English

مسعود نجفی اعلام کرد:

اعضای خانواده ها در سینما کنار هم می نشینند/هنوز دو فیلم جدید لیست اکران تیرماه مشخص نشده اند

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی در مورد وضعیت بازگشایی مجدد سینماها، مشوق های سازمان سینمایی برای اکران فیلم ها و نحوه حضور تماشاچیان در سالن های سینما توضیحاتی داد.

اعضای خانواده ها در سینما کنار هم می نشینند/هنوز دو فیلم جدید لیست اکران تیرماه مشخص نشده اند

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، برنامه هفت که به دلیل تعطیلی ناخواسته سینماها به واسطه شیوع بیماری کرونا، روی آنتن نمی رفت، در آستانه بازگشایی سالن های سینما پخش خود را از سر گرفت و بامداد امروز 24 خردادماه 1399 اولین قسمت آن از شبکه سه پخش که بخش های مختلفی را هم در بر می گرفت. یکی از این بخش ها میزگرد بررسی وضعیت بازگشایی مجدد سینماها و اکران فیلم ها بود که با حضور مسعود نجفی مدیر کل روابط عمومی سازمان سینمایی برگزار شد. در عین حال این مقام مسئول در گفتگویی با برنامه رادیویی سینما معیار در همین زمینه در یک گفتگوی تلفنی حضور یافت و نکات دیگری را هم متذکر شد که مهمترین آن تاکید بر عدم تعیین دو فیلم جدید برنامه اکران بود.

اعضای خانواده ها در سینما کنار هم می نشینند

نجفی در این برنامه گفت: از اول تیرماه قرار است سینماها با ضوابطی که ستاد ملی کرونا تایید کرده و با ۵۰ درصد ظرفیت بازگشایی شود. عمده این قوانین رعایت پروتکل های بهداشتی است که نحوه سانس بندی ، نحوه ورود خروج در 15 بند تدوین شد. 

وی افزود: کسانی که اعضای خانواده هستند در کنار هم و سایر افراد با فاصله می نشینند. این محدودیت در زمانی که افراد می‌خواهند بلیط خریداری کنند، قرار داده شده است. سازوکارهای نظارتی و اجرایی هم توسط ادارات ارشاد در شهرها انجام می شود. 

از اول تیرماه 7 فیلم اکران می شوند

مسعود نجفی در برنامه هفت در مورد فیلم هایی که در بازگشایی سینماها به روی پرده می روند گفت: از اول تیرماه 7 فیلم اکران می شوند که شامل 5 فیلم که از اسفند اکرانشان متوقف شد و 2 فیلم جدید هستند.

وی در گفتگویش با برنامه سینما معیار در این مورد گفت: قرار بر این است که در چرخه جدید اکران، یک فیلم کمدی و یک فیلم با محتوای جدی و اجتماعی حضور داشته باشند و سازمان سینمایی برای فیلم‌های جدیدی که در اکران اول تیرماه حضور پیدا می‌کنند تسهیلات و مشوق‌هایی را در نظر گرفته است.

مشوق های سازمان سینمایی برای فیلم های تازه اکران یافته

نجفی افزود: فیلم‌هایی که خطر اکران در تیرماه امسال را می‌پذیرند، می‌توانند همزمان ۴ سالن از پردیس‌های ۷ سالنه را در اختیار داشته باشند. در عین حال برای فیلم‌هایی که به تازگی اکران می‌شوند، در هفته اول«کف فروش» محاسبه نمی‌شود.

وی تصریح کرد: فیلم‌هایی که از اول تیرماه به چرخه اکران وارد می‌شوند از «تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان وام بلاعوض» و «۳۰۰ میلیون تومان وام ۴ درصدی» برخوردار می‌شوند.

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی تاکید کرد: اسامی دو فیلم جدیدی که در اکران تیرماه حضور خواهند داشت، تا به امروز مشخص نشده است.

مسعود نجفی اضافه کرد: اگر فیلم‌های جدیدِ حاضر در اکرانِ تیرماه از شرایط درآمد یا اکران رضایت نداشتند، ‌ می‌توانند برای نوبت دوم اکران درخواست کنند.

سالن ها پیش از هر سانس ضد عفونی می شوند

وی در مورد نحوه ضدعفونی کردن سالن های سینما گفت: کارگاهی برگزار شد که مدیران سینما و کارکنان آموزش های لازم را دیدند. تمام پیش بینی ها و همه موارد رعایت می شود فاصله سانس ها بیشتر شده برای ضد عفونی سالن ها تا همه با خیالت راحت به سینماها بیایند تا چرخه اکران به خوبی حرکت کند.

40 فیلم متقاضی اکران آنلاین هستند

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی در مورد اکران آنلاین فیلم ها گفت: باتوجه به شرایطی که کرونا تحمیل کرد یکی از راه ها اکران آنلاین بود. موضع سازمان سینمایی حمایت از اکران آنلاین بود و الان 40 فیلم متقاضی اکران هستند که نشان دهنده استقبال از آن بوده است. در واقع سه هفته زمان مقرری نمایش است که تا یک ماه هم سقف اکران آنلاین وجود دارد. 

وی درمورد محرومیت 6 ماهه فیلم ها در صورت انصراف هم تصریح کرد: آیین نامه به صراحت گفته که اگر فیلمی قرارداد منعقد کند و بعد از قرار داد بگوید اکران نمی کنیم دچار محرومیت 6 ماهه می شود.

مسعود نجفی اظهار داشت: باتوجه به اینکه از اول تیر سینماها بازگشایی می‌شود اما اکران آنلاین ادامه می یابد و برخی فیلم ها که پشت صف اکران قرار دارند، در اکران آنلاین موفق تر هستند؛  اگر در این سامانه ها اکران شوند، فضای اکران آنلاین برای آن ها مناسب تر است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه