English

معاون جدید توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی معارفه شد

محمد رحمتی ظهر امروز به عنوان معاون جدید توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی کشور معارفه شد.

معاون جدید توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی معارفه شد

به گزارش خبرگزاری موج، طی حکمی از سوی حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی، محمد رحمتی به عنوان معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی منصوب شد در این حکم خطاب به رحمتی آمده است: «با توجه به ضرورت گسترش و بهره مندی از فناوری های نوین در زمینه تولید، عرضه و انتشار فیلم انتظار می رود با جلب همراهی مسئولانه سایر مدیران و اهالی شریف سینمای ایران موجبات ارتقای شایسته هنرصنعت سینمای ایران و افزایش ضریب نفوذ آن در محیط رقابتی حاکم بر رسانه های دیداری ایران و جهان را به پشتوانه مطالعات و تحقیقات علمی فراهم آورید.»

وی پیش از این به عنوان  دبیر هیأت نظارت بر عرضه  کالای شامل آثار دیداری و شنیداری از طریق رسانه بر خط ، معاون اجرایی مرکز توسعه فن آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس اداره رصد و بررسی موسسه فرهنگی هنری توسعه ارتباطات و اطلاعات (تارا) مسئولیت داشته و متولد ۱۳۶۳ و دارای مدرک دکتری جامعه شناسی از دانشگاه تهران است.

در جلسه ای که صبح امروز برگزار شد، ضمن تقدیر از خدمات محمود اربابی و سیدمحمدمهدی طباطبایی نژاد در این مسئولیت، حکم محمد رحمتی به عنوان معاون جدید توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی توسط حسین انتظامی اعطاء شد.

محمود اربابی پیش از این عهده دار این مسئولیت بود که با بازنشستگی او، سید محمدمهدی طباطبایی‌نژاد از ابتدای امسال به عنوان سرپرست، اداره این معاونت را بر عهده داشت. رییس سازمان سینمایی همچنین طی حکمی اربابی را به عنوان مشاور خود منصوب کرد.

* ساخت مستندی با موضوع سیل لرستان

مژگان صیادی از ساخت مستندی با عنوان «رَش اُو» با موضوع سیل در منطقه پلدختر لرستان خبر داد. این فیلم در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه می‌شود.

شهرستان پلدختر استان لرستان در فروردین ۹۸ با سیل ویرانگری مواجه شد و اهالی روستای بابازید از توابع این شهرستان آسیب جدی دیدند. مستند «رَش اُو» بنا دارد ۱۳ ماه پس از این حادثه، ردی از امید و زندگی در بین اهالی بیابد.

مژگان صیادی درباره عنوان این مستند توضیح داد: رَش در زبان لری به معنای سیاه و اُو به معنای آب است. در نتیجه «رَش اُو» به آب تیره و ویرانگر گفته می‌شود.

وی درباره مراحل تولید این فیلم گفت: حدود یک سال درباره سوژه مورد نظر تحقیق کردم. زمانی که سیل آمد، من لرستان بودم و جزء اولین نفراتی بودم که به مناطق سیل‌زده معمولان رفتم. منطقه‌ای شبیه به چرنوبیل که آسیب بسیاری دیده بود. چند سفر دیگر به منطقه پلدختر داشتم و با پیدا کردن سوژه‌ها فیلمبرداری آغاز شد.

این تهیه‌کننده در پایان بیان کرد: البته به دلیل شیوع بیماری کرونا و همچنین ایجاد تغییراتی در تیم تولید، فیلمبرداری کمی با تاخیر و همزمان با شروع فصل بهار آغاز شد. این هفته سومین سفر را به منطقه لرستان خواهیم داشت تا تصاویر باقی مانده را فیلمبرداری کنیم.

* فیلمبرداری «چپ راست» به پایان رسید

فیلمبردای فیلم سینمایی چپ راست تازه‌ترین ساخته حامد محمدی به تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی پس از چندماه وقفه به پایان رسید.

کمدی «چپ، راست» که از نخستین پروژه‌‌های سینمایی بود که تولید آن با شیوع ویروس کرونا در اوایل اسفند سال گذشته متوقف شد، چند روز پیش فیلمبرداری آن با ضبط چند سکانس محدود باقی‌مانده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجدد از سر گرفته شد و شنبه در تهران به پایان رسید.

در «چپ، راست» که شاهد ترکیب متفاوتی از بازیگران هستیم رامبد جوان، پیمان قاسمخانی، ویشکا آسایش، سارا بهرامی با حضور سروش صحت، ستاره اسکندری، مونا فرجاد، تینو صالحی و محمدرضا مالکی ایفای نقش می‌کنند.

* «تیغ و ترمه» رضا یزدانی شنیدنی شد

تیتراژ فیلم سینمایی «تیغ و ترمه» به کارگردانی کیومرث پوراحمد با آهنگسازی وحید مهراد و خوانندگی رضا یزدانی منتشر شد.

یزدانی این قطعه را برای فیلم سینمایی «تیغ و ترمه» به کارگردانی کیومرث پوراحمد خوانده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی