English

علی دارابی در فقدان استاد حسن انوشه یادداشتی منتشر کرد

معاون امور استان‌های رسانه ملی درگذشت نویسنده و مترجم نام آشنا استاد حسن انوشه را در یادداشتی تسلیت گفت.

علی دارابی در فقدان استاد حسن انوشه یادداشتی منتشر کرد

به گزارش خبرگزاری موج، حسن انوشه نویسنده و مترجم نام آشنای ایرانی ظهر دیروز ۲۳ فرودین دعوت حق را لبیک گفت و چشم از جهان فرو بست. در پی این ضایعه، علی دارابی یادداشتی را در صفحات اجتماعی خود منتشر کرد.

متن یادداشت معاون استان های رسانه ملی بدین شرح است:

«با نهایت تاسف و تأثر استاد حسن انوشه نویسنده، پژوهشگر تاریخ ، زبان و ادبیات فارسی و سرپرست گروه نویسندگان دانشنامه ادب فارسی درگذشت. درگذشت ایشان را به خانواده گرامی‌شان و اهالی فرهنگ و ادب تسلیت عرض می‌کنیم. این چهره فرهنگی که عمر خود را در حوزه ایران‌شناسی و تاریخ و زبان و ادب فارسی صرف کرد، به علت بیماری سرطان در سن ۷۶ سالگی در بیمارستان دار فانی را وداع گفت.

 دارابی در ادامه به برخی آثار سترگ مرحوم انوشه اشاره کرده و آورده است: ترجمه و نگارش آثاری همچون تاریخ ایران کیمبریج: از ظهور اسلام تا آمدن دولت سلجوقیان؛ از سلوکیان تا فروپاشی دولت ساسانیان؛ از آمدن سلجوقیان تا فروپاشی دولت ایلخانان، تاریخ سیستان، ایران و تمدن ایرانی، تاریخ غزنویان (جلد اول و دوم)، تاریخ تمدن: عصر ولتر، ویلیام جیمز دورانت، آریل دورانت، ایران در سپیده دم تاریخ و گزیده نوروزنامه حکیم عمرخیام نیشابوری از جمله این آثار هستند. روانش شاد و یادش گرامی باد.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه