English

بازیگر نقش وارش در گفتگو با موج:

انتظار سوءتفاهم مردم گیلان نسبت به سریال وارش را نداشتم

الهام طهموری گفت: واقعا انتظار نداشتم که مردم گیلان در مورد سریال وارش دچار سو تفاهم شوند اما خوشبختانه با گذشتن زمان و چند قسمت از وارش، از میزان این دلخوی ها کم شد.

انتظار سوءتفاهم مردم گیلان نسبت به سریال وارش را نداشتم

سریال وارش که این روزها از شبکه سه سیما در حال پخش است، توسط جابر قاسمعلی در 34 قسمت نوشته شده و به تهیه‌کنندگی محمودرضا تخشید و کارگردانی احمد کاوری آماده نمایش شده است. این درام تاریخی عاشقانه که نام قبلی آن، بهترین سال های زندگی ما بود، اقتباسی از رمان مطرح مهاجران هاوارد فاست است. این سریال  قصه‌ای پرفراز و نشیبی را به تصویر می‌کشد که از دهه ۳۰  آغاز می شود و به دهه حاضر می رسد. به بهانه پخش این سریال، گفتگویی با الهام طهموری بازیگر نقش جوانی وارش داشتیم که در ادامه آن را می خوانید. این بازیگر جوان پیش از این در سریال پرستاران، سریال پدر و سرزمین کهن ایفای نقش داشته است.

الهام طهموری در پاسخ به خبرنگار رادیو تلویزیون خبرگزاری موج، در مورد ارزیابی اش از حضور در سریال وارش گفت: بابت اتفاقی که در سریال وارش رخ داد و برای این نقش انتخاب شدم خدا را شکر می کنم چرا که یکی از مهمترین اتفاقات زندگیم بود. در حین تولید تولید کار «وارش» را خیلی دوست داشتم هم کاراکترش را و هم فضای کاری و عوامل آن را؛ اما وقتی در حال تولید بودیم یا بعد از پایان کار، باورم نمی شد که این اتفاقات بیفتد و اینقدر مورد استقبال قرار بگیرد. خیلی بابت این موضوع خوشحالم که اینقدر مردم این کار را دوست داشتند و دنبال می کنند. مسلما نواقصی هم وجود دارد و انتقاداتی هم راجع به این سریال وجود دارد، و یک سری سو تفاهم هایی هم در ابتدای کار پیش آمد اما در کل برای من اتفاق خوبی رخ داده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا با توجه به تجربه های قبلی در مورد برخی سریال ها، فکر می کردید که این سوء تفاهم ها در مورد وارش هم شکل بگیرد، توضیح داد: اتفاقا من در دو سریال دیگر هم که با توقف روبرو شد، حضور داشتم اما واقعا انتظار نداشتم که این مشکل برای این سریال پیش بیاید چرا که تصورم بر این بود که شخصیت اصلی سریال که وارش هست و من آن نقش را بازی می کنم، یک زن گیلانی غیور، یک قهرمان و مادری دلسوز و تمام عیار است که من تصورم این بود که همانطور که من در زمانی که در گیلان بودم و آنها را دوست داشتم آنها هم کار ما را دوست داشته باشند که متاسفانه در ابتدای سریال دچار یک سری سوءتفاهمات شدند که خدا را شکر با گذشتن زمان و چند قسمت از وارش، از میزان این دلخوی ها کم شد.

وی ابراز امیدواری کرد که برای همه گیلانی های عزیز این سوء تفاهمات برطرف شود چرا که این سریال در مورد وارش است که همانند همه زنان و مادران گیلانی خیلی مهمان نواز و دلنشین و دوست داشتنی است.

طهموری درباره ارتباط برقرار کردن با این نقش گفت: از همان اول که سکانس های ابتدایی را خواندم به کاراکتر علاقمند شدم و خیلی به نظرم جذاب آمد. وقتی کل فیلمنامه را خواندم، هم استرس گرفتم چون نقش بسیار سخت و پیچیده‌ای بود و هم خیلی به آن علاقمند شدم. اولین موردی که به ذهنم رسید، مادر بودن وارش بود و مادر بودن، پررنگ ترین ویژگی شخصیت وارش بود و من هم سعی کردم روی آن تمرکز کنم.

وی خاطرنشان کرد: وارش یک زن قوی است و من همیشه دوست داشتم نقش یک زن قوی را ایفا کنم؛ یعنی در جریان داستان با سختی هایی که یک زن در زندگی با آنها روبرو می شود و با آنها دست و پنجه نرم می کند، می بینیم از حصیربافی تا رستوران داری. این روند تلاش شخصیت وارش برای ادامه زندگی را بسیار دوست داشتم و سعی کردم روی این خصوصیاتش تمرکز کنم.

این بازیگر جوان که هنوز تجربه مادری در زندگی واقعی را ندارد، در پاسخ به اینکه چطور مادر را در نقش ساختید، گفت: مابه ازای این نقش را خیلی در اطرافم دیده ام و فکر می کنم بیشتر مادرهای سرزمین مان، همین قدر برای بچه هایشان، از خود گذشته هستند و فکر می کنم شبیه به وارش را خیلی دیده بودم که توانستم از پس این کار برآیم. همچنین وقتی یک فیلمنامه را می خوانم، سعی می کنم خودم را جای آن کاراکتر بگذارم و به جای او زندگی کنم و زمانی که ما در روستا حضور داشتیم و کار می کردیم با یکسری خصوصیات و مدل زندگی روستاییان هم آشنا شدم و بهتر می توانستم وارش را درک کنم.

وی درباره گویش و لباس محلی شخصیت وارش اظهار کرد: بیشتر بازیگران فصل اول سریال وارش، گیلانی بودند مشاور لهجه یا گویش نداشتیم و من سعی کردم از این بازیگران گیلانی کمک بگیرم. همچنین هر روز به بازار لاهیجان می رفتم. ساعاتی در روز را با خانواده یکی از دوستانم که لاهیجانی بودند قرار می گذاشتم و وقت می گذراندم تا هم لهجه و هم مدل رفتاری و حرف زدن آنها را فراگرفتم. همان لحظه که لباس محلی بلند را پوشیدم و تا دامنم تا زانو خیس شد و سنگین بود، وارد فضای روستایی شدم و این فضا را با لباس و گریم درکش کردم و سعی می کردم وقتی در لوکیشن هستم، بیشتر در خانه وارش قرار بگیرم و در فضای نقش باشم.

طهموری در مورد اینکه نقش وارش با ستایش مقایسه شده است، بیان کرد: فکر می کنم چون در هر دو سریال، شخصیت اصلی در مورد یک زن زجرکشیده و مادری دلسوز است البته تفاوت های بسیاری دارند اما شباهت موجود سبب شده که با هم مقایسه شوند.

وی با تاکید به بر اینکه به گریم های متفاوت و پیرتر و طراحی لباس متفاوت برای ایفای نقش علاقمند است، گفت: از اینکه با همان چهره الهام طهموری در یک سریال که باید گریم و لباس خاصی داشته باشد، استقبال نمی کنم و فکر می کنم منِ بازیگر، تا حدی می توانم پختگی نقش وارش را به نمایش بگذارم و اگر طراحی گریم به کمکم نمی آمد تلاشم فایده ای نداشت، به همین دلیل من از گریم پیرتر استقبال می کردم و خیلی خوشحالم که کار گروه گریم و طراحی لباس در سریال دیده می شود.

طهموری در پایان با اشاره به اینکه نقش جوانی وارش را در این سریال ایفا کرده و سال گذشته کارش در سریال وارش به اتمام رسیده است، درباره کار جدیدش به موج گفت: سریال الف ویژه را با آقای کمال تبریزی آغاز کردیم اما به سرانجام نرسید و کار متوقف شد. همچنین سریالی با عنوان قبلی آسمان هوای باران دارد به کارگردانی شهرام شاه حسینی دارم که هنوز پخش نشده و قرار است به پخش شبکه یک برسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه