English

سید مجتبی حسینی در جمع خبرنگاران عنوان کرد:

میراث گذشته و توان امروز آثار درخشان سرامیک را پدید می آورد/کشور سرمایه داری هستیم

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک را نشانگر سرمایه کشور در حوزه منابع انسانی هنر و آینده درخشان هنر سفال و سرامیک عنوان کرد.

میراث گذشته و توان امروز آثار درخشان سرامیک را پدید می آورد/کشور سرمایه داری هستیم

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج، سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران در فضای مجازی در خصوص افتتاح نمایشگاه یازدهمین دوسالانه سرامیک که عصر روز گذشته در فرهنگسرای نیاوران انجام شد گفت: سفال و سرامیک ریشه در فرهنگ و تاریخ ما دارد و نشان دهنده پهنه بسیطی که از مردمان کوچه بازار تا هنرمندان عارف و آگاه به آن دل مشغول بوده اند.

وی افزود: تنوع بازمانده از گذشته آثار متعدد رنگین و ارزشمند از آثار کاربردی که در خانه ا یافت می شده تا آثار زینت بخش اماکن مقدس بوده گستره فراگیر هنر سفال و سرامیک را در زندگی جاری ایران نشان می دهد.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نمایشگاه سفال و سرامیک که بعد از نه سال وقفه، کار خودش را مجددا آغاز کرده است به وضوح نشان می دهد که ایران امروز در حوزه هنرمندان به عنوان منابع انسانی هنر و به خصوص هنرمندان جوان کشور توانمند و سرمایه داری است.

وی با بیان اینکه رویکرد این بینال هم هنرمندان جوان بوده گفت: هنرمندانی که با شناخت سنت ها و ارزشهایی که در هنر کاربردی گذشته و هنرهای تزئینی برآمده از سفال و سرامیک با معانی که دغدغه امروز آنهاست توانسته اند آثاری بیافرنند که می تواند مثال زدنی باشد و نشان هنده آینده بسیار درخشانی است که ما می توانیم در این عرصه هنری داشته باشیم.

سیدمجتبی حسینی تاکید کرد: اگر میراث گذشته با توان امروز را در کنار هم قرار دهیم خواهیم دید که سفال و سرامیک هم از منظر کاربردی و هم از منظر هنری می باید در کانون توجه قرار بگیرد و آثار درخشانی در این هنر پدید بیاید که هم زندگی امروزین ما را با کاربردش زیبا رنگین کند و هم می تواند معرف فرهنگ، هنر و تاریخ ما در جهان باشد.

شایان ذکر است که افتتاح یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک، به جهت رعایت  پروتکل های ستاد ملی  مبارزه با کرونا تنها با حضور مسئولین و به صورت مجازی در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه