English

امیر شهاب رضویان در گفتگو با خبرگزاری موج:

رسانه ملی آثار جشنواره مهر سلامت را نمایش دهد/ لزوم حمایت صداوسیما از جشنواره

عضو هیئت‌داوران دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت گفت: رسانه ملی باید آثار برگزیده جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت را نمایش دهد تا دایره مخاطبان و اثرگذاری این رویداد فرهنگساز گسترده‌تر شود.

رسانه ملی آثار جشنواره مهر سلامت را نمایش دهد/ لزوم حمایت صداوسیما از جشنواره

به گزارش امیرشهاب رضویان، کارگردان و نویسنده سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، ارتباط‌گیری با مخاطب را مهمترین رمز اثرگذاری رویدادهای فرهنگی دانست و گفت: برای گسترش دایره مخاطبان جشنواره‌های موضوعی فیلم کوتاه و مستند، رسانه ملی باید آثار برگزیده آنها را نمایش دهد تا دایره مخاطبان گسترده‌تر شود.

وی افزود: در شرایطی که اینترنت و فضای مجازی به گستردگی بالایی رسیده است و شئونات زندگی را تحت‌تأثیر قرار داده، جشنواره‌های فرهنگی کشور باید بتوانند منطبق بر بسترهای موجود در اینترنت برگزار شوند و از این طریق ذهن و فکر مخاطبان را متوجه موضوعات مدنظر کنند.

رضویان با مثبت ارزیابی‌کردن برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت، بر نقش آگاهی‌بخشی این رویداد فرهنگی تأکید کرد و ادامه داد: برگزاری این جشنواره با استفاده از ظرفیت خیرین در گستره ملی، وجه تمایز آن با دیگر جشنواره‌ها است. اساساً برگزاری هر رویداد فرهنگی با استفاده از توان مردمی و ظرفیت‌های خیر، سبب مانایی و پایایی بیشتر آن خواهد شد و این جشنواره نیز از این قاعده کلی مستثنی نیست.

این کارگردان اظهار داشت: موفقیت جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت سبب می‌شود در آینده دیگر جشنواره‌ها نیز به فکر استفاده از ظرفیت‌های مردمی و خیرین بیافتند و تلاش کنند به جای استفاده از امکان‌ها دولتی، با استفاده از ظرفیت خیرین و در تعامل با نهادهای دولتی مربوط برگزار شوند.

عضو هیئت‌داوران دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت با اشاره به ضرورت تعامل نهادهای دولتی ذی‌ربط با این جشنواره، تصریح کرد: فیلم کوتاه روایت صادقانه‌ای از شرایط اجتماعی است و می‌تواند در بازه زمانی کمی، بیشترین اطلاعات و آگاهی را به مخاطب خود منتقل کند؛ بنابراین نهادهای دولتی نیز باید برای تحقق اهداف خود از این هنر استفاده کنند.

وی افزوو: حوزه سلامت از مهمترین ارکان هر جامعه‌ای است و فیلم کوتاه و مستند به راحتی می‌تواند سطح آگاهی مردمی را نسبت به ابعاد این حوزه ارتقاء دهد، در چنین شرایطی وزارت بهداشت که خود متصدی امور سلامت است می‌تواند با حمایت از جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت به راحتی بسیاری از اهداف خود را خاصه در بحث پیشگیری و انجام امور خیریه در این حوزه محقق کند.

رضویان در پایان با بیان اینکه فیلم کوتاه و مستند می‌تواند فرهنگ عمومی کشور در حوزه‌های مختلف را اصلاح کند، تأکید کرد: بسیاری از فیلم‌های راه‌یافته به مرحله داوری جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت از کیفیت بالایی برخوردار هستند و می‌توانند حس پرسشگری را در مخاطب بیدار و در ذهن او سؤال ایجاد کنند.

دومین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» با هدف ارتقاء فرهنگ نیکوکاری در حوزه سلامت از طریق پیوند هنر و عمل خیر با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجمع خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان 24 تا 27 آبان ماه به دبیری سیدمهدی سیدین نیا با شعار «هر ایرانی یک مهروز سلامت» به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه