English

به مناسبت روز ملی سینما؛

ملت های بی تصویر فرهنگ های در جزیره مانده ای هستند بی زبان و لال!

جعفر گودرزی از منتقدان با سابقه کشور معتقد است سینما تا زمانی که از انحصار و باندبازی و روابط ناسالم و ...فاصله نگیرد فقط حضور دارد و بس، بدون هیچ جریان سازی و تاثیر گذاری .

ملت های بی تصویر فرهنگ های در جزیره مانده ای هستند بی زبان و لال!

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، جعفر گودرزی از اعضای هیات مدیره انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران به مناسبت صد و بیست سالگی سینما و روز ملی سینما یادداشتی نوشت. متن این یادداشت به این شرح است:

سینمای ایران امروز وارد ۱۲۰ سالگی اش شد، اما متاسفانه همچنان نیازمند روح و جان و خونی تازه در کالبدش است .روح و جان تازه ای که بتواند بر خودو مخاطب و جهان پیرامونش تاثیر بگذارد.

سینما تصویر حقیقی یک ملت است و اگر میخواهید دریابید یک جامعه،یک ملت و یک کشور چقدر پیشرفت و توسعه داشته اند به سینمای آن کشور نظری بیفکنید.

سینما تصویر هویت فرهنگ هر جامعه ای است.جامعه ای ماندگار و پویا و سر سرزنده و سرپاست که سینمایش حالش خوب باشد.سینمایش رونق داشته  و جریان ساز باشد.دغدغه مند باشدو سینمایی میتواند اینگونه باشد که سینماگرانش از کینه و حسد دور ،مسولانش درد سینما داشته باشند و به قول معروف کوبیده سینما را خورده باشند.کاربلد و نگران سینما و سینماگرانش باشند.

سینما تا زمانی که از انحصار و باندبازی  و کینه ورزی و حسادت و یکسویه نگری و روابط ناسالم و عدم ضوابط برای حضور آدمهای بی ربط  و...فاصله نگیرد فقط حضور دارد و بس، بدون هیچ جریان سازی و تاثیر گذاری .

سینما در حال حاضر بیش از پیش به همدلی و مدیر و دلسوز و کاربلد و کارآمد نیاز دارد.به سینماگر دغدغه مند و مسول و جریانی سالم  محتاج است. 

سینما ابزاری است فراتر از یک واژه .سینما اعجاز تصویر  است. در واقع رسانه‌ای است که به واسطة آن می‌توان پیام‌هایی از دنیای دیگر دریافت کرد. دنیایی که از آن ما نیست و ما را به دل رازی بزرگ می‌برد و جادو از این‌جا آغاز می‌شود.

سینما حسی از رویاست. و بدون تردید باید رویایی داشته باشید تا بتوانید صبح از خواب بیدار شوید.

سینما هنر تصویر است و ملتهای بی تصویر ،فرهنگهای در جزیره مانده ای هستند ،بی زبان و لال و طعمه این و‌آن.

روز سینما بر تمامی اهالی سینمای نجیب و شریف سینمای ایران مبارک و روح تمام هنرمندانی که برای ماندن ،بودن و اعتلای این سینما قدمی برداشته اند شاد .

امیدوارم فردای سینمای ما رور خوب حال سینما و اهالی آن باشد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه