English

مروری بر یک رویداد سینمایی؛

هفته فیلم ایتالیا با استقبال مخاطبان مواجه شد/ اکران آنلاین فرصتی برای حفظ برنامه های فرهنگی

در زمان برگزاری هفته فیلم ایتالیا 5 فیلم نمایش داده شد و فرصتی برای سینمادوستان فراهم شد تا در دوران قرنطینه به تماشای فیلم‌ها بنشینند و فضای متفاوتی را تجربه کنند.

هفته فیلم ایتالیا با استقبال مخاطبان مواجه شد/ اکران آنلاین فرصتی برای حفظ برنامه های فرهنگی

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، هفته فیلم ایتالیا با عنوان «دریچه‌ای به‌ سوی سینمای ایتالیا» که 11 تا 15 آذرماه مصادف با یک تا پنج دسامبر 2020 به همت موسسه هنروتجربه سینمای ایرانیان و سفارت ایتالیا در ایران برگزار شد، روز شنبه به کار خود پایان داد.

البته ناگفته نماند که هفته فیلم ایتالیا اول اسفند 1398 کار خود را آغاز کرد و قرار بود نمایش‌ها و نشست‌های آن تا هفتم اسفندماه ادامه داشته باشد اما برنامه‌های این رویداد سینمایی پس از چند روز برپایی به دلیل شیوع ویروس کرونا و با اطلاعیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تعطیلی تمامی برنامه‌های هنری و سینمایی در سالن‌های سراسر کشور متوقف شد.

هفته فیلم ایتالیا دومین همکاری موسسه هنر و تجربه با پلتفرم هاشور پس از چهارمین دوره هفته فیلم اروپایی بود و این پلتفرم نمایش فیلم‌های هفته فیلم ایتالیا را به صورت آنلاین و رایگان در زمان برگزاری این رویداد برعهده داشت.

اگر بخواهیم نگاهی به جدول برنامه‌های این هفته داشته باشیم، در اولین روز از برگزاری این رویداد یعنی روز سه‌شنبه 11 آذرماه فیلم «مادرم» به کارگردانی نانی مورتی و فیلم «لازاروی خوشحال» به کارگردانی آلیچه رورواکر در پلتفرم هاشور نمایش داده شد و 831 نفر به تماشای فیلم‌ها نشستند.

لازاروی خوشحال

 

همچنین جوزپه پرونه سفیر فیلم ایتالیا در تهران که سخنرانی افتتاحیه هفته فیلم ایتالیا را برعهده داشت، در ویدیویی که روز سه شنبه 11 آذرماه در فضای مجازی هنروتجربه منتشر شد، درباره نمایش 5 فیلم موثر و معاصر ایتالیایی در این هفته و روابط قوی و نزدیک سینمای ایتالیا و ایران سخن گفت. جعفر صانعی مقدم مدیرعامل هنروتجربه نیز در پیامی بر اهمیت روابط فرهنگی بین کشورهای صاحب سینما تاکید کرد.

آلیچه رورواکر کارگردان «لازاروی خوشحال» نیز که فیلمش در اولین روز این هفته نمایش داده شد در ویدیویی اختصاصی که در اختیار هنروتجربه قرار داده بود، علاوه بر توضیحاتی درباره داستان فیلمش از علاقه خود به سینما و ادبیات ایران صحبت کرد.

«جاده نفت» به کارگردانی برناردو برتولوچی و فیلم «جایی که سایه‌ها فرو می‌افتند» به کارگردانی والنتینا پدیچینی از جمله فیلم‌هایی بودند که روز چهارشنبه 12 آذرماه اکران شدند و 751 نفر این 2 فیلم را تماشا کردند.

جایی که سایه‌ها فرو می‌افتند

در این روز نیز تیتزیانا لو پورتو منتقد ایتالیایی در ویدیویی اختصاصی که در اختیار هنروتجربه قرار داده بود درباره فیلم «جاده نفت» برناردو برتولوچی که در ایران فیلمبرداری شده است، سخن گفت.

همچنین جورجیو گوستی دیگر منتقد ایتالیایی در ویدیویی که به صورت اختصاصی در اختیار هنروتجربه قرار داده بود، از والنتینا پدیچینی فیلمساز جوان ایتالیایی که فیلمش در دومین روز از هفته فیلم ایتالیا نمایش داده شد، صحبت کرد.

فیلم سینمایی مادرم

در سومین روز از برگزاری این رویداد یعنی روز پن‌شنبه 13 آذرماه 710 نفر به تماشای فیلم‌های «مارتین ایدن» به کارگردانی پیترو مارچلو و «مادرم» به کارگردانی نانی مورتی از سایت هاشور نشستند.

مارتین ایدن

البته از روز پنجشنبه 13 آذر ماه فرصت مجددی برای نمایش فیلم‌های این هفته فراهم شده بود.

روز جمعه 14 آذرماه نیز فیلم‌های «جایی که سایه‌ها فرو می‌افتند» به کارگردانی والنتینا پدیچینی و «لازاروی خوشحال» به کارگردانی آلیچه رورواکر نمایش داده شد که 910 نفر تماشاگر داشت و بیشترین بازدید در این هفته را به خود اختصاص داد.

همچنین در روز شنبه 15 آذر یعنی آخرین روز از برگزاری این رویداد فیلم‌های «جاده نفت» به کارگردانی برناردو برتولوچی و فیلم «مارتین ایدن» به کارگردانی پیترو مارچلو اکران شدند و 505 نفر 2 فیلم اکران شده در آخرین روز از هفته فیلم ایتالیا را تماشا کردند.

«جاده نفت» به کارگردانی برناردو برتولوچی

در نهایت جمع آمار مخاطبان این برنامه 5 روزه 3707 نفر بود که فیلم‌های این رویداد را تماشا کردند و بیش از 13 هزار نفر مخاطب ویدیوهای منتشر شده در فضای مجازی هنروتجربه بوده‌اند.

کرونا باعث شده تا سبک زندگی و به تبع آن شیوه استفاده از محصولات فرهنگی در جهان و از جمله جامعه ما به سرعت تغییرات ویژه ای داشته باشد. شاید رویدادهایی از این دست بتواند به غنی شدن بهره گیری از اوقات فراغت به یاری مردم و علاقمندان جدی سینما بیاید.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه