English

مکس بلومنتال:

دولتمردان آمریکایی به مردم آمریکا دروغ می گویند / شهادت قاسم سلیمانی نقطه عطف وضعیت منطقه خواهد بود

یک فیلمساز و نویسنده امریکایی ضمن انتقاد از رفتار دولتمردان ارمیکایی در مقابل ایران گفت: شهادت قاسم سلیمانی وضعیت منطقه را تغییر داده و دیر یا زود امریکایی ها از عراق و سوریه می روند.

دولتمردان آمریکایی به مردم آمریکا دروغ می گویند / شهادت قاسم سلیمانی نقطه عطف وضعیت منطقه خواهد بود

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون خبرگزاری موج، مکس بلومنتال فیلمساز و نویسنده امریکایی با حضور زنده در ویژه برنامه تلویزیونی عصر  با تهیه کنندگی و اجرای نادر طالب زاده پس از نمایش کلیپی از او که در خیابان های واشنگتن در حال تشریح دلایل شهادت سپهبد قاسم سلیمانی برای مردم امریکا بود، از واکنش نشان دادن بیش از نود شهر آمریکا پس از ترور سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و شکل گرفتن تجمعاتی در محکوم کردن این رفتار تروریستی ترامپ خبر داد.

این روزنامه نگار خاطر نشان کرد: کلیپی که مشاهده کردید مربوط به واشنگتن بود و می بینید که جوانان جلو آمده اند و می گویند که باید سیاست های جنگ افروزانه و جنون آمیز امریکا باید متوقف شود.

این فیلمساز تصریح کرد: همه روشنفکران و اندیشمندان امریکایی این مسئله را می دانند و برخی از آنها در این تظاهرات در شهرهای مختلف مشارکت داشتند تا صدای خودشان را به گوش جهانیان برسانند. نکته قابل توجه این است که طبقه متوسط و کارگر جامعه آمریکا به شدت تحت تاثیر تبلیغات رسانه ها هستند البته تصاویر را از رسانه ها دیدهاند و متوجه شده اند که مردم در شهرهای مختلفی همچون تهران و اصفهان برای قاسم سلیمانی که ترامپ او را ترور کرده است به خیابان ها آمده و مراسم باشکوهی برگزار کرده اند. با تجمعاتی که برگزار کردیم، می خواستیم صدایمان به گوش جهانیان برسد.

وی در مورد دلیلش برای توضیح به مردم، در مورد اینکه داعشی ها که هستند گفت: دولتمردان آمریکا به مردم آمریکا دروغ می گویند که قاسم سلیمانی تروریستی مانند ابوبکر بغدادی است که اینگونه نیست و دروغی است که می خواهند به خورد ذهن امریکاییها بدهند.

این نویسنده ادامه داد: باید مدنظر داشته باشیم که اگر قاسم سلیمانی و گروه های مردمی عراق به اسم حشدالشعبی نبودند داعش نه تنها عراق را می گرفت بلکه سوریه و لبنان را هم می توانست بگیرد. وقتی از سلیمانی صحبت می کنیم باید مدنظر داشته باشیم که ایشان چه کرد.ایشان کل فضای منطقه را تغییر داد. ما در گذشته هم باید به یاد بیاوریم که وقتی جرج بوش ایران محور شرارت اعلام کرد، ایران چه کمک هایی در افغانستان برای کنترل تروریست می کرد. اما نومحافظه کارانی که در حال حاضر ترامپ نماینده شان است، سیاست هایی را در منطقه دنبال می کنند.

بلومنتال افزود: باید نکته ای دیگری را مد نظر داشته باشیم و آن این است که قاسم سلیمانی کسی نیست که امریکا می خواهد او را به صورت تروریستی چهره ای سیاه نشان دهد بلکه او قهرمان ملت ایران بود و حتی اگر به تلافی یکی از فرماندهان آمریکا را بکشیم با ترور ایشان برابری نمی کند چرا که او شخصیت متفاوتی داشت و به نظر من ما شاهد آن هستیم که فضا در حال تغییر است. نکته ای که باید خاطر نشان کنم این است که از زمان 1980 دولت امریکا از تروریست‌های وهابی افراطی منطقه حمایت کرده و نتایجش را در عراق سوریه و افغانستان دیده ایم. ما باید در مقابل آن بایستیم.

دلیل ترس مردم امریکا از جنگ با ایران

این فیلمساز در مورد دلیل ترس مردم امریکا از شروع یک جنگ بین ایران و امریکا گفت: مردم آمریکا درسهای وحشتناکی را از جنگ عراق گرفته اند و متوجه شده اند که وقتی سیاستمدارانشان علیه یک کشور مستقل اقدامی می کنند، مردم آن کشور چه واکنشی نشان می دهند و شاهد کشته شدن نظامیان امیریکایی در منطقه بوده اند. در حال حاظر مردم امریکا واکنش نشان می دهند و نمی خواهند سیاست ها و برنامه هایی که پیشتر در جنگ جهانی دوم و یا بعد از آن شاهدش بوده اند تکرار شود.

مکس بلومنتال

وی ادامه داد: الان در رسانه ها نوعی جنگ اطلاعاتی و تبلیغاتی در جریان است و نوعی از وحشت افزایی رخ می دهد اما می بینیم که امریکا از عمال نیابتی خودش که از آنها با عنوان نیروهای آزادی خواه سوریه یاد می کند بهره می برد تا تنش جدیدی در منطقه بوجود بیاورد اما در حال حاضر ایالات متحده درگیر چالش جدیدی است که درگیر جنگ های نا متقارن بشود که همیشه در آنها شکست خورده است.

او افزود: همین مسئله باعث شده تا مردم امریکا دچار وحشت و نگرانی بشوند و در شرایطی که مردم برای قاسم سلیمانی مراسم تشییع جنازه برگزار می کنند، مردم آمریکا با برگزاری تظاهرات، در مقابل جنگ و افراطی ها می ایستند و به دنبال حمایت از جریان صلح باشند. جریانی که خون افرادی همچون قاسم سلیمانی برای آن ریخته شده است. این ترسی که وجود دارد به خاطر نگاهی است که در مورد جنگ های گذشته وجود دارد. مردم امریکا می خواهند زندگی آرامی داشته باشند و نمی خواهند که وقتی تحصیلات دانشگاهیشان به اتمام رسید مقروض باشند، بلکه می خواهند که بتوانند هزینه های زندگی خود را تامین کرده نه اینکه مالیات هایی که پرداخت می کنند به کشورهای دیگر برود و صرف هزینه های جنگ شوند.

پیام مردم ایران و امریکا به دولتمردان امریکایی

مکس بلومنتال در پاسخ به این سوال که آیا شهادت سپهبد قاسم سلیمانی نقطه عطفی خواهد شد گفت: بی تردید همینطور است و این احتمال وجود دارد که سیر امور به سمتی برود که پس از ترور قاسم سلیمانی ماموریت ایشان که حذف حضور آمریکا در منطقه بوده است محقق شود. در حال حاضر هم نشانه های آن را می بینیم؛ همانطور که مردم عراق به نیروهای امریکایی می گویند از کشور ما خارج شوید و مجلس عراق هم در همین زمینه مصوبه ای داشت.

وی اظهار داشت: من مطمئن هستم که دیر یا زود، امریکا و نیروهای امریکایی در سوریه و عراق  از منطقه خارج می شوند اما سوال این است که آیا این اتفاق به آسانی رخ می دهد یا با استفاده از نیروهای قهری، امریکا مجبور به خروج از منطقه می شود؟

این فیلمساز و نویسنده امریکایی در پایان تاکید کرد: می دانید که برای امریکا با کشتار و بی خانمان کردن افراد این هدف محقق نمی شود و بی تردید این ترور و این تحولی که رخ داده می تواند کل فضای منطقه را تغییر داده و نوعی بازی را تغییر داده و در آینده کل منطقه را در مسیر جدیدی قرار می دهد. این اتفاق که هفته گذشته رخ داده کوچک نیست و پیام مردم ایران این است که آمریکا از منطقه خارج شود و پیام مردم آمریکا هم این است که ما خواهان جنگ با ایران نیستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه