English

شهنام صفاجو اعلام کرد:

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت اوایل هفته آینده فراخوان می دهد

مدیر روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت فراخوان از انتشار فراخوان چهاردهمین دوره‌ جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» و یازدهمین جایزه شهید آوینی، در اوایل هفته آینده خبر داد.

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت اوایل هفته آینده فراخوان می دهد

به گزارش خبرگزاری موج، مدیر روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت اعلام کرد: طبق اعلام نظر شورای سیاستگذاری جشنواره و با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، چهاردهمین دوره این رویداد در قالب پلت‌فرم‌های آنلاین و به شکل رقابتی برگزار خواهد شد.

شهنام صفاجو تاکید کرد: فراخوان شرکت در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت  که شامل مقررات عمومی، بخش‌های تفکیک‌شده‌ جشنواره، جوایز، گاه‌شمار، فرم شرکت و چگونگی ثبت‌نام برخط (آنلاین) و ارائه فیلم به دبیرخانه جشنواره می‌شود، تا اوایل هفته آینده منتشر شده و تهیه‌کنندگان و مستندسازان محترم حداکثر تا 5 مهر 99 فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام روی پایگاه‌های اینترنتی www.irandocfest.ir و  www.defc.ir اقدام نمایند. آخرین مهلت برای ارائه‌ی فیلم هم روز 15 مهرماه خواهد بود.

وی افزود: در بخش «مسابقه ملی»، فیلمسازان می‌توانند با جدیدترین آثار مستند خود که تولید سال 1398 به بعد است، در سه گروه مستندهای کوتاه (تا 40 دقیقه)، نیمه‌بلند (40 تا 70 دقیقه) و بلند (بیش از 70 دقیقه) شرکت کنند.

مدیر روابط عمومی جشنواره سینماحقیقت یادآور شد: یازدهمین دوره‌ جایزه شهید آوینی که بخش ویژه این جشنواره بوده و مختص نمایش فیلم‌های مستند با موضوع انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در منطقه است نیز در این مقطع زمانی برگزار شده و ثبت‌نام آثار از طریق همین پایگاه انجام می‌شود.

صفاجو افزود: با توجه به پاندمی ویروس کرونا که تمامی جهان را تحت تاثیر قرار داده، در این دوره جشنواره سینماحقیقت بخش مستقل رقابتی با موضوع کرونا پیش‌بینی شده که به انتخاب و نمایش مستندهایی با این موضوع اختصاص خواهد یافت.

وی در پایان گفت: سایر بخش‌های ملی و بین‌المللی جشنواره چهاردهم سینماحقیقت در فراخوان این رویداد که هفته آینده منتشر می‌شود، معرفی خواهند شد.

گفتنی است: بازنمایی تاریخ و فرهنگ جامعهی ایرانی- اسلامی، صیانت از هویت ملی مبتنی بر انگاره‌های دینی و ایرانی، تقویت سینمای مستند خلاق ایران، آشنایی فیلمسازان کشور با تحولات نوین سینمای مستند جهان، توجه به اهمیت اقتصاد سینمای مستند با تأکید بر رفع موانع تولید، توزیع و نمایش این آثار در عرصه‌های داخلی و خارجی، از اصول و اهداف این جشنواره است.

چهاردهمین دوره‌ این رویداد بین‌المللی سینمای مستند ایران ، آذرماه 1399 برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه