English

در نشست خبری عنوان شد:

بازخورد سریال جلال فراتر از انتظار بود/شبکه های استانهای مرزی با چندین شبکه ماهواره ای هم زبان در رقابت هستند

صفری مدیر صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در نشست خبری سریال جلال اظهار کرد: اگر سهم صدا و سیما در بودجه های ملی حفظ شود، خیلی از ماهواره ها خاموش می‌شوند.

بازخورد سریال جلال فراتر از انتظار بود/شبکه های استانهای مرزی با چندین شبکه ماهواره ای هم زبان در رقابت هستند

به گزارش خبرنگار تلویزیون خبرگزاری موج صبح امروز ، پس از حضور عوامل سریال جلال در سامانه 162 و گفتگویشان با مخاطبان، مهدی کریمی تهیه کننده، حسن نجفی کارگردان، صفری مدیر صدا و سیما استان آذربایجان شرقی، عمار تفتی و هادی افتخار زاده بازیگر، الماسی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما، محمد حسین رنجبران مدیر روابط عمومی سازمان در یک نشست خبری حضور یافتند.

در ابتدای این نشست کریمی تهیه کننده سریال جلال گفت: از صحبت با مردم تجربه های جدیدی کسب کردیم که باعث می شود تلاشمان را از این پس بیشتر کنیم و چنین برنامه ریزی هایی می‌تواند باعث رشد کمی و کیفی برنامه ها شود.

وی با اشاره به حضور بازیگران بومی و منطقه ای در سریال جلال گفت: این مسئله یکی از نقاط عطف سریال جلال بود که بازیگران بومی توانستند در کنار بازیگران ملی به خوبی ایفای نقش کنند.

کریمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در این سالها به دلیل محدودیت های مالی، خیلی از آثار به اسم استان اما در تهران تولید شده است  اظهار داشت: در حالی که تولید چنین کارهایی در جذب گردشگر به مناطق محل تولیدشان تاثیر دارد چرا که اطلاعات مردم از وضعیت جغرافیایی کشور بسیار کم است. شاید آن سیاستی که در راس سازمان برای تولید در مراکز استانها وجود دارد، این است که فضا و فرهنگ های مختلف برای مخاطب عیان شود.

حسن نجفی کارگردان سریال جلال هم در ادامه گفت: از پیام هایی که از اقصی نقاط ایران و جهان به دستم رسید متوجه شدم که به رغم اینکه سریالی مناسبتی ساختیم و خیلیها قصد داشتند تا آنطور که باید دیده نشود اما مخاطب فراملی پیدا کردیم و این سریال تاثیرات فرا ملی داشته که اتفاق بسیار خوشایندی است.

وی مدعی شد که از صحبت های مخاطبان متوجه شده که نه تنها خودشان بلکه فامیل و همسایه هایشان هم این سریال را تماشا می کرده اند و افزود: با توجه به اینکه امروزه دیگر اصطلاح شبکه ملی و استانی از بین رفته و در واقع سریال جلال یک پروژه ملی بود؛ ما هم  به عنوان کارگردان، بازیگر و... حق نداشتیم که کم کاری کنیم.

نجفی در پاسخ به سوالی در مورد بودجه سریال اظهار کرد: خیلی از تولیدکنندگان با یک بودجه بی حد و مرز، برنامه کاری خود را شروع می کنند، اما د رمورد ما این اتفاق نیفتاد و حتی بی پولی در پایان بندی سریال تاثیر گذاشت به شکلی که پایان بندی من این نبود.

پس از آن هادی افتخارزاده هم که در سریال جلال نقش پلیس و مامور رژیم پهلوی بازی می کرد در تایید سخنان کارگردان گفت: از تماس های مردم متوجه بازخورد این سریال شدیم و فکر می کنم اگر مختصات یک کار خوب باشد دیگر شبکه پخش آن مهم نیست.کار خوب شامل قصه، کارگردانی و فیلمنامه و... خوب است. حتی یکی از مخاطبان به من گفت که به اصرار فرزندانم قصد خرید ماهواره داشتیم، اما پس از پخش این سریال از این کار منصرف شده ایم!

در ادامه و در سخنانی کوتاه عمار تفتی بازیگر نقش جلال از مدیر صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی تشکر کرد و اظهار داشت: قد و قواره تولید استانها با تولید سریال جلال تغییر کرد.

صفری مدیر صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی نیز گفت: ما از شهر و استانی می آییم که در ۲۰۰ سال گذشته ۸ اتفاق بزرگ را رقم زده است. 

وی در مورد درباره نقش استان در تولید این اثر اظهار داشت: در این پروژه ۲ یا ۳ اتفاق مهم داشتیم. اول اینکه همانطور که اشاره شد استفاده از هنرمندان بومی بود که بالای ۹۰ درصد عوامل از تبریز و شهرهای اطراف بودند.به طوری که این سریال ۲۰۴ بازیگر دیالوگ گو داشتیم که ۲۰۰ نفر از آذربایجان بودند.  این اتفاق مثبت باعث برقراری یک هم افزایی بین هنرمندان استان شد.

صفری با بیان اینکه اگر سهم صدا و سیما در بودجه های ملی حفظ شود، خیلی از ماهواره ها خاموش می‌شوند؛ افزود: با اینکه استان های مرزی با چندین شبکه های ماهواره ای هم زبان خود در رقابت هستند.پخش این سریال از شبکه های یک، شما و جام جم با تکرار دو یا سه باره آن، تاثیر گذاریش را بیشتر کرد. 

وی تصریح کرد:  بودجه این سریال ۱۵ قسمتی ۴۰ دقیقه ای هم ۲ میلیارد تومان بود.

در پایان محمدحسین رنجبران هم اظهار کرد: این اولین ورود مراکز استانها به مقوله سریال سازی بود و با زخورد مردمی این سریال فراتر از انتظار بود. در حالی که شبکه نمایش خانگی با پول های کلان سریال هایی می‌سازند که هیچ تاثیرگذاری ندارند. لازم است مجلس و دولت به صدا و سیما کمک کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه