English

همراه با حاضران در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر؛

خسروی: توجه جشنواره فجر به فیلم های قوم نگارانه تحسین برانگیز است

کارگردان فیلم کوتاه مادر برفی که در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد نگاه مثبت این جشنواره به فیلم های قوم نگارانه و کارگردانان زن را ستود.

خسروی: توجه جشنواره فجر به فیلم های قوم نگارانه تحسین برانگیز است

مرجان خسروی کارگردان جوان فیلم کوتاه مادر برفی که در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج گفت: من چندی پیش در جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور داشتم وهمان زمان هم آروزی حضور فیلمم در جشنواره فیلم فجر را در دل داشتم گه خدا را شکر این اتفاق هم افتاد.

وی افزود: مادر برفی اولین فیلم داستانی من است که آن را ساخته ام واز اینکه به جشنواره فجر راه یافته بسیار خوشحالم چرا که این اتفاق برای ما فیلم سازها مخصوصا فیلمسازان زن، اتفاق بسیار خوشایندی است. به این دلیل که به نظر من جشنواره فیلم فجر مهمترین و بزرگترین رویداد فرهنگی در حوزه سینمای ایران است و وقتی فیلم هر کارگردانی در کنار آثار اساتید و فیلمسازان بزرگ سینمای کشور، کسانی که سینما را جدی تر دنبال می کنند، قرار می گیرد احساس خوشی به دست می دهد.

این کارگردان جوان ادامه داد: نکته مهمی که دوست دارم بیان کنم نگاه فجر به فیلم های قومیتی است. من همیشه نگران بودم که شاید به دلیل اینکه فیلمم با گویش محلی می سازم و فیلمی است که زیر نویس دارد، از چنین جشنواره باز بماند و این اتفاق خوبی وبد که این جشنواره نظر مثبت و مساعدی نسبت به آثاری با نگاه و محوریت قوم نگارانه و حتی گویش بومی داشته است.

خسروی افزود: از سوی دیگر بابت اینکه به تدریج به فیلمسازان زن توجه بیشتری می شود، خیلی خوشحالم. به هر حال همه می دانند که فیلمسازی کار بسیار سختی است و بویژه برای خانم‌ها سختی بیشتری دارد و این سختی با دیده شدن و پذیرش در جشنواره ها کمی فراموش و قابل تحملتر شود.

مرجان خسروی در پایان اظهار داشت: از آنچه پیش آمده خوشحالم و امیدوارم سال دیگر وقتی بار دیگر با شما سخن می گویم، دومین فیلم کوتاهم، که در حال حاضر در مرحله پیش تولید قرار دارد و با محوریتی شبیه به مادر برفی است، نیز به جشنواره فجر راه پیدا کرده باشد و موضوع سخنمان آن اتفاق باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه