English

آثار منتخب سومین مسابقه خوشه به نمایش در آمدند

نمایشگاه سومین مسابقه خوشه با حضور یزدان سیف در خانه هنرمندان افتتاح شد.

آثار منتخب سومین مسابقه خوشه به نمایش در آمدند

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج‌، مراسم افتتاحیه گالری سومین دوره مسابقه عکس خوشه با حضور یزدان سیف معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران و مهدیه خاکی صدیق دبیر اجرایی این مسابقه در خانه هنرمندان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سیف گفت: آنچه ما را بر آن داشت که نان را در عرصه هنر وارد کنیم به این دلیل است که اگر اصلاحات رفتاریمان را به کمک هنر انجام دهیم موفق خواهیم شد. مقوله ای که برای آن در اینجا جمع شده ایم با توجه به شاخص قدرت خرید مردم ما ۶۰ هزار میلیارد تومان است که در کشورهای قوی‌تر سه برابر آن است.

وی افزود: مخاطبان ما قریب به هشتاد میلیون نفر هستند که باید نسبت به چرخه خوراک خود حساس باشند و قریب به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در این حوزه شاغل هستند. پس حوزه بسیار بزرگ و مهمی است.

سیف ادامه داد: خدا را شاکریم که بخش عمده ای از خوراکمان را در کشور خودمان تولید می کنیم و مردم دغدغه نان ندارند. صنعت آرد و نان ما برلبه تکنولوژی دنیا حرکت می کند. بهره وری منابع و دانش کشاورزی ما هم پیشرفت داشته است.

معاون وزیر صمت ادامه داد: ما با برگزاری جشنواره خوشه به دنبال این بودیم که توجه مردم را به چرخه گندم آرد نان و محصولات جنبی آن جلب کنیم. هم کشاورز، هم نانوا، هم صنعتگر این چرخه باید بدانند در یک زنجیره قدسی حضور دارد و باید در کیفیت کار دقت بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه اظهار داشت: ما در حوزه های مختلف نیازمندیم که با ارتقاء فرهنگ عمومی به اصلاح زنجیره مصرف گندم و آرد و نان بپردازیم.

سیف در مورد این دوره مسابقه افزود : امروز سومین مسابقه را در سطح حرفه ای تر برگزار کرده این و با استقبال زیادی هم مواجه شده و در عکسهای ارائه شده به فرهنگ رایج هم توجه شده است.

وی ادامه داد: ما از هنرمندان تقاضا می کنیم به چرخه تولید و توزیع ورود کنند و برای اصلاح فرهنگ مصرف تلاش کنند. رفتارهای نامناسب در تولید، مصرف و نگهداری و کاستی های اقتصادی در دورریز و سوء مصرف موثر است. تا مردم به میدان نیایند اصلاحات به نتیجه نخواهد رسید. 

در ادامه خاکی صدیق در مورد آمار هنرمندان گفت: در مجموع بخشهای مختلف ۹۲۰ هنرمند ارسال اثر کردند که از میان ۳۰۵۰ اثر رسیده در نهایت ۱۴۴ اثر به نمایشگاه راه یافته است. این آثار شامل ۱۳ مجموعه عکس، ۵۰ تک عکس، ۲۱ عکس موبایلی و ۱۰ اثر از عکاسان زیر ۱۵ سال می شود.

وی در مورد برگزیدگان گفت: یک مجموعه، سه تک عکس، سه موبایلی و سه عکاس کودک و نوجوان برگزیدگان ما را تشکیل می دهند.

یزدان سیف هم افزود: اختتامیه این جشنواره در ۱۴ بهمن در خانه هنرمندان برگزار خواهد شد و در همان روز با حضور سلبریتی ها و برخی چهره های ورزشی و اقتصادی کمپین حال خوب نان راه اندازی خواهد شد. 

وی تاکید کرد: این مسابقه به طور سالانه ادامه پیدا خواهد کرد و از اسفندماه امسال آمادگی اعزام عکاسان به مزارع و محل های خرید تضمینی را داریم.

صدیق در پاسخ به خبرنگار موج در مورد برگزاری تورهای عکاسی وعده داده شده گفت: در تهران شش تور عکاسی برگزار شد و در شهرستانها هم به کمک روابط عمومی های استانها تورهایی با حضور عکاسان برگزار شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه