English

تدارک صدای مراکز و رادیو زیارت به مناسبت ایام فاطمیه

صدای مراکز و رادیو زیارت ویژه برنامه‌های مختلفی را برای ایام فاطمیه تدارک دیده‌ اند که شامل ۶۹ برنامه است.

تدارک صدای مراکز و رادیو زیارت به مناسبت ایام فاطمیه

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما ، با فرا رسیدن ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، صدای استان‌ها و رادیو زیارت برنامه‌های زنده و تولیدی مختلفی را تدارک دیده‌اند که تعداد آنها به ۶۹ برنامه می‌رسد و از ۳۳ شبکه استانی و رادیو زیارت پخش می‌شود.

بر این اساس کنداکتور صدای استان‌ها با توجه به ایام فاطمیه تغییراتی متناسب با این ایام داشته و موضوعات برنامه‌های شاخص و مستمر نیز با توجه به این مناسبت تغییر کرده است.

با توجه به ضرورت تامین برنامه برای مخاطبان و سلایق گوناگون، برنامه‌های متنوع در ساختارهای مختلف مانند نمایش، قصه‌های تاریخی، ترکیبی نمایشی، مستند، سخنرانی، شعر، میزگرد و پرسش و پاسخ تدارک دیده شده است.

از جمله محورهای این برنامه‌ها می‌توان به گسترش شناخت و تعمیق معرفت نسبت به ابعاد شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س)، تبیین سبک زندگی اسلامی- ایرانی با الگوگیری از شخصیت ایشان، تبیین و ترویج فرهنگ فاطمی، تشریح شیوه تربیت فرزند در سیره فاطمی، تبیین شخصیت حضرت زهرا علیها السلام به عنوان الگوی حجاب و عفاف، تبیین شخصیت سیاسی و اجتماعی ایشان، تشریح  نظام خانواده از نگاه حضرت، عوامل تحکیم خانواده از دیدگاه بانوی ۲ عالم، حضرت زهرا (س) در ادبیات و معرفی کتاب، علم و زهد حضرت، شرح فرازهایی از خطبه فدکیه و زنان مبارز که در جریان انقلاب اسلامی با تاسی به سیره فاطمی وارد میدان شدند و به شهادت رسیدند، اشاره کرد.

بررسی جایگاه حضرت زهرا (س) از دیدگاه اهل سنت و بیان فضایل حضرت در منابع مذاهب چهارگانه، معرفی جایگاه و شخصیت حضرت زهرا در آینه رهنمودهای امام خمینی و مقام معظم رهبری، تشریح شأن و جایگاه مادر از منظر قرآن و احادیث معصومین(ع)، معرفی و بیان شأن نزول سوره ها و آیات قرآنی مرتبط با حضرت زهرا (س) و داستان‌هایی از توسل به حضرت زهرا(س) در جبهه‌ها، از دیگر محورهای برنامه‌های زنده و تولیدی صدای مراکز در ایام فاطمیه به شمار می‌روند.

عناوین مختلفی برای برنامه‌های ویژه این روزها در صدای مراکز انتخاب شده و زمان پخش آنها از ابتدای دی ماه تا پایان فاطمیه دوم خواهد بود.

بر این اساس ۶۱۰ ساعت برنامه رادیویی در قالب‌های گوناگون و با محوریت شخصیت حضرت فاطمه (س) روی آنتن رادیوهای استانی و زیارت می‌رود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه