English

علی مرادخانی در گفتگو با خبرگزاری موج:

«علمدار» کار تجربی خوبی است/ پیشنهاد مفهومی شدن عاشورا در «علمدار»

رئیس موزه موسیقی معتقد است زمانی که موضوعی را به نام هنر یا آرت نزدیک می‌ کنیم که بتوانیم به صورت کاملا متفاوتی به آن نگاه کنیم و بهتر است تمرکز در کار هنری را بر استنباط‌های دریافتی از آن بگذاریم تا این اثر، به یک کار مفهومی تبدیل شود.

«علمدار» کار تجربی خوبی است/ پیشنهاد مفهومی شدن عاشورا در «علمدار»

علی مرادخانی رئیس موزه موسیقی ایران و مشاور هنری شهردار تهران درباره موسیقی نمایش علمدار  به خبرنگار موسیقی خبرگزاری موج گفت: به نظر من موسیقی نمایش علمدار، کار تجربی خوبی بود و خیلی جا دارد تا در این زمینه نیز کارهای جدیدی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید در مواردی که تلفیقی موسیقی و نمایش صورت می گیرد، کار بیشتری انجام شود، اظهار کرد: من فکر می‌کنم این کار با تمام ابعادی که داشت، در بخش نمایش یکسری کارهای دیگر هم باید انجام می داد؛ البته آقای پارسایی در زمینه بخش تئاتری نمایش و در حوزه موسیقی نیز آقای خادم خیلی زحمت کشیده بودند. به نظر من در چنین مواردی تلفیق حرکات نمایشی و موسیقی به حساب می آید، باید بیشتر بر روی آن کار کرد.

مرادخانی تصریح کرد: واقعه عاشورا ، واقعه ای است با تفاسیر منحصربه خودش و همچنین برداشت‌هایی که در این زمینه وجود دارد که این موضوع نیز موضوع بسیار مهمی است و ما باید در این مباحث آن نگاه اساسی و دریافت‌های نمادین و باورها را مورد توجه قرار دهیم و هر چقدر بتوانیم در نمایش موسیقی به این موارد وارد شویم، به عینیت بیشتری می رسیم.

رئیس موزه موسیقی ایران در پایان سخنانش تاکید کرد: زمانی که موضوعی را به نام هنر یا آرت نزدیک می‌ کنیم که بتوانیم به صورت کاملا متفاوتی به آن نگاه کنیم و بهتر است از آن واقعیت مرموز کمی فاصله بگیریم و بیشتر تمرکز در کار هنری را بر استنباط‌های دریافتی از آن بگذاریم تا این اثر، به یک کار مفهومی تبدیل شود.

به گزارش موج، در پی استقبال گسترده مخاطبان، موسیقی نمایش علمدار به همت بنیاد فرهنگی هنری رودکی به تهیه کنندگی پرویز پرستویی و کارگردانی حسین پارسایی و با همراهی ارکستر سمفونیک تهران ساخته پوریا خادم و به رهبری بردیا کیارس ۱۶ و ۱۷ مهر ماه ساعت ۱۸ مصادف با اربعین حسینی دو اجرای ویژه خواهد داشت و همچون اجراهای پیشین کلیه عواید مالی این اجراها از طریق موسسه خیریه خادمین علی ابن ابیطالب (ع) صرف مناطق محروم‌ به ویژه سیستان و بلوچستان خواهد شد.

لازم به ذکر است، تاکنون محمود واعظی رئیس دفتر ریاست جمهوری، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی حسینی معان امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اسلامی شهر تهران، احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی، محمد حسین ایمانی خوشخو رئیس کمیسیون هنر و معماری  شورای عالی انقلاب فرهنگی، مهدی اخوان مدیرعامل همراه اول و جمعی از هنرمندان و ورزشکاران به تماشای این نمایش موسیقی پرداختند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه