English

هادی مظفری در پاسخ به خبرگزاری موج عنوان کرد:

اقدام دبیر دوسالانه مجسمه سازی اعتماد به انجمن ها برای برگزاری دوسالانه ها را زیر سوال برد

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تعیین دبیر جدید بینال مجسمه سازی و بازگشایی موزه هنرهای معاصر در آینده ای نزدیک خبر داد.

اقدام دبیر دوسالانه مجسمه سازی اعتماد به انجمن ها برای برگزاری دوسالانه ها را زیر سوال برد

هادی مظفری، در بخشی از نشست خبری دوازدهمین جشنواره تجسمی فجر ، در پاسخ به سوال خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج در مورد سرنوشت بینال مجسمه که دبیرش طی هفته های گذشته انصراف داده، گفت: پاسخ من بیشتر از جنس درد دل است و نه یک جواب. در واقع سالها وزارت ارشاد و اداره تجسمی به اینکه فجر را برگزار کرده و بینالها را تعطیل کرده اند متهم بودند و خیلی ها در جشنواره فجر به همین دلیل شرکت نمی کردند.

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بر اساس قولی که به اهالی هنر و انجمن های تخصصی داده ایم، امسال خیز بلندی برای برگزاری بینال مجسمه برداشته بودیم و با سپردن کار به انجمن مجسمه سازان ایران ، از شش ماه پیش آماده شده بودیم تا یکی از متفاوت ترین بی نال های مجسمه سازی را با کمک انجمن برگزار کنیم. بدین منظور سایت برگزاری و دبیر هم تعیین شده بود اما به سادگی دبیر محترم بینال فکر می کند که در شرایطی که برای کشور ایجاد شده نمی تواند به مسئولیتش ادامه دهد و از انجام ادامه کار انصراف می دهد. تا جایی که من خبر دارم حتی با انجمن مشورت نکرده بود است.

مظفری ادامه داد: این در حالی است که پس از بینال مجسمه بر اساس تقویم کاری در سال آینده باید بینال های نقاشی و سرامیک و خوشنویسی برگزار شود. حال شما بگویید با چنین عملکردی آیا می توانیم به اعتماد به انجمن ها امیدوار بمانیم!

وی تاکید کرد: البته با مذاکراتی که با انجمن مجسمه سازان داشته ایم قرار است که دبیر جدید معرفی شود و پس از دریافت آثار و در فرصتی مقتضی، دوسالانه را برگزار کنیم.

* تلاش برای بازگشایی موزه هنرهای معاصر در اسرع وقت

در بخش دیگری از این نشست مدیرکل تجسمی فجر در پاسخ به سوالی در مورد خلف وعده در زمان آماده سازی موزه و پایان مرمت آن گفت: ما در مورد بخش انتقال آثار از گنجینه موزه به دلیل مسائل امنیتی کمتر اطلاع رسانی کردیم. در برخی روزها این امکان وجود داشت که ده ها اثر از موزه به محل گنجینه موقت منتقل شود و در برخی از روزهاحداکثر امکان انتقال پنج اثر وجود داشت.  

وی ادامه داد: به دلیل اینکه انتقال تک تک آثار باید با دقت و رعایت استانداردها از گنجینه دائم به گنجینه موقت انجام می شد، دو ماه به طول کشید. از آنجایی که روش ریل گذاری گنجینه تغییر کرده و تجهیزات مربوطه هم اکنون در کارخانه تولید شده و آماده نصب است. با توجه به اینکه تا پایان اسفند کار مرمت موزه به اتمام می رسد و ما حدود چهل و پنج روز زمان برای بازگرداندن آثار به گنجینه نیاز داریم.

هادی مظفری تاکید کرد: با رعایت اصول ایمنی اگر بتوانیم حتی یک روز زودتر موزه را بازگشایی کنیم این کار را خواهیم کرد و تقریبا انجام این مهم در بهار 99 قطعی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه