English

مترجم وداع با اسلح زندگی را وداع گفت/نجف دریابندری در سن ۹۱ سالگی در گذشت

نجف دریابندری نویسنده و مترجم مشهور ایرانی با بیش از 90 سال سن به دلیل کهولت از دنیا رفت.

مترجم وداع با اسلح زندگی را وداع گفت/نجف دریابندری در سن 91 سالگی در گذشت

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری موج نجف دریابندری نویسنده و مترجم در حالی در سن ۹۱ سالگی بر اثر کهولت سن درگذشت که بیش از 34 عنوان ترجمه و تالیف از خود به جای گذاشت.

این نویسنده و مترجم مشهور جدای از ترجمه آثاری همچون «تاریخ فلسفه‌ غرب» برتراند راسل، «وداع با اسلحه» ارنست همینگوی، «پیامبر و دیوانه» جبران خلیل جبران، «یک گل سرخ برای امیلی» و «گور به گور» ویلیام فاکنر، «سرگذشت هکلبری فین» مارک تواین، «معنی هنر» هربرت رید، و ... در لیست آثارش داشت که طیف وسیعی از تاریخ و سیاست و فلسفه را در بر می گرفت، خالق یکی از مشهورترین کتب آموزش آشپزی با عنوان «مستطاب آشپزی» هم بود که شاید بسیاری از جوانان علاقمند، آشپزی را از این کتاب آموخته باشند.

نجف دریابندری که به مدت 17 سال در انتشارات فرانکلین شاغل بود و به ترجمه آثار ادبی رمان‌نویسان و نمایشنامه‌نویسان معروف آمریکایی پرداخت، جایزه «تورنتون وایلدر» را از دانشگاه کلمبیا دریافت کرد.

وی همچنین در تاریخ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ که کمیته ملی ثبت میراث ناملموس در سالن کانون فرهنگی فجر تشکیل جلسه داد، به‌عنوان گنجینه زنده بشری در میراث خوراک در فهرست حاملان میراث ناملموس (نادره‌کاران) به‌ثبت رسید. 

خبرگزاری موج درگذشت این نویسنده و مترجم را به بازماندگان و علاقمندانش تسلیت می گوید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه