English

علی تقوایی در گفتگو با موج عنوان کرد:

نظر داوران منطقی بود/برای تامین هزینه های یک ایده محرمی آثارم را به حراج می گذارم

​سرپرست تیم نقاشان نور که در این فصل مسابقه عصر جدید تا مرحله قبل از نیمه نهایی حضور داشت در مورد ایده اثر بعدیش سخن گفت.

نظر داوران منطقی بود/برای تامین هزینه های یک ایده محرمی آثارم را به حراج می گذارم

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج، تیم نقاشان نور به سرپرستی علی تقوایی، تکنیک عکاسی نقاشی با نور را در قالب یک داستان کوتاه در فصل جدید مسابقه استعدادیابی تلویزیونی عصر جدید اجرا کرد و موفق شد به مرحله قبل از نیمه نهایی راه پیدا کند. در برنامه عصرجدید چهارشنبه ۲۲ مردادماه این گروه برنامه خود را اجرا کرد که با نظر و رای داوران از راهیابی به مرحله بعد بازماند.

علی تقوایی سرپرست این گروه درباره تکنیک عکاسی با نور به خبرنگار خبرگزاری موج گفت: فرایند تکنیکی عکاسی نقاشی با نور این عکس بدین شکل است که دوربین روی یک سرعت شاتر طولانی (چند دقیقه) تنظیم شده که به آن نوردهی طولانی گفته می شود و عوامل تیم که لباس مشکلی بر تن دارند در طول زمانی که دوربین در حال تصویربرداری است در تاریکی شروع به نقاشی و کشیدن طرح با نور چراغ هایشان می کنند. موقعی که زمان نوردهی تنظیم شده به پایان برسد ثبت عکس به پایان رسیده و تصویر نهایی شکل می گیرد.

مدیر گروه نقاشان نور درباره کار این گروه در مسابقه عصر جدید توضیح داد: در اجرای اولی که در عصر جدید داشتیم، قصه مادربزرگی را که در خانه سالمندان گذاشته شده، روایت کردیم که خاطراتش را مرور می کرد و خاطرات مادربزرگ توسط نقاشی با نور به تصویر کشیده و تداعی شد. در آخرین اجرایی که در مسابقه عصر جدید داشتیم، داستان عکس نقاشی با نور خلق شده نهایی، در صحنه به صورت یک نمایش کوتاه اجرا شد و هم زمان عوامل تیم با چراغ های رنگارنگ خود مشغول نقاشی با نور بودند؛ که در نهایت به اثری که خلق شد مربوط به اتفاقات روز جهان و کشورمان بود. 

تصاویر عصر جدید از کار ما با دوربین دید در شب ضبط شده بود

وی تصریح کرد: کار ما در تاریکی مطلق اجرا شده و چیزی که در تلویزیون پخش شد با دوربین دید در شب ضبط شده بود. در این اجرا ما مطابق یک روایت، احساس و خاطره یک مادربزرگ و یا یک شخص پیر را نقاشی کردیم، که تنهایش گذاشتند.

اجرای اولمان در تدوین کوتاه شد

این هنرمند افزود: داستان و نریشن این اجرا هشت دقیقه بوده اما برای جذاب شدن تصویر و اینکه مخاطب تلویزیونی خسته نشود، در تدوین و پخش زمان آن را کوتاه کردند و در نهایت عکس ثبت شده و کامل به نمایش در آمد. قصد ما از ابتدا این بود که با آوردن داستان به صورت نمایش بر صحنه توسط یک راوی که نقش مادربزرگ را بازی می کرد، به جای پخش صوتی، اجرا را برای مخاطب جذاب تر کنیم.

تقوایی درباره اجرای جدید این گروه در برنامه عصر جدید نیز گفت: اجرای جدید ما در مورد کادر درمان و بیماری کرونا بود؛ این داستان واقعی و بر اساس زندگی خانم دکتر شیرین روحانی راد که اولین شهید مدافع سلامت شهر پاکدشت بود. خانم دکتر روحانی راد در اوایل پاندمی کرونا با اینکه شرایط خطرناک بوده ولی به بیمارها سر می زد و خودش نیز در این راه شهید شد.

نظر داوران منطقی بود

وی درباره نظر و رای داوران عصر جدید اظهار کرد: در مرحله اول، کار گروه نقاشان نور از بین اجرای 7 گروه، بالا آمد اما در مرحله دوم کار گروه ما سخت تر بود و با وجود گروه ها و افراد حرفه ای در این مرحله، مرحله ای که در آن قرار گرفتیم به نوعی مرحله مرگ بود. داورها هم نظرشان نسبت به ما مثبت و هم منطقی بود. 

حراج آثار برای تامین بودجه یک ایده محرمی 

تقوایی در انتهای این گفتگو به پروژه بعدی گروه نقاشان نور اشاره کرد و گفت: از سال گذشته تصمیم گرفتیم که در صورت امکان برای محرم در لوکیشن محمد رسول الله (ص) پروژه ای را انجام دهیم. برای اجرای این ایده که همچون کارهایی که در عصر جدید انجام دادیم، با تکنیک های عکاسی، نقاشی با نور خواهد بود و علاوه بر عکس می خواهیم یک ویدیو کلیپ مذهبی هم در بیاوریم بودجه ای نیاز داریم که قصد داریم با حراج برخی از آثارمان آن را تامین کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه