English

در مراسم اختتامیه مطرح شد؛

درخواست رئیس رسانه ملی از مستندسازان/برگزیدگان چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند معرفی شدند

چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند با معرفی و قدردانی از برگزیدگان خود د ربخش های مختلف به کار خود پایان داد در حالیکه رئیس رسانه ملی درخواست هایی از مستندسازان داشت و وعده هایی به آنان داد.

درخواست رئیس رسانه ملی از مستندسازان/برگزیدگان چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند معرفی شدند

به گزارش خبرنگار تلویزیون خبرگزاری موج، اختتامیه چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند ، روز ۱۸ آذرماه با حضور دکتر علی عسکری رئیس رسانه ملی، دکتر شاه آبادی معاون سیما ، یزدی مدیر شبکه مستند و جمعی از مستند سازان در مرکز همایش های رسانه ملی با رعایت دستور العمل های بهداشتی برگزار شد و با قدردانی از برگزیدگان در بخش‌های مستند کوتاه، نیمه بلند و بلند شامل نگاه مردمی و داوران، تخصصی (پژوهش، تدوین، فیلمبرداری، صداگذاری)، تک عکس و مجموعه عکس و مستندنگاری به کار خود پایان داد.

مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند

در بخشی از مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند و پس از سخنان کوتاه محسن یزدی در مورد آمار این جشنواره و فعالیت های شبکه مستند در چند سال اخیر، حمید شاه آبادی معاون سیما با شاره به حضور مستند در شبکه های مختلف سیما و تلاش هنرمندانه مستندسازان در سالهای اخیر و ابراز رضایت از ارتباط مخاطبان با ژانر فیلم های مستند به تلاش برخی مدیران پیشین سیما اشاره کرد و  گفت: دست اندرکاران و مدیران گذشته، برای اینکه مستند بتواند جایگاه ویژه ای در قاب تصویر فرهنگ کشور داشته باشد، اقدامات ویژه ای انجام داده اند و امروز زیر ساخت های قابل توجه و مناسبی برای توسعه ژانر مستند وجود دارد.

وی با بیان اینکه مستند به عنوان یک تلاش برای کشف حقیقت، بازنمایی حقیقت و بیان نزدیک به واقع به مخاطب، توانسته در بین مردم جای ویژه ای باز کند افزود: امروز که این زیر ساخت ارزشمندایجاد شده است، باید جمع مستند سازان با بارش فکری و انتخاب درست و رویکرد مسئله محوری به جای موضوع محوری، نیاز مخاطب را به درستی بشناسند و با تکیه بر پژوهش که نیاز جدی برای ساخت یک مستند است بر مسائل مردم تمرکز و فصل جدیدی در مستند سازی برای مخاطبان ارائه و عرضه کنند.

معاون سیما افزود: فیلم مستند اثرات خوبی در زندگی ما دارد چرا که با آگاهی رسانی می تواند معرفت افزایی برای مخاطبان داشته باشد و سرمایه گذاری در این خصوص از اهمیت والایی برخوردار است. ما باید روی این ذائقه سازی کار ویژه ای کنیم و در واقع روی موضوعی که مخاطب ما به آن توجه دارد باید برنامه ریزی های مناسب انجام پذیرد.

شاه آبادی تاکید کرد : باید از جوانان خلاق که در قالب تیم های عملیاتی و مطالعه محور، مستندهای فاخری را تهیه کردند، قدردانی کرد و امیدواریم در سال های بعدی همچنان شاهد آثار فاخری در این زمینه باشیم.

درخواست رئیس رسانه ملی از مستندسازان

در بخش دیگری از این مراسم،  عبدالعلی علی عسکری   به ظلم بزرگ امریکا در برجام و رفتارناجوانمردانه آنها در تحریم همه جانبه کشور گفت: درحالی که با رفتن ترامپ تغییراتی در آمریکا در حال رخ دادن است، مستندسازان سیاسی باید به میدان آمده و از بد عهدی آنها و بدعهدی های آنها بگویند؛ زیرا گروهی که بعد از ترامپ بر سرکار خواهد آمد با شناختی که از شیوه‌های جنگ نرم و تأثیرگذاری بر افکار عمومی دارند ممکن است بدتر و خطرناک‌تر هم باشند.

مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند

دکتر  علی عسکری در ادامه سخنانش از شهید فخری زاده، دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشور یاد کرد و گفت: این شهید بزرگوار عمر خود را برای اعتلا و قدرت ایران در پهنه علم و دانش صرف و جان خود را در این مسیر فدا کرد. آمریکا و صهیونیست‌ها خون پاک او را بر زمین ریختند، اما همکارانش قطعاً راه او را ادامه می‌دهند و بزرگترین آمال این بزرگان، شهادت در راه خداست.

رئیس رسانه ملی مستندسازان را هنرمندانی اهل اندیشه و تفکر توصیف کرد واز مستندسازان پیشکسوت و جوان که در میدان مستندسازی ایستاده‌اند، قدردانی کرد و سپس اظهار داشت: فلسفه مستند، ریشه در فطرت و احساسات انسانی دارد چراکه انسان تمایل به درک پدیده‌های پیرامونی به بهترین شکل دارد.

علی عسکری در ادامه با تأکید بر حمایت کامل صداوسیما از فرآیند مستندسازی در کشور و گستردگی گونه‌های مستند گفت: سیاست ما این است که مستندهای فاخر حتما در شبکه‌های اصلی و عمومی‌پخش شوند. باید تولید مستند در تراز جهانی را در دستور کار قرار دهید تا بتوانیم به هر زبانی آن را ترجمه و عرضه می‌کنیم، دیده و پسندیده شود.

رئیس رسانه ملی در ادامه به امکان فیلم های مستند در مقابله با جنگ نرم اشاره کرد و گفت: باید به‌خوبی بتوانیم با این جنگ که پایه‌های آن بر تخریب، شایعه، سانسور و بایکوت خبری استوار است، مقابله کنیم. تولید مستندهای فاخر تاریخی را که عظمت ایران در دوران مختلف در آن‌ها به نمایش درمی‌آید و شیوه‌های استعماری غرب را برای عقب نگه‌داشتن کشور فاش می‌سازد، راهگشا است و این دوربین هوشمند مستندساز است که می‌تواند همه لایه‌های تاریخ را بگردد.

وی سپس خطاب به مستندسازان گفت: دست‌به‌کار شوید تا روایت خود را از تاریخمان به‌درستی ارائه دهیم. باید این قصور را جبران کنیم و با مقایسه تاریخ گذشته و امروز، نشان دهیم که چه آینده سراسر امیدی پیش روست. در عین حال باید به تولید مستندهای فاخر در حوزه‌هایی که به فرهنگ تولید، کارآفرینی و خوداتکایی در کشور کمک کند هم بپردازیم. برای نمونه، معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان که امروز تولید فکر، اندیشه و فناوری می‌کنند، می‌تواند دستمایه تولید مستندهای فاخر و ارزشمندی باشد. در همین‌جا اعلام می‌کنم هر کس به سمت تولید مستند فاخر برای شرکت‌های دانش‌بنیان برود، ما از او حمایت می‌کنیم.

وی در انتها خطاب به مستندسازان و دست اندرکاران گفت: با توجه شرایط کرونایی امروز جامعه و اینکه هرروز در کشور هم‌وطنان بسیاری را به دلیل ابتلا به کرونا از دست می‌دهیم،  به‌فوریت مستندهای شادی‌آفرین، نشاط‌بخش و امیدآفرین را برای مواجهه با آثار روانی و اجتماعی این بیماری تولید کنیم.

برگزیدگان چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند

در بخش مستند بلند عبدالرضا نعمت الهی برای کارگردانی مستند «مهدی عراقی را بکش» برگ زرین جشنواره، دیپلم افتخار، جایزه نقدی و جایزه حمایت از تولید فیلم مستند دریافت کرد. حجت طاهری هم در بخش مستند نیمه بلند، موفق به دریافت برگ زرین جشنواره، دیپلم افتخار، جایزه نقدی و جایزه حمایت از تولید فیلم مستند شد. این قدردانی برای کارگردانی مستند «تنها چند متر» بود. در بخش مستند کوتاه، برگ زرین جشنواره، دیپلم افتخار، جایزه نقدی و جایزه حمایت از تولید فیلم مستند، به احسان فرنام رسید که مستند «جدال» را کارگردانی کرده است.

مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند

در بخش مستند بلند (نگاه مردمی)، مهدی نورمحمدی و صدیقه خدایی برای تهیه کنندگی «آواز جغد کوچک» برگ زرین جشنواره، دیپلم افتخار، جایزه نقدی و جایزه حمایت از تولید فیلم مستند دریافت کردند. در بخش مستند نیمه بلند (نگاه مردمی)، مژده نقدی برای تهیه‌کنندگی مستند «همسایه‌ها» برگ زرین جشنواره، دیپلم افتخار، جایزه نقدی و جایزه حمایت از تولید فیلم مستند دریافت کرد. در بخش مستند کوتاه (نگاه مردمی)، برگ زرین جشنواره، دیپلم افتخار، جایزه نقدی و جایزه حمایت از تولید فیلم مستند، به حافظ یاوری به خاطر تهیه کنندگی «مستند اول مهر» رسید.

در بخش جوایز تخصصی، علی رستم آبادی و فاطمه میرصمدی برای پژوهش «آسوده بخواب کورش» برگ زرین جشنواره و جایزه نقدی دریافت کردند. جایزه بهترین تدوین هم به عبدالرضا نعمت الهی برای مستند «مهدی عراقی را بکش» رسید. عبدالخالق طاهری و حجت طاهری نیز با مستند «تنها چند متر» موفق به دریافت جایزه بهترین فیلمبرداری شدند. جایزه بهترین صداگذاری هم به صادق رضانیا به خاطر مستند «آواز جغد کوچک» رسید.

مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند

در بخش نگاه مردمی (تک عکس) رامیار قریشی جایزه بهترین تک عکس از نگاه مخاطبان را از آن خود کرد، در بخش نگاه مردمی (مجموعه عکس) جایزه بهترین مجموعه عکس از نگاه مخاطبان به کامیار حیدر خطیبی تقدیم شد. مجتبی حیدری هم توانست در بخش عکس با موضوع کرونا جایزه بهترین عکس را به دست بیاورد.

در بخش مجموعه عکس، پوریا ترابی با «قدم رنجه»، حامد ملک‌پور با «یک قلب، دو زندگی» و عبداله حیدری با «درخواست ازدواج» به ترتیب نفرات اول تا سوم شدند. در بخش تک عکس هم حمید جمشیدیان، بهرام بیات و مهدی عباسی موفق به ترتیب به دریافت عنوان‌های اول تا سوم نائل آمدند. بهترین مستندنگاران چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند هم به ترتیب مینا مولایی با «قصه عاشقی ننه مراد»، راضیه عباسی با «چای غم پهلو»، شایان حاجی نجف با «شهری به رنگ خاکستری» بودند. جایزه بهترین مستندنگاری هم از آن مرجان همایونی با «چشم در چشم تا بدرقه خاموش» شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه