English

سیحون میزبان آثار بهروز زیندشتی می‌شود

نمایشگاه نقاشی خط با عنوان «عبور» از امروز جمعه 29 آذرماه در گالری سیحون برپا می شود.

سیحون میزبان آثار بهروز زیندشتی می‌شود

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج، بهروز زیندشتی هنرمند جوان در زمینه نقاشیخط معاصر است که در جریان تحولات گرایش های در میان هم نسلانش جایگاه قابل تآملی دارد. او در یک دهه اخیر بی وقفه تلاش کرده تا در کالیگرافی مدرن ایران  روشی اختصاصی به منظور ارائه ساختارهای منحصربفرد برای سبک خاص نقاشیخط هایش به وجود آورد و در نهایت به زیبایی شناسی نوینی در کار خود دست یافته که به بهترین وجه در خدمت زبان هنری اوست.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه به قلم کیانوش معتقدی آمده است: در تجربه حاضر، او برخلاف گذشته، از نگاهی نقاشانه به چیدمان بداهه حروف و بازی های شکلی خط ثلث پرداخته و همین جاست که بافتاری از نوشتار را با تکیه بر خوانشی مدرنیستی از سنت سیاه مشق با رنگ آمیز های پویا در هم می آمیزد، اما در واقع او در جستجوی فرم ها، ترکیب ها و تعابیری تازه از تلفیق رسانه خط است.

در مجموعه "عبور" زیندشتی با درک صحیح از ریتم و حرکت بصری، کاربست نقاشی های خود را بر اساس چیدمان  نوشتاری بداهه و فارغ از معنی سازمان داده و به نوعی وحدت خاص ذهنی رسیده؛ او در این پویش هنرمندانه با برداشتی آزاد از سبک رنگ ریزی های جکسون پولاک (نقاشی قطره ای)، بدون استفاده مستقیم از قلم با ریختن لایه لایه رنگ های درخشان و پرمایه، فر مهایی آزاد و رها از خط نگار هها خلق کرده؛ رویکردی جسورانه و مبتنی بر اتفاق، که تنها در چند ثانیه خلق شده اند. از این جهت "آن" در کارهای تازه او نقش مهمی ایفا می کند.

در این نمایشگاه بهروز زیندشتی با نگاهی اکسپرسیو، ظرفیت های حروف و فرم های خوشنویسی را با بیانی تازه در قالب ده تابلو با اندازه هایی غیر متعارف با قشر رن گهایی چشم نواز متجلی ساخته و تلاش می کند تا با چیدمان آزادنه خطوط رنگی، از مرزهای زیباشناختی خط عبور کند و به زبانی شخصی در کار نقاشی با خط برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه