال های نوروزی تلویزیون را دیدم؛ هم سریال نون خ را دیدم و هم گاندو؛ همه همکاران دوست قدیمی من هستند و همه نیز تلاش کردیم برای مردم کار کنیم. هدف ما سرگرم کردن و دلشاد کردن و رضایت مردم است؛ همه تلاش کردیم و خسته نباشید به همه دوستان می گویم.

سیدمحمد مهدی مرتضوی مدیر تولید سریال نوروز رنگی درباره تجربه سریال نوروزی گفت: این کار به سختی های منحصر به خودش را داشت؛ آقای مسعودی از ابتدا می دانست باید آن را در مشهد کار کنیم اما عوامل بسیاری که از جمله مهمترین آنها کرونا بود، به ما یادآور می شد در تهران فیلمبرداری کنیم اما می خواستیم در مشهد اتفاق بیفتد. ما چندین بار به مشهد رفتیم و تعداد زیادی از بازیگران مشهدی یعنی حدود 2 هزار بازیگر دیدیم و تست گرفتیم که در نهایت امروز به این ترکیب بازیگران رسیدیم. آقای مسعودی همان جا در زمان تست، درباره بازیگران نکاتی را می نوشت و الان حاصل کار، نگاه کلی به بازیگران مشهدی است.

وی افزود: هر جا می رفتیم ماسک بود و ما باید سکانس های دهه شصتی می گرفتیم. در حرم همه ماسک می زدند و در وضعیت قرمز کرونایی مشهد شروع کردیم اما با سختی های بسیار 19 مهرماه کار کلید خورد.

مرتضوی بیان کرد: در حاشیه شهر مشهد کار را شروع کردیم و بیشترین نگرانی ما بحث عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در منطقه حاشیه ای مشهد بود که خداراشکر به خیر گذشت. شرایط سخت دیگرمان به لحاظ تامین امنیت به دلیل حضور افراد غیربومی بود که به تماشای کار ما می آمدند که آن هم به خیر گذشت. در پس تولید نیز تیم چند نفره کار کردند تا کار به پخش برسد البته هنوز در حال کار روی موسیقی دو قسمت آخر هستیم.

وی به آمار بازخوردها اشاره کرد و گفت: قبل از اطلاع از آمارها، فقط فضای مجازی را داشتیم و بازخوردها می آمد و جون مجازی بود نمی دانستیم چقدر صحیح است اما امروز بازخورد دقیق گرفتیم و حال همه تیم خوب شد و خستگی هایمان به در رفت. ما فکر نمی کردیم شبکه پنج چنین حجم بازخورد داشته باشد و فکر می کردیم بیشتر بیننده ها مشهدی باشند اما امروز از اقصی نقاط کشور بازخورد دریافت کردیم.

رابعه اسکویی بازیگر سریال نوروز رنگی با تشکر از علی مسعودی و فیلمنامه طنز و محکمش گفت: من از تجربیات آقای مسعودی استفاده کردم. تماس های امروز بسیار برایم خوشایند بود و بازخورد از سراسر ایران خوشحال کننده برای همه عوامل سریال بود. ما قصد داشتیم خنده بر لبان مخاطبان بیاوریم که به این هدف رسیدیم و برایمان نیز فرق نداشت در چه شبکه ای، سریال پخش شود. 

وی درباره تجربه بازیگری در نوروز بیان کرد: کار مناسبتی زیاد کردم به ویژه نوروز؛ در این سالی که کرونا بود و مردم سختی های زیادی داشتند، تمام سعی مان را برای خوب شدن کار کردیم. کار در سریال مناسبتی نوروزی خیلی متفاوت است چون مردم به واسطه تعطیلات پای کارها می نشینند و ما هم خوشحالیم.

محمد اسلامی دیگر بازیگر این سریال گفت: خدا را شکر می کنم اولین تجربه تصویری ام هماکاری با آقای مسعودی بود و کامنت ها و بازخوردهای مثبتی دریافت کردم و خیلی خوشحالم. بیشتر تعاریف در این موضوع بود که سریال به صمیمیت های دهه شصت پرداختیم. در سه ماه دورخوانی که داشتیم، با توئجه به اینکه دهه هفتادی هستم، کامل برایم مشخص شد که در دهه شصت چه گذشته است.

رابعه اسکویی در ادامه در پاسخ به کار کردن برای مردمی که سخت می خندند، گفت: سخت خندیدن به دلیل این است که مردم گرفتاری زیاد دارند و من به عنوان یک بازیگر طنز وظیفه دارم لبخند به لبان مردم بیاورم و در این مسیر بسیار مصر هستم. به نظر من، بازیگر طنز بودن برای من، ودیعه ای است که خداوند مقدر کرده و من هم به آن معتقدم؛ بنابراین باز هم سعی می کنم که در سریال هایی کار کنم که لبخند را بر لبان مخاطب بیاورد.

مسعودی در پایان به همه عواملش خسته نباشید گفت و از مشهدی ها نیز تشکر کرد.

بر اساس این گزارش، محمدحسین رنجبران مدیر روابط عمومی صداوسیما در دقایق پایانی این نشست، حاضر شد و وی نیز در سخنانی گفت: سریال نوروز رنگی، تقریبا رکورد سریال نوروزی شبکه پنج در 15 سال اخیر را شکست؛ بالای 20 درصد رضایت مردمی را شاهد بودیم. این اتفاق در اوج رقابت با سریال های نون خ و گاندو و رضایت بالای 76 درصدی برای شبکه پنج بسیار قابل توجه است و آمار خیلی خوبی به حساب می آید.

وی افزود: از روز اول که این سریال را پیگیری می کردم، مردم رضایت بالایی داشتند و امیدوارم که سری جدیدی این سریال نیز ساخته شود. خداراشکر که امسال سریال ها و برنامه هایمان در صداوسیما بیشتر مورد توجه قرار گرفت. چراکه در یک سال کرونایی کار خیلی سخت تر از همه سال ها بود و کاری کارستان کردید. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه