English

نرگس خرقانی در گفتگو با خبرگزاری موج عنوان کرد:

سرنوشت نامعلوم تور اروپایی فیلم مستند مادام تحت تاثیر کرونا/فیلم پانیلولا ناتمام ماند

کارگردان فیلم مستند مادام از به تعلیق در آمدن نمایشهای متعددد این فیلم در اروپا و کانادا و همینطور نا تمام ماندن فیلم جدیدش تحت تاثیر شیوع کرونا سخن گفت.

سرنوشت نامعلوم تور اروپایی فیلم مستند مادام تحت تاثیر کرونا/فیلم پانیلولا ناتمام ماند

نرگس خرقانی کارگردان و منتقد سینمای ایران در مورد برنامه های خود به خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج گفت: من از اوایل پاییز برنامه سفر به اروپا داشتم که قرار بود در دانشگاه ورشو در 25 اکتبر فیلمم (مستند «مادام») به نمایش گذاشته شود که درگیر تدوین مستند جدیدی به نام «پانیلولا» بودم که آن هم مربوط به لهستانی های حاضر در ایران است و نتوانستم به آن برنامه برسم.

این مستند ساز در مورد اثرش ادامه داد: من بعد از مستند مادام فیلم جدیدی را شروع کردم که در مورد خانمی به نام الورنا بارسکا است که در حال حاضر در خانه سالمندان حضرت مریم زندگی می کند و یکی از دوستان خانم ماریا بایدان است که موضوع فیلم مادام است.

بودجه ام برای اتمام فیلم جدیدم کافی نبود

وی با بیان اینکه برای فیلم جدیدم یک تهیه کننده خصوصی داشتم افزود: با بودجه خیلی کمی که داشتم اما بخشی از فیلمبرداری این مستند جدید را در لهستان انجام داده ام و بخش دیگرش را در ایران انجام دادم و کار را به مرحله تدوین رساندم اما متوجه شدم با توجه به اینکه خودم در لهستان فیلمبرداری کرده بودم، لازم است برای فیلمبداری مجدد برخی از پلان هایی که مشکل فنی داشتند به لهستان سفر مجددی داشته باشم و در مذاکرات جدیدی که با سفیر لهستان و برخی دیگر از افرادی که در ارتباط با تولید فیلم بودند داشتم، قرار شده بود که من در لهستان بودجه مختصری برای تکمیل فیلم مستند پانیلولا بگیرم چرا که با بودجه کم من امکان پذیر نبود.

کارگردان مستند مادام ادامه داد: بنابراین از اواسط پاییز بود که تصمیم گرفتم که به دنبال فاندینگ بروم و دوستانی که در انگلیس داشتم برایم دعوتنامه ای ارسال کردند و من برای ویزای آن کشور اقدام کردم که در نتیجه مجبور شدم کمی بیشتر در ایران بمانم و هر چند که دوست داشتم در تعطیلات ژانویه در اروپا باشم امکان پذیر نشد. انتهای ژانویه بود که ویزای من آمد و از آنجایی که به دلیل ساخت فیلم مادام در سراسر دنیا آشنایانی پیدا کرده ام، یک موسسه لهستانی که در شهر مونترال کانادا وجود دارد و بر روی تاریخ لهستان و جنگ جهانی دوم کار می کند، آنها هم می خواستند فیلم مرا در آن شهر نمایش دهند که آنها هم دعوتنامه ای ارسال کرده بودند اما آنها می خواستند در 20 فوریه نمایش فیلم بگذارند که به دلیل اینکه پاسپورتم در سفارت انگلستان بود امکان پذیر نشد و این برنامه به اواخر بهار موکول شد.

در تعویق سفر من به اروپا حکمتی نهفته بود

خرقانی افزود: همه اینها پیش آمد که تاریخ ویزای شینگن من ملغی شد و مجبور شدم که برای آن اقدام کنم و در اواسط اسفند بود که این ویزای من آماده شد اما در این زمان دیگر شیوع بیماری کرونا رخ داده بود و بسیاری از پروازها کنسل شده بودند. همه اینها از نظر روحی مرا تحت تاثیر قرار داد چرا که هم قرارهای من با موسسات متعددی که قرار بود به من فاند بدهند و هم تعداد دیگری از نمایش های فیلم مادام در لهستان و انگلستان کنسل شدند و برنامه سفر نسبتا طولانی من به چند کشور و همینطور اتمام فیلم «پانیلولا» به تعویق افتاد.

این مستندساز در ادامه اظهار داشت: البته الان دیگر اروپا هم به کانون کرونا تبدیل شده و امروز فکر می کنم که شاید خیری در این تاخیر یک ماهه بوده و همیشه هم چنین اتفاقاتی بد نیست؛ چون ممکن بود من در آنجا گیر افتاده و هیچ کاری هم نتوانم انجام دهم. به هرحال این یک اتفاق جهانی بود که همه را درگیر کرد.

سفارت های ایران و لهستان کار من را دیده و از من حمایت کردند

نرگس خرقانی در انتها تاکید کرد: هم سفیر اول سفارت لهستان در ایران بسیار پیگیر کار من بودند و دوست داشتند که برای جذب سرمایه افراد و موسساتی را به من معرفی کنند و هم رایزن فرهنگی سفارت ایران در لهستان بسیار با من همکاری داشتند و چند نمایش برای فیلم من تدارک دیده بودند و هم اینکه برای فیلم مستند  جدیدم اظهار تمایل کرده بودند که کمک هایی به من داشته باشند. این خوشایند است که هر دو طرف ایرانی و لهستانی کار من را دیده اند و از من حمایت می کنند گرچه ظهور کرونا فعلا همه چیز و تور اروپایی نمایش فیلم مادام را به هم ریخته است من خانه نشین هستم تا ببینیم در آینه چه رخ خواهد داد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی