English

برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت در آستان شاهچراغ(ع)

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهر شاهچراغ(ع) برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت در این آستان را تشریح کرد.

برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت در آستان شاهچراغ(ع)

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام «احمد سلامی» معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهرحضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ با اشاره به برنامه‌های این آستان در دهه کرامت اظهار کرد: ویژه‌برنامه‌های امسال آستان در دهۀ کرامت به دلیل شیوه ویروس منحوس کرونا در رده‌های مختلف سنی اما بدون حضور زائران و غالباً به صورت پخش زنده تلویزیونی و مجازی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم افزود: روز دوشنبه ۲ تیر از ساعت ۲۱، ویژه‌برنامه شب ولادت حضرت معصومه(س) با سخنرانی حجت‌الاسلام حدائق و مداحی کاظم محمدی برگزار شد. همچنین در سالروز این ولادت نیز از ۷ نفر از دختران حافظ کل قرآن و دختران موفق اسلامی، تجلیل شد. روز پنجشنبه ۵ تیر از ساعت ۲۳، دعای کمیل با مداحی مهدی سلحشور به صورت پخش زنده از شبکه قرآن ، قرائت خواهد شد.

حجت‌الاسلام سلامی اضافه کرد: شنبه ۷ تیر در شب بزرگداشت سیدالسادات الاعاظم، از ساعت ۱۹ تا ۲۰، آیین خطبه‌خوانی به همراه مراسم نقاره‌زنی، تعویض پرچم گنبد و گلباران حرم مطهر این امامزاده به همت خادمان آستان برگزار می‌شود و از ساعت ۲۱، حجت‌الاسلام سیدحسین مؤمنی دربارۀ فضائل و مناقب حضرت شاهچراغ علیه‌السلام سخنرانی خواهد کرد. یکشنبه ۸ تیر نیز مراسم اهداء جوایز به ۱۰ نفر از برگزیدگان مسابقه حفظ و مفاهیم سوره مبارکه دخان و تقدیر از کارشناسان واحد مشاوره آستان مقدس برگزار می‌شود.

وی ر از برگزاری مسابقه اینترنتی «امین ولایت» با موضوع زندگینامه و فضائل حضرت احمدبن موسی خبر داد و گفت: علاقه‌مندان جهت شرکت در آزمون آنلاین آن می‌توانند به بخش مسابقات پایگاه اطلاع‌رسانی آستان به نشانی shahecheragh.ir/mosabeghat  مراجعه کنند. پنجشنبه ۱۲ تیر از ساعت ۲۱، همزمان با شب میلاد با سعادت امام رضا (علیه‌السلام)، حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان سخنرانی و مهدی سلحشور مداحی می‌کند.

حجت‌الاسلام سلامی از برگزاری دوره مجازی آموزش قرآن کریم با عنوان «از کرامت تا غدیر» خبر داد و گفت: ثبت‌نام اینترنتی این دوره از ابتدای دهه کرامت آغاز خواهد شد. همچنین دوره تربیت مربی پاسخگویی به شبهات جوانان با همکاری آستان قدس رضوی و کارگاه آموزشی مسجد محوری با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی در طول دهه کرامت برگزار خواهد شد.

وی افزود: پخش مستند آفتاب شیراز تولید روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس از شبکه‌های ملّی و استانی، گلباران قبور شهدا توسط خدام حرم مطهر، مسابقه اینترنتی ایده‌های فرهنگی در ایام شیوع کرونا، برگزاری برنامه کودکانه در صحن مطهر شامل نقاشی، هنرهای دستی و مسابقه، برپایی نمایشگاه امین ولایت، مشاوره رایگان گفتمان دینی به مدت ۱۰ روز، فراخوان مسابقه عکس همسایه آفتاب، تولید کلیپ، نماهنگ، پشت‌نویسی وسایل نقلیه با القاب حضرت و فضاسازی محیطی و توزیع هزار پوستر با موضوع دهه کرامت و سالروز بزرگداشت حضرت شاهچراغ از دیگر برنامه‌های گرامیداشت دهه کرامت امسال در سومین حرم اهل بیت(علیهم السلام) به شمار می‌رود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه