English

وظایف هیات مدیره خانه سینما مشخص شد/محمدعلی نجفی ریاست خانه سینما را برعهده گرفت

با برگزاری نخستین نشست رسمی اعضای هیات مدیره خانه سینما، محمدعلی نجفی به عنوان رئیس این تشکل صنفی و جایگزین منوچهر شاهسواری انتخاب شد.

وظایف هیات مدیره خانه سینما مشخص شد/محمدعلی نجفی ریاست خانه سینما را برعهده گرفت

به گزارش خبرگزاری موج، علی قائم مقامی سخنگوی خانه سینما اعلام کرد: نخستین نشست پانزدهمین هیأت مدیره خانه سینما روز شنبه 15 شهریور ماه برگزار شد و پس از گفتگو و تبادل نظر در خصوص وظایف پیش روی هیات مدیره، انتخابات داخلی صورت پذیرفت که برمبنای آن آقایان محمد علی نجفی به عنوان رئیس، علیرضا نجف زاده به عنوان نایب رئیس، روانبخش صادقی به عنوان دبیر و علی قائم مقامی به عنوان سخنگوی هیات مدیره خانه سینما برگزیده شدند.

در مجمع عمومی 20 مرداد ماه سال جاری که با حضور اصناف و تشکل های جامعه اصناف سینمای ایران برگزار شد، علیرضا نجف‌زاده، روانبخش صادقی، پژمان مظاهری‌پور،محمدعلی نجفی، بهمن اردلان، آتیلا پسیانی، علی قائم‌مقامی، به عنوان اعضای هیات مدیره و کامران ملکی نیز به عنوان بازرس خانه سینما انتخاب شدند.

همچنین علی نیک‌رفتار و مرتضی شایسته به عنوان اعضای علی‌البدل هیات مدیره و مسعود شرفی‌کیا به عنوان علی‌البدل بازرس در این جمع حضور دارند.

شایان ذکر است محمدعلی نجفی زاده ۱۳۲۴ در اصفهان بوده و از سال 1356 در عرصه های مختلف فیلم‌نامه‌نویسی، بازیگری، کارگردانی و تهیه کنندگی سینمای ایران فعالیت کرده است. وی در ۱۳۲۴ در اصفهان به دنیا آمد و در دارالفنون تهران دیپلم خود را اخذ و دانش‌آموختهٔ کارشناسی ارشد شهرسازی و معماری از دانشگاه ملی است.

فعالیت هنری خود را با کارگردانی نمایش سربداران در حسینیه ارشاد شروع کرد. علی شریعتی یکی از مشوقان نجفی برای وارد شدن به عرصهٔ هنرهای نمایشی بوده‌است.در ۱۳۵۶ مؤسسه آیت فیلم را با همکاری «انجمن اسلامی مهندسین» تأسیس کرد. نخستین فعالیت هنری سینمایی‌اش کارگردانی فیلم جنگ اطهر بود. وی این فیلم را در ۱۳۵۸ ساخت. در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ در آیین نکوداشت افتتاحیه جشنواره فجر از وی تقدیر شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی