English

سحرهای شب های قدر کنار مضجع ضریح نورانی مطهر امام رضا (ع) از قاب شبکه پنج

جزییات کنداکتور شبکه پنج برای لیالی قدر (شب های 19،21،23 رمضان) اعلام شد.

سحرهای شب های قدر کنار مضجع ضریح نورانی مطهر امام رضا (ع) از قاب شبکه پنج

به گزارش خبرگزاری موج گروه معارف شبکه پنج سیما ، در اولین شب قدر شب نوزدهم ماه رمضان مصادف با ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی ( ع) به پوشش تصویری مراسم احیاء و شب زنده داری از حرم مطهر عبدالعظیم الحسنی ( ع)  می پردازد. 

جزییات مراسم شبهای قدر درحرم مطهر عبدالعظیم الحسنی ( ع) 

این مراسم با اجرای عباس سلیمی، سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حجت الاسلام قاسمیان ، قرائت دعای جوشن کبیر امیر نعیمی و حسن شالبافان خواهد بود.

این ویژه برنامه در دومین شب قدر بیست و یک رمضان مصادف با شهادت مولای متقیان به پوشش مراسم احیاء و زنده داری از حرم مطهر عبدالعظیم الحسنی ( ع)  می پردازد. در این برنامه شبانگاهی دعای جشن کبیر و مداحی نیز پوشش تصویری داده می شود. حجت الاسلام سید حمید میرباقری سخنرانی و حاج محمدرضا غلامرضا زاده و احمد زین العابدین فرد قرائت دعای جوشن کبیر این مراسم را بر عهده دارد. 

این برنامه در سومین شب قدر بیست و سوم رمضان به پوشش تصویری مراسم احیاء و شب زنده داری از حرم عبدالعظیم الحسنی (ع) می پردازد. در این برنامه حجت الاسلام و المسلمین رفیعی سخنران و  قرائت دعا جوشن کبیر و مناجات با نوای حسین هوشیار و سید محمود علوی را برای شب زنده داران قرائت خواهند کرد. 

این ویژه برنامه زنده به تهیه کنندگی خشایار بکان ساعت 22 به روی آنتن شبکه پنج سیما می رود. 

خلوتگه عارفان برنامه سحرگاهی

برنامه «خلوتگه عارفان» به تهیه کنندگی و کارگردانی توحید عرب ویژه برنامه سحرگاهی شبکه پنج سیماست که با اجرای صابر خراسانی نیز بر روی آنتن می رود. 

حجت الاسلام علوی سخنرانی این برنامه و مهدی رسولی و سید مهدی حسینی دعا سحر را قرائت می کند. 

یکی از ویژگی های مهم این برنامه تلویزیونی اجرا در رواق های مختلف حرم اما رضا ( ع) است که در کمتر برنامه تلویزیونی دیده شده است. این برنامه در سحرهای شب های قدر از کنار مضجع ضریح نورانی مطهر امام رضا (ع) به مخاطبان تقدیم می شود. 

آیتم «علما و شهدا» در این بخش به معرفی علمای دینی که در حرم رضوی دفن شده اند، می پردازد. معرفی و یادی از شهدای مدافع شاخص نیز در این برنامه جانمایی شده است. 

مستند «عشق یعنی» به تهیه کنندگی علیرضا کرمی در مناسبت های مختلف ماه مبارک رمضان و شبهای قدر از شبکه پنج سیما پخش می شود. این مستند به معرفی افرادی می پردازد که ضمن اینکه افراد موفقی در جامعه هستند با داشتن دغدغه های دینی و مذهبی در جامعه به فعالیتهای اجتماعی،مذهبی،عام المنفعه و خیرخواهانه  می پردازند. 

گفتگو با حجت الاسلام مجتبی حسن زاده حافظ کل قرآن کریم ، مبتکر و مجری طرح تخصصی حفظ نهج البلاغه در کشور یکی از موضوعات این مستند است که امشب سه شنبه ساعت 21:15 پخش می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه