English

به مدت دو هفته؛

نمایشگاه نقاشی آل علی علیهم‌السلام افتتاح شد/ ۱۴ اثر از حسن روح الامین در فرهنگسرای نیاوران

نمایشگاه نقاشی‌های حسن روح‌الامین با عنوان «آل علی علیهم‌السلام» شامل ۱۴ تابلوی نقاشی‌ در ابعاد متفاوت در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد.

نمایشگاه نقاشی آل علی علیهم‌السلام افتتاح شد/ ۱۴ اثر از حسن روح الامین در فرهنگسرای نیاوران

به گزارش خبرنگار تجسمی موج، عصر روز جمعه  ۱۲ دی‌ماه، نمایشگاه نقاشی‌های حسن روح الامین با عنوان «آل علی علیهم‌السلام» شامل ۱۴ تابلوی نقاشی‌ از این هنرمند مطرح جوان در اندازه‌های بزرگ و کوچک در گالری فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد. در بین بازدیدکنندگان از این نمایشگاه افرادی همچون سید بشیر حسینی استاد دانشگاه و از داوران مسابقه عصر جدید و همینطور هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه تصویر شهر هم حضور داشتند.

در نمایشگاه «آل علی علیهم‌السلام» که طراحی نشانه آن توسط محمد روح‌الامین طراحی شده است، آثاری چون «رایت الحق»، «نفس رسول»، «معرکه آب»، «اصحاب کساء»، «دیر راهب»، «ابد والله» و «معراج» به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه آل علی علیهم السلام حسن روح الامین

حسن روح‌الامین درباره آثار این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: این نمایشگاه محصول ۲ سال فعالیت مستمر من است که آثار آن نه با تاکید بر کیفیت هنری بلکه با هدف توسل و تبلیغ خلق شده‌اند.

نمایشگاه آل علی علیهم السلام حسن روح الامین

این هنرمند جوان که در به تصویر کشیدن مقاتل و روضه‌ها دقیق، ظریف و دستی قوی دارد، در مورد تعداد آثار ارائه شده به نمایشگاه گفت: تعداد این آثار از ابتدا مشخص نبود. البته من روی عدد ۱۳ و ۱۴ تاکید دارم که اولویتم عدد ۱۳  است که به دلیل تاریخ میلاد حضرت علی (ع) در روز ۱۳ رجب به آن علاقه ویژه تری دارم. هر کدام از آثار این نمایشگاه یک به یک آماده شده اند و هیچ تصمیم قبلی برای تولید این تعداد و اینکه چه مضمونی خواهند داشت وجود نداشته است.

نمایشگاه آل علی علیهم السلام حسن روح الامین

روح‌الامین که در اغلب آثارش مفاهیم عاشورایی و جلوه‌هایی از آئین‌های مذهبی اسلامی را مد نظر قرار می دهد، درباره قطع بزرگ برخی تابلوهای این نمایشگاه به نسبت کارهای قبلی‌اش، گفت: همانطور که می بینید آثار ارائه شده در اندازه‌های مختلف و با تکنیک رنگ و روغن خلق شده اند؛ اندازه تابلوها هم بر اساس حسی که به موضوع دارم تغییر می‌کند؛ برای مثال فکر می‌کردم ابعاد ۳۰ در ۴۰ برایکاری که با موضوعی مرتبط با حضرت زهرا(س) انجام داده ام کافی است و حسم را منتقل می‌کند. اما در مورد برخی آثار دیگر که کار کردم، حتی بعد از انتخاب یک کادر،  وقتی احساس کردم کردم که کوچک هستند و پاسخگوی بیان حسم من نیستند آن را تغییر دادم و بزرگتر کار کردم.

نمایشگاه آل علی علیهم السلام حسن روح الامین

وی با ابراز شگفتی از تعداد بازدید کنندگان در روز افتتاحیه اظهار داشت: خود ما هم توقع این حجم از بازدیدکنندگان و استقبال خوب از افتتاح نمایشگاه در شرایط کرونایی را نداشتیم.

نمایشگاه آل علی علیهم السلام حسن روح الامین

نمایشگاه «آل علی علیهم‌السلام» از ۱۲ دی ماه به مدت ۱۴ روز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فرهنگسرای نیاوران واقع در انتهای خیابان پاسداران، مقابل پارک نیاوران برپا خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه