English

حق شناس در گفتگو با خبرگزاری موج:

گرافیک پیوند دهنده نیازهای مختلف انسان امروز است / لزوم توجه به طراحان گرافیک

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران گفت: با استفاده از هنر گرافیک می‌توانیم با یک بیان هنری اما با کمترین حد از استفاده از ابزارها، بالاترین مفهوم را منتقل کنیم.

گرافیک پیوند دهنده نیازهای مختلف انسان امروز است / لزوم توجه به طراحان گرافیک

محمدجواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران درباره ششمین دوسالانه گرافیک «سرو نقره‌ای» و نقش آن در بالابردن هویت بصری شهری به خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج گفت: هنر گرافیک نیاز انسان امروز و معاصر است و با توجه به ظواهر، سرعت و شتابی که در جامعه با آن مواجهیم، طبیعتاً وقتی که می‌خواهیم با مفهوم هنر و انسان معاصر پیوند برقرار کنیم احساس می‌کنیم هنر باید بتواند با کوتاهترین رویکردی که می‌تواند، بار مفهومی بالایی را در بر داشته باشد.

وی تاکید کرد: هنر گرافیک، پیوند دهنده نیازهای مختلف انسان امروز در حوزه اقتصاد، صنعت، بازرگانی، پژوهش و ... است و با استفاده از این هنر می‌توانیم با یک بیان هنری اما با کمترین حد از استفاده از ابزارها، بالاترین مفهوم را منتقل کنیم؛ لذا فکر می کنم دوسالانه گرافیک «سرو نقره‌ای» امکان تعامل را هم برای مخاطبان و هم برای بهره‌برداران از گرفیک و هم برای طراحان فراهم می‌کند.

حق شناس درباره حمایت از طراحان گرافیک که در خیلی مواقع مغفول واقع شدند، بیان کرد: من فکر می‌کنم مهمترین حمایت از جانب خودِ هنرمندان طراح گرافیک انجام می‌شود که با انسجام و تلاش می‌توانند در معرفی این هنر به جامعه موثر واقع شوند. البته نقش رسانه به ویژه تلویزیون در این زمینه غیرقابل انکار است و نقشی کلیدی به حساب می‌آید.

وی در ادامه گفت: از طرف دیگر تمام بهره‌برداران از هنر گرافیک به نظر من می‌توانند در این بخش فعال شوند و این ارتباط را بین هنرمندان و مردم برقرار کنند. همچنان که امروز هیچ بانک، دانشگاه، موسسه و ... را نمی‌بینید که نیازمند طراحان گرافیک نباشد و لوگو نداشته باشد. حتی وقتی کشورها هم می‌خواهند نشان ملی خودشان را سفارش دهند، هنرمندان گرافیک به کمک می‌آیند. در این زمینه مخاطبان و بهره‌برداران از هنر گرافیک نیز وظیفه سنگینی در قبال هنر گرافیک و هنرمندان طراح دارند که امیدوارم این مهم نیز محقق شود.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در پایان تاکید کرد: قطعاً هنر گرافیک و دوسالانه «سرو نقره‌ای» می‌تواند در ارتقای سطح سلیقه بصری مردم موثر باشد چراکه گرافیک با زندگی مردم عجین است و در زندگی آنها تاثیر بسزایی دارد.

نمایشگاه آثار ششمین دوسالانه طراحی گرافیک «سرو نقره‌ای» با مشارکت سیصد هنرمند گرافیست د ربخش های مختلف همچون نشان، پوستر، نشر و ... از 22 تا 29 آذرماه در خانه هنرمندان ایران برپاست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه