English

افزودن یک بخش جدید به جشنواره فیلم ونیز

جشنواره فیلم ونیز با افزودن یک بخش جدید آماده پذیرش فیلم‌های علاقه‌مند برای برگزاری هفتاد و هشتمین دوره خود شد.

افزودن یک بخش جدید به جشنواره فیلم ونیز

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از ورایتی، پس از اینکه اعلام شد بونگ جون هو سازنده «انگل» به عنوان رییس هیات داوران جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۱ انتخاب شده، لیدو دیروز دوشنبه اعلام کرد آماده پذیرش فیلم‌های علاقه‌مند به شرکت در این دوره است.

این جشنواره با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بخش «اسکونفینی» جشنواره که سال پیش کنار گذاشته شده بود تا جشنواره سبک‌تر برگزار شود، امسال با بخش جدیدی به نام «افق‌های ویژه» جایگزین می‌شود.

«افق‌های ویژه» به نوعی تداوم بخش رقابتی «افق‌ها» است که بر روندهای جدید در سینماهای جهان تمرکز دارد، اما کمتر به استانداردهایی مانند طول فیلم و قالب آن بها می‌دهد.

در بیانیه ونیز آمده که این بخش جانبی جدید برای فیلم‌هایی است که هیچ محدودیتی را از نظر ژانری، طول اثر و مقصد خود در نظر ندارند، اما فیلم باید حداقل یک ساعته باشد. همچنین گفته شده که برندگان جوایز طبق نظر هیات داوران متشکل از مخاطبان، برمبنای معیارها و رویه‌های اعلام شده اهدا می‌شود.

در بیانیه تاکید شده که کمیته انتخاب ونیز بدون تغییر باقی مانده و در روند انتخاب فیلم‌های حاضر باربرا با کارشناسان خود عمل می‌کند. پائولو برتولین از آسیا، جیولیا داگنولو والان از آمریکا، برونو فورنارا، مائورو گرواسینی، اسکار لاروسی، النا پولاچی، آنجلا پرودنسی، امانوئله روکو و ماریانا سانا از ایتالیا نیز دیگر همکاران وی خواهند بود.

هفتاد و هشتمین دوره جشنواره ونیز از یکم تا ۱۱ سپتامبر (۱۰ تا ۲۰ شهریور ۱۴۰۰) برگزار می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی