English

مستند «بودن بهتر از نبودن» به آرژانتین می رود

مستند «بودن بهتر از نبودن» به کارگردانی ایمان بیات‌فر برای اکران به آرژانتین می رود.

مستند «بودن بهتر از نبودن» به آرژانتین می رود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی پروژه، مستند بودن بهتر از نبودن به کارگردانی ایمان بیات‌فر  پیش‌تر نامزد بهترین مستند بلند سال از جشنواره آمریکایی Southeast Regional ۲۰۲۰ در شهر جک‌اسنویل ایالت فلوریدا شده بود.

این فیلم در دومین حضور جهانی خود در جشنواره بین‌المللی (FICA) Austral International Film Festival به همراه آثاری از دیگر کشورهای دنیا به نمایش در خواهد آمد.

دومین دوره جشنوار بین المللی فیلم استرال با هدف به نمایش گذاشتن آثار برتر سینمایی مستقل جهان و تجاری سازی فیلم‌های حاضر جشنواره، از تاریخ یکم تا پنجم دسامبر ۲۰۲۰ مصادف با ۱۱ تا ۱۵ آذر در شهر کوردوبا - آرژانتین برگزار می‌شود.

ایمان بیات‌فر کارگردان و تهیه‌کننده فیلم مستند «بودن بهتر از نبودن» همزمان با ادامه حضور بین‌المللی این فیلم، یادداشت کوتاهی را منتشر کرده است:

«در این زمانه تاریک که زندگی همه ما مردم جهان بواسطه اپیدمی ویروس لعنتی کرونا تبدیل به قماری بر سر بودن یا نبودن‌مان شده است، هنوز چراغ -سینمای مستقل- آن هم به معنای مطلقش در کلام، روشن است.

سینمای امروز در ضعیف ترین شکل ممکن، به حیاتش ادامه می‌دهد و هنوز نور امیدی را هرچند کم سو، در دل انبوه یا اندک مخاطبانش زنده نگه می‌دارد، فراموش نخواهم کرد که همه ما فیلمسازان مستقل در این دوران بی کیفیت، با وجود این حجم انبوه از مصائب و مشکلات پیش رو، هرگز از حرکت‌ باز نایستادیم.

ناامید نیستم، دست کم تا به امروز.

من فکر می‌کنم سینما در حال گذار و پوست انداختن است، شاید در آینده نزدیک سینما تغییرات بنیادی را در تمام نقاط جهان تجربه کند، تلویزیون های اینترنتی، شبکه‌های استریم، نرم‌افزارهای فضای مجازی و بازی های کامپیوتری بزرگترین بازیگران عرصه نمایش در این دوران هستند پس آیا بهترین گزینه حمایت از جریان مستقل فیلمسازی نیست؟»

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه