English

منتقد هالیوود ریپورتر:

فیلم سینمایی خورشید یکی از مدعیان جایزه جشنواره فیلم ونیز است

دبورا یانگ منتقد هالیوود ریپورتر فیلم سینمایی خورشید را بهترین اثر مجید مجیدی دانست و این فیلم را یکی از مدعیان جایزه جشنواره فیلم ونیز بر شمرد.

فیلم سینمایی خورشید یکی از مدعیان جایزه جشنواره فیلم ونیز است

به گزارش خبرگزاری موج، فیلم سینمایی خورشید جدیدترین اثر مجید مجیدی روز گذشته در جشنواره فیلم ونیز اولین نمایش خود را تجربه کرد و دبورا یانگ منتقد هالیوود ریپورتر، درباره این اثر سینمایی گفت: مجید مجیدی کارگردان ایرانی، از نظر بصری خیره‌کننده‌ترین و هیجان‌انگیز‌ترین فیلم‌ سینمای جهان درباره وضعیت جوانان کم درآمد با سطح زندگی پایین و بد سرپرست را ساخته است؛ فیلم «خورشید» یکی از بهترین آثار اوست.

وی افزود: داستان فیلم درباره پسرانی خیابانی که تلاش می‌کنند با حفاری حیاط یک مدرسه شهری گنجینه‌ای را پیدا کنند. این فیلم در جشنواره فیلم فجر جایزه بهترین فیلم، فیلمنامه و بهترین طراحی صحنه را دریافت کرده و می‌تواند در جشنواره ونیز نیز مدعی دریافت جایزه باشد.

دبورا یانگ اظهار کرد: اگرچه فیلم «خورشید» از درخشندگی بصری و شاعرانه‌ای که فیلم «بچه‌های آسمان» را دیدنی کرده بود، برخوردار نیست؛ اما در محکومیت کار کردن کودکان و دسترسی نداشتن آن‌ها به آموزش‌های ابتدایی بسیار پر قدرت ظاهر شده است. در ابتدای فیلم، کارگردان این اثر را به ۱۵۲ میلیون کودک که مجبور به کار و حمایت از خانواده هایشان هستند، تقدیم می‌کند. در این فیلم از بازیگران غیر حرفه‌ای که واقعاً در خیابان‌ها زندگی کرده‌اند، استفاده شده که حس و حالشان بسیار دیدنی است. فیلمنامه این اثر که توسط مجیدی و نیما جاویدی نوشته شده، داستان را از دید شخصیتی به نام «علی» روایت می‌کند. «علی» سردسته یک گروه کوچک از نوجوانان کار است. به علی گفته می‌شود که در مدرسه‌ای به نام «خورشید» ثبت نام کند؛ مدرسه‌ای که علی برای وارد شدن به آن باید التماس کند و بجنگد. علی هرگز تسلیم خستگی یا شکست نمی‌شود؛ لذت و انتظار خالص در چهره جوان علی اندوه آور بود.

منتقد هالیوود ریپورتر معتقد است سکانس‌های اکشن فیلم مثل یک فیلم کلاسیک در ژانر «فرار از زندان» ساخته شده و خطر و هیجانی که پسران هنگام حفر تونل تجربه می‌کنند، برای مخاطب کاملاً ملموس است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی