English

در گفتگو با خبرگزاری موج عنوان شد:

خبرنگارن دارای کارت جشنواره نیاز به روزو بلیت برای تماشای حضوری فیلم ها ندارند

مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی انجمن سینمای جوانان ایران و جشنواره فیلم کوتاه تهران از نحوه حضور اهالی رسانه در سالن سینما و نحوه استفاده ایشان از سایت های نمایش دهنده آثار سخن گفت.

خبرنگارن دارای کارت جشنواره نیاز به روزو بلیت برای تماشای حضوری فیلم ها ندارند

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، نمایش فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از فردا  ۱ بهمن ماه آغاز شده و تا ۵ بهمن‌ماه ۹۹ به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت. این در حالی است که نمایش آثار به صورت حضوری و محدود در نه سالن سینمایی ایران مال در جریان خواهد بود که از این میان یک سالن به صورت اختصاصی به اهالی رسانه و 8 سالن دیگر به مخاطبان و فیلمسازان ساکن استان تهران اختصاص خواهد داشت.

مسعود مدرسی مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی انجمن سینمای جوانان ایران در این مورد به خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج گفت: با توجه به تشدید همه گیری کرونا  در کشور و هم زمانی آن با ایام برگزاری جشنواره در آبان ماه، امکان برگزاری حضوری جشنواره از ما سلب شده بود. به همین دلیل سناریوهای مختلفی را بررسی کردیم و با توجه به درخواست فراوان فیلمسازان برای اکران حضوری روی این مسئله تمرکز بیشتری داشتیم و در نهایت بلافاصله بعد از ابلاغ بازگشایی سینماها، تصمیم بر نمایش حضوری گرفتیم. 

وی افزود: از همان زمان که بخش اول جشنواره  و نشست های آنلاین 37-20 برگزار شد، مترصد فرصتی برای بازگشایی سینماها و اخذ مجوزهای لازم  بودیم.  سعی ما بر این است که از نظر ابعاد کار و نمایش آثار و انجام برنامه های جنبی جشنواره، ضمن رعایت همه مسایل بهداشتی و ایمنی، از استاندارد یک جشنواره رسمی فاصله نگیریم.

مدرسی در ادامه تصریح کرد: با توجه به پروسه طی شده، سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران ، اولین جشنواره سینمایی کشور است که هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری برگزار می‌شود.

مدیر روابط عمومی این دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران در پاسخ به این سوال که آیا بخش اصلی جشنواره که از فردا آغاز می شود دارای مراسم خاص افتتاحیه خواهد بود اظهار داشت: امسال به دلیل رعایت حداکثری پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و اهمیت سلامت مهمانان حاضر در جشنواره، شاهد تغییراتی در شکل اجرای جشنواره خواهیم بود. برگزاری آنلاین نشست‌های تخصصی  37-20 که در آبان ماه به مدت ده روز به انجام رسید، عدم حضور عمومی علاقه‌مندان، اختصاص 25 درصد از ظرفیت سالن‌های نمایش برای مهمانان حضوری جشنواره  از جمله این تغییرات است. به همین دلیل امسال افتتاحیه جشنواره به شکل مرسوم سال‌های قبل از برنامه حذف شده است.

برنامه نمایش آثار در سینمای رسانه جشنواره فیلم کوتاه تهران

مدرسی در پاسخ در مورد نحوه حضور اصحاب رسانه در محل نمایش حضوری آثار گفت: در جشنواره سی و هفتم، یک سالن (سالن شماره6) پردیس ایران‌مال به اصحاب رسانه، خبرنگاران و منتقدان اختصاص داده شده و در صورتی که در مهلت مقرر در پورتال جشنواره www.portal.tisff.ir  نام‌نویسی کرده باشند، پس از احراز هویت توسط روابط‌عمومی انجمن، کارت حضور در محل برگزاری جشنواره صادر خواهد شد. همکاران رسانه نیازی به رزرو بلیت برای حضور در سالن اختصاصی رسانه‌ ندارند اما در صورت تمایل برای تماشای آثار در سالن‌های دیگر بایستی از سامانه ایران‌تیک بلیت رزرو کنند.

وی افزود: برنامه اکران  حضوری فیلم‌ها از ساعت 10 صبح آغاز می‌شود و تا ساعت 18:30 روزهای یکم تا پنجم بهمن ماه ادامه دارد اما به دلیل محدودیت سانس، انیمیشن های حاضر در جشنواره در سالن اهالی رسانه به نمایش در نخواهد آمد که در صورت تمایل به تماشای آنها باید به سالن های دیگر مراجعه کنند.

مسعود مدرسی در مورد امکان تماشای آثار جشنواره به صورت آنلاین و معرفی سامانه اصلی جشنواره (خانه جشنواره) هم گفت: سه پلت‌فرم هاشور، تیوال و ودیو نمایش آنلاین 77 فیلم بخش ملی و همه آثارخارجی بخش بین‌الملل را برعهده دارند. ضمن اینکه سامانه هاشور به عنوان خانه جشنواره سی و هفتم انتخاب شده و میزبان عموم مردم، هنرمندان و اهالی رسانه خواهد بود.

سامانه های نمایش فیلم های سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران

مدیر روابط عمومی سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران افزود: اصحاب رسانه علاوه بر تماشای حضوری کلیه آثار، این امکان را خواهند داشت که از سامانه‌های نمایش آنلاین نیزاستفاده کنند. به این منظور برای همه کسانی که ثبت‌نام خودشان را در پورتال جشنواره کامل کرده باشند، به زودی لینک تماشای آنلاین ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: فیلم‌ها طبق جدول نمایش که در این سامانه‌ها (به  نشانیwww.hashure.com  ، www.vodio.ir و www.tiwall.com) منتشر شده، هر روز از ساعت 9 صبح بارگذاری می‌شود و تا پایان جشنواره در دسترس خواهند بود. در عین حال همانطور که اعلام هم شده، خانه آنلاین جشنواره و سایر پلتفرم ها با اختصاص ویژه برنامه‌هایی به بررسی و تحلیل آثار حاضر در این رویداد و گپ و گفت با فیلمسازان و اهالی فیلم کوتاه می‌پردازند. این برنامه‌های ویژه شامل میز نقد و بررسی فیلم‌ها با حضور فیلمسازان، منتقدان و کارشناسان سینما، معرفی تازه‌های کتاب انجمن سینمای جوانان ایران، گفت و گوی لایو در اینستاگرام انجمن با حضور کارشناسان در استودیو و مهمانان به صورت مجازی، اجرای موسیقی و... می‌شود.

مسعود مدرسی مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی انجمن سینمای جوانان ایران شد

مسعود مدرسی در پایان هم گفت: سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران به دبیری سید صادق موسوی ششم بهمن‌ نیز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه