English

فرزین محدث در گفتگو با خبرگزاری موج:

مشکل مخاطب با فانتزی، نبود تنوع ژانری در تلویزیون و سینما است

بازیگر نقش زکریا در سریال دوپینگ دلیل ناکامی یک سریال فانتزی را در عادت مخاطب به یک گونه خاص از سریال ها می داند.

مشکل مخاطب با فانتزی، نبود تنوع ژانری در تلویزیون و سینما است

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری موج، سریال دوپینگ یکی از مجموعه سریال‌های نوروزی تلویزیون در ژانر کمدی و محصول سال 1399 است که از شبکه سه سیما به روی آنتن رفت. کارگردان این سریال رضا مقصودی و تهیه‌کننده آن  سید امیر پروین حسینی بودند و رضا مقصودی و افرا جورابلو به طور مشترک نویسندگی آن را به عهده داشتند. یکی از جذابیت های سریال دوپینگ حضور کاراکتر زکریا یا به عبارتی یک دکتر شیمی بود که فرزین محدث بازی در این نقش را به عهده داشت. وی متولد 20 اردیبهشت ماه سال 1358 است.  او ابتدا با فیلم مارمولک و پس از آن مزرعه پدری در سینما حضور یافت اما با فیلم شاعر زباله‌ها با کارگردانی محمد احمدی به شهرت رسید. جدای از حضور در سریال های «بچه مهندس» و «بانوی سردار»، آخرین حضور سینمایی وی در فیلم «ما همه با هم هستیم » بوده ضمن اینکه در در سریال «هیولا» به کارگردانی مهران مدیری نیز حضور داشته است.

تا کنون در هیچ سریال مناسبتی حضور نداشتم

فرزین محدث بازیگر سریال دوپینگ در گفتگو با خبرنگار موج در مورد پیوستنش به این سریال گفت: از چند ماه پیشتر آقای مقصودی با من در این مورد صحبتی داشتند. من تا پیش از این در هیچ سریال مناسبتی بازی نکرده بودم و مدتی هم بود که کاری در تلویزیون نداشتم. وقتی فیلمنامه را خواندم و با نقش «زکریا» آشنا شدم از آن خوشم آمد. به اضافه اینکه دیدم همکارانی همچون شبنم مقدمی، هادی حجازی فر، محمد بحرانی، نیما شعبان نژاد و ... که همگی دوست داشتنی و حرفه ای هستند قرار است در این مجموعه و با آقای پروین حسینی که تهیه کننده بسیار محترمی و کاربلدی هستند، همکاری کنند بسیار خوشحال شده و کار را قبول کردم.

زکریا متفاوت ترین نقش من است

وی افزود: نقش زکریا بسیار متفاوت از نقش های دیگر من است. من در آثار کمدی متعددی حضور داشته ام اما این سریال یک طنز فانتزی بود و زکریا دانشمندی است که صاحب اختراعات متعددی هم هست قرار بود و کارهای بزرگی برای اثر گذاری بر جامعه انجام دهد. فرد به ظاهر معمولی که اگر در کوچه خیابان دیده شود کسی احتمالا گمان نمی کند که چنین توانمندی هایی داشته باشد. همین این نقش را برای من بسیار جذاب تر می کرد.

یکنواخت بودن سریال های تلویزیونی برای مخاطب عادت شده است

فرزین محدث در مورد اینکه آیا این سریال فانتزی بیشتر به برنامه ای که برای رده های سنی جوانتر و مثلا نوجوانان مناسب است تا بزرگسالان گفت: من اینطور فکر نمی کنم که بشود به طور قطع یک برنامه یا اثر تلویزیونی یا سینمایی را به یک مقطع سنی یا گروه اجتماعی خاص مرتبط دانست همانطور که فیلم سینمایی «هوگو» مارتین اسکورسیزی را هم بزرگسالان می بینند و دوست دارند و هم برای کودکان و نوجوانان جذاب و مناسب است.

وی افزود: چیزی که من متوجه شده ام این است که احتمالا به خاطر یکنواخت بودن ژانر سریال های تلویزیونی ما ذائقه مردم به یک گونه خاص عادت کرده و پذیرش سریالی که تفاوت فاحشی با آن دارد و بیشتر فانتزی است را نمی پسندند و یا مورد توجه شان قرار نمی گیرد.

این هنرمند در پاسخ به این نقد که شاید فانتزی این کار آنطور که باید و شاید در نیامده گفت: پاسخ به چنین نقد و نظری کار من نیست بلکه به حیطه فلمنامه نویس و کارگردان بر می گردد و هر پاسخ یا نظری که باشد باید همان دوستان ارائه کنند. من تنها در مورد بازیگری نقش خودم می توانم پاسخگو باشم.

زمان کم تولید مانع فانتزی تر شدن کار شده است

وی در پاسخ به این سوال که اگر مقداری فضای فانتزی کار مثلا در محل آزمایشگاه زکریا و یا در زمان های انجام آزمایش های اختراعات جدید بیشتر به تصویر کشیده می شد، کار برای شما راحت تر و سریال برای مخاطب جدی تر و جذاب تر نمی شد گفت: راجع به همه اینها در پیش تولید و تولید صحبت شد اما به ما گفتند که فراموش نکنید که این یک سریال مناسبتی است و باید برای عید نوروز برسد. بر همین اساس کار با دو واحد تصویربرداری ضبط شد و خیلی از موارد زمان بر و یا پر ریسک از کار حذف شد.

فرزین محدث در مورد دلیل کوتاه شدن این سریال که قرار بود در سی قسمت تولید شود هم  اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا و با نظر درست تهیه کننده و کارگردان تعدادی از قسمت ها حذف شد و سریال کوتاه تر شد تا بدون مشکل کار به سرانجام برسد.

وی در مورد جدیدترین فعالیتش گفت: من این روزها در شبکه پنج سیما به عنوان مجری در کنار گیتی خامنه حضور دارم که اولین تجربه من در این حوزه است.

وی در تشریح کرد: ما ایرانی ها یک برنامه تولیدی ترکیبی است و به معرفی قهرمانان مردمی می پردازد که ررفتارهای اجتماعی اثرگذاری دارند. البته برنامه از بخش های متنوعی تشکیل شده که امیدوارم مورد پسند واقع شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه