English

جشنواره شانگهای امروز به تماشای گورکن می نشیند

بخش استعدادهاى جوان آسیایی بیست و سومین جشنواره‌ی فیلم شانگهای چین امروز میزبان نخستین نمایش جهانی فیلم سینمایی «گورکن» به کارگردانی کاظم ملایی می شود.

جشنواره شانگهای امروز به تماشای گورکن می نشیند

به گزارش خبرگزاری موج، فیلم سینمایی گورکن به کارگردانی کاظم ملایی و به تهیه‌کنندگی سینا سعیدیان امروز دوشنبه ۲۷ جولای در نخستین نمایش جهانی خود، در سالن شماره ۳ مرکز هنری فیلم شانگهای به نمایش درخواهد آمد. این فیلم هفته‌ آینده نیز (یکشنبه ۱۲ مرداد) در سالن بزرگ مرکز هنری FANCL برای بار دوم روی پرده خواهد رفت.

بیست و سومین جشنواره فیلم شانگهای از ٤ تا ١٢ مرداد (٢٥ جولاى تا ٢ آگوست)، بصورت ترکیبی از رویدادهای فیزیکال و مجازى و نیز سینماى فضاى باز برگزار شده و در مجموع نزدیک به ۴۰۰ فیلم در چهل سینماى شهر شانگهاى به نمایش خواهد گذاشت. امسال جشنواره شانگهای به علت مشکلات ناشى از شیوع ویروس کرونا هیچ مهمان خارجى نداشته و حتی داورى و مراسم اعطاى جایزه در دو بخش رقابتى استعدادهای جوان آسیایی و جام طلایی نیز برگزار نمی‌شود. مخاطبان برای ورود به سالن‌های سینما ملزم به داشتن ماسک هستند و پیش از ورود به سالن‌ها نیز مورد تب سنجی قرار می‌گیرند.

از سینمای ایران به غیر از «گورکن»، «نجیبه» ساخته مصطفى گندم کار در بخش «استعدادهاى جوان آسیایی»، «من اینجا هستم» ساخته عباس امینى و فیلم کوتاه «خرچنگ» ساخته شیوا صادق اسدى در بخش «جام طلایی»،  و «مترى شیش و نیم» ساخته سعید روستایى و «پیرمردها نمى میرند» ساخته رضا جمالى نیز در بخش «چشم انداز بین‌الملل» روی پرده خواهند رفت. مروری بر آثار فدریکو فلینى (نسخه‌های بازسازى شده با کیفیت 4K) و مروری بر آثار کلود شابرول و نیز نمایش هشت قسمت «هرى پاتر» از دیگر بخش‌های جذاب این رویداد معتبر سینمایی به شمار می‌آیند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی