English

در نشست رسانه ای سریال از سرنوشت مطرح شد:

فصل چهارم از سرنوشت تولید می شود/چنین داستان‌هایی اگر مردم بخواهند پتانسیل ادامه دار شدن دارند

نشست رسانه ای از سرنوشت با حضور کارگردان و برخی از بازیگران این سریال و مدیر فیلم و سریال شبکه دو برگزار شد.

فصل چهارم از سرنوشت تولید می شود/چنین داستان‌هایی اگر مردم بخواهند پتانسیل ادامه دار شدن دارند

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری موج، نشست رسانه ای سریال از سرنوشت با حضور محمدرضا خردمندان کارگردان، دارا حیائی، کیسان دیباج، فاطیما بهارمست و مونا کرمی بازیگران این سریال، بهرنگ ملک محمدی مدیر فیلم و سریال شبکه ۲ و حمید خواجه نژاد مدیر روابط عمومی سیما به صورت آنلاین برگزار شد.

در بخشی از این نشست ملک محمدی در مورد توقف پروژه های نمایشی گفت: نظر من این است که هیچ تولیدی نه در سطح سینما و شبکه نمایش خانگی و نه تلویزیون نباید تعطیل شود و اصرار عده ای بر تعطیلی پروژه های تلویزیونی عجیب است. شاید یکی از دلایل آن این است که تکلیف آنتن تلویزیون روشن و وضعیت آن شفاف است و همه می دانند که یک فیلم یا سریال در چه زمانی ساخته می شود و مطمدنم که فیلم های سینمایی و سریال های نمایش خانگی زیادی در حال تولید هستند که بعدا اخبار و نتیجه آنها به منتشر خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر پروژه های نوروزی ما در حال تولید هستند. ما به احترام عزیزانی که در این پروژه ها نه تنها فعال هستند بلکه به نوعی با آنها زندگی می کنند سر صحنه حاضر می شویم و حتی با آنها هم سفره شده و با هم غذا می خوریم و سعی می کنیم از هیچ حمایتی دریغ نکنیم.

رفاقت مسئله اصلی سریال از سرنوشت است

خردمندان در پاسخ به سوالی در مورد ارزشهای دینی در سریال گفت: جدای از اینکه خود سریال گویای توجه و نحوه پرداختن ما به این ارزش ها است اما بحث رفاقت یکی از مهمترین نکات مورد توجه این سریال بوده که اتفاقا یکی از آموزنده ترین و ارزشمندترین ارزش های فرهنگی ما است که متاسفانه در جامعه ما کمی هم کمرنگ شده است. از سرنوشت تلاش بر پرکردن این خلا در جامعه دارد. رفاقت ها امروز تنها بر سر منافع شکل گرفته است و دیگر حالت اصیل و قدیمی خود را ندارد؛ انگار که جامعه به دنبال این گمشده است که «از سرنوشت» به آن پاسخ داده است.

این کارگردان جوان در پاسخ به این سوال که دلیل توجه ویژه اش به مسائل قشر کودک و نوجوان چیست گفت: دلیل این مسئله به روشنی برای خودم مشخص نیست اما چیزی که می دانم این است که از سال 1385 در نشریات کشور داستانهایی می نوشتم که همه آنها به معضلات نوجوانان و کودکان توجه داشت. حتی در انتخاب رمان آنهایی را دوست داشتم که همین ویژگی را داشته باشند.

وی افزود: فکر می کنم که توجه به جامعه از منظر این گروه سنی تاثیر گذار تر است و صداقت و معصومیت حاکم بر آنها دید بهتری به ما می دهد. فکر می کنم که آوار معضلات اجتماعی بر سر بچه ها است و آنها بسیار آسیب پذریرتر هستند. وقتی که سریال از سرنوشت به من پیشنهاد شد دیدم که فرصتی ایجاد شده که حرفهای جدی در مورد معضلات کودکان و نوجوانان بزنم که برایم جالب بود.

ملک محمدی در مورد بالا رفتن آمار بیننده شبکه دو سیما در ماه گذشته گفت: یکی از پریننده ترین سریال های ما از سرنوشت بوده است و قطعا در این جذب مخاطب تاثیر گذار بوده است.

تلاش می کنیم عوامل یک سریال را حفظ کنیم

مدیر فیلم و سریال شبکه دو سیما در مورد مشکلاتی که ممکن است در مسیر ادامه حضور عوامل بویژه بازیگران جوان یک سریال در فصل های بعدی پیش بیاید گفت: جا دارد که از آقای اکبر تحویلیان تهیه کننده سریال از سرنوشت هم یاد کنیم که نقش مهمی برای ادامه دار شدن ایفا کرده اند و توانسته اند انسجام این گروه را با مدیریت خویش حفظ کنند.

وی افزود: متاسفانه در حوزه دستمزدها با فضای با ثباتی روبرو نیستیم که گاهی هم با تقاضاهای عجیبی از سوی بازیگران مواجه می شویم. تلاشمان بر این است که همکاران یک مجموعه تلویزیونی را حفظ کنیم و به یک تیم تبدیل کنیم. در واقع برای چنین گروهی که باید مدتها در کنار هم باشند و مانند عوامل این سریال در فصل های بعدی خودشان بازی کنند، باید برنامه ریزی کنیم تا حفظ شوند و در سازمان هم در حال تهیه شیوه نامه هایی هستیم. از منظر ثبات یک تیم در پروژه، از سرنوشت می تواند نمونه خوبی برای این منظور باشد.

نشست خبری عوامل سریال از سرنوشت

دارا حیائی در پاسخ به این سوال که پدرش چقدر در حوزه بازیگری در این سریال به او مشورت داده گفت: پدرم همیشه پاسخگوی سوالات من به صورت حرفه ای است و اگر در کاری به مشکلی خورده باشم حتما مرا راهنمایی می کند.

ریسک سرمایه گذاری بر هنرمندان جوان

در این بخش از نشست این بازیگر جوان مدیر فیلم و سریال شبکه دو را خطاب قرار داد و پرسید که چرا معتقدید که به سراغ جوانمان پرخطر است که بهرنگ ملک محمدی پاسخ داد: معمولا یک گروه باید برای موفقیت و پیشرفت جوان تازه واردی که در مقابل دوربین حاضر می شود زمان زیاد صرف کرده و زحمت بکشد. اگرچه تلویزیون چه در حوزه بازیگری و چه کارگردانی به سراغ جوانان رفته نتیجه خوبی گرفته است اما همیشه با موفقیت روبرو نبوده است. بنابراین این خطر کردن تنها به معنی بد آن نیست بلکه به معنی ریسک سرمایه گذاری بر روی یک فرد است.

در حالیکه تهیه کننده این سریال در نشست حضور نداشت، محمدرضا خردمندان کارگردان از سرنوشت در مورد اینکه آیا ریل گذاری فیلمنامه این سریال از ابتدا برای تولید فصل های متعدد بوده یا اینکه داستان را جلو برده اند و با استقبال مردم به ادامه آن پرداخته اند، گفت: ادامه تولید فصل های از سرنوشت منوط به علاقه و خواست مردم است. هیچ چک سفید امضایی برای هیچ پروژه ا ی نوشته نشده و قرار نیست که پروژه ای تا ابد ادامه پیدا کند. اما قصه هایی مانند داستان این سریال که از سرگذشت افراد و زندگینامه ای هستند به طور ذاتی پتانسیل ادامه دار شدن دارند.

وی تصریح کرد: نویسندگان ما قصه از سرنوشت را از ابتدا برای 62 قسمت یعنی همین سه فصل نوشته بودند؛ اما از این به بعد به درخواست مردم بستگی دارد و استقبال مردم ما را به این فکر انداخت که به ساخت ادامه آن بپردازیم.

در بخش دیگری از این نشست مونا کرمی گفت: شاید این بهترین زمان باشد که  از آقای خردمندان که جسورانه به تغییر بازیگر دست زدند تشکر کنم و این برای پروژه های دیگر هم می تواند الگو شود تا از جایگزینی بازیگر نترسند.

وی در مورد باورپذیر بودن نقشش گفت: از «آرزو» برای من نمونه های زیادی در جامعه وجود دارد. بسیار دیده ام که این تفاوت فرهنگی که در برخی از خانواده های مرفه و متمول ما هم رایج است و بدون آنکه بخواهم آنها را قضاوت کنم اما به اشتباه به روشنفکری تعبیر می شود در واقع فرار از تفکرهای سنتی ما است اما همانطور که در این سریال هم در نهایت می بینیم در جاهایی این طرز تفکر اشتباه است و هنوز هم رفتار سنتی و اصیل ما جوابگو است. بنابراین و براساس این واقعیت موجو، تا جایی که توانستم سعی کردم باور پذیر بازی کنم.

در اواخر این نشست محمدرضا خردمندان به عنوان سخن پایانی در یک انتقاد به صدا و سیما گفت: تلویزیون قدر محصولات خودش را کمتر می داند در حالی که باید برای معرفی محصولاتش زمان بیشتری بگذارد.

وی تشریح کرد: سه سال زمان برای پژوهش این سریال صرف شد و بیشتر از دو سال هم برای تولیدش، بنابراین چیزی نزدیک به شش سال زمان برای آن صرف شده است. تنها پخش چند تیزر برای معرفی چنین کاری نمی تواند کافی باشد.

خردمندان تاکید کرد: مردم کار خوب را دوست دارند و می بینند و این برای جذب بیشتر مخاطب به تلویزیون یک فرصت است که باید از آن بهتر استفاده کند.

کارگردان سریال از سرنوشت در پایان گفت: من متولد بهمن 62 هستم و کنار آرامگاه سعدی دنیا آمده ام حتی نام خانوادگی من خردمندان سعدی است بنابراین سخنم را با این یک بیت از سعدی به پایان می برم که « دنیا خوشست و مال عزیزست و تن شریف. لیکن رفیق بر همه چیزی مقدمست»

نشست خبری عوامل سریال از سرنوشت

محمدحسین رنجبران مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا وسیما هم که در دقایق پایانی به این نشست آمده بود گفت: خوشحالم که متوجه شدم آقای خردمندان یک کارگردان دهه شصتی است و خوشبختانه سریال «از سرنوشت» از فصل یک و بیشتر از آن در فصل های دو و سه، مخاطب خاص خود را پیدا کرده است. تماسهای خیلی خوبی از بینندگان آن داشتیم. حتی در آخرین نظر سنجی انجام شده این سریال از «سریال 021 » بیننده بیشتری داشته است آن هم با رضایت 83 درصد.

وی با بیان اینکه به دلیل شدت کرونا این نشست را با تاخیر برگزار کردیم افزود: بازیگران جوان این سریال خیلی خوب بازی کردند حتی من هنگام تماشای این سریال فکر می کردم دارا حیائی در میمیک های صورت و بدن تقریبا هیچ فاصله ای با پدرش نداشت اگرچه هنوز برای رسیدن به پدر راه زیادی را در پیش دارد.

رنجبران در پایان گفت: امیدواریم که فصل بعدی این سریال هم ساخته شده و باز هم با استقبال مخاطبان مواجه شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه