English

صادق جوادی در گفتگو با خبرگزاری موج عنوان کرد:

کیفیت انیمیشن ایرانی مخاطب را شگفت زده می کند / رقابت با خارجی ها با امکانات و بودجه کم

کارگردان انیمیشن روباه با اشاره به تجربه جالبی که از اکران اولین فیلمش در گروه هنروتجربه داشته، اظهار کرد که کیفیت خوب این انیمیشن برای مخاطبان قابل پیش بینی نبود.

کیفیت انیمیشن ایرانی مخاطب را شگفت زده می کند / رقابت با خارجی ها با امکانات و بودجه کم

صادق جوادی کارگردان فیلم انیمیشن «روباه» که در باکس 88 دقیقه کوتاه در گروه «هنر و تجربه» در حال اکران است، در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج درباره اکران این فیلم بیان کرد: این اولین فیلم من است که به صورت گسترده در گروه  هنر و تجربه اکران می شود و از این بابت بسیار برایم جالب است و بازخوردهای خوبی را نیز از مخاطبان در نمایش این فیلم در شهر شیراز و چند سانس در خانه هنرمندان که حضور داشتم، دریافت کرده ام.

وی افزود: با توجه به این که نخستین بار فیلم من در گروه هنر و تجربه اکران شد و من نیز تجربه زیادی در این زمینه نداشتم، با اشکالاتی هم روبرو شد که تلاش می کنم این مسائل در اکران فیلم های بعدیم حل شود یا به حداقل برسد.

این فیلمساز درباره استقبال مخاطبان برای دیدن فیلم های انیمیشن کوتاه بیان کرد: کنار هم قرار گرفتن فیلم و انیمیشن اتفاق خوبی است و بیشتر مخاطبان از بخش انیمیشن ها بسیار راضی بودند. برای بسیاری از مخاطبان فیلم ما قابل پیش بینی نبود که کیفیت فیلم های انیمیشن های این اندازه بهتر شده است.

جوادی درباره رقابت آثار انیمیشن ایرانی در سطح بین المللی اظهار کرد: از نظر امکانات فنی در مقایسه با انیمیشن های خارجی در موقعیت خوبی نیستیم اما از نظر استعدادهای هنری، توانمندی های بالایی داریم و آثار سازندگان انیمیشن های ایرانی با همین امکانات کم با آثار انیمیشن خارجی رقابت می کند و این در حالی است که ما یک دهم بودجه آنها را هم در اختیار نداریم.

این فیلمساز درباره حضور بین المللی فیلم خود توضیح داد: انیمیشن روباه در حدود صد فستیوال بین المللی حضور داشته و تاکنون حدود ۳۰ جایزه بین المللی به آن اختصاص یافته است. 

انیمیشن «روباه»، روایت روباه جوانی است که هنگام تجربه‌ اولین عشق به دست شکارچی اسیر می‌شود. شکارچی زنگوله‌ای بر گردنش آویخته و رهایش می‌کند. روباه توانایی زندگی در جنگل، شکار و… را از دست می‌دهد و تنها راه نجاتش، اهلی شدن و بازگشت نزد شکارچی است.

«روباه» تاکنون در جشنواره‌های الچه اسپانیا، کارتون‌کلاب ایتالیا، رجینا کانادا، انیما صربستان، سینه‌انیما پرتغال، انیمست رومانی، فلوکسوس هلند، آتن یونان، فنیسیان فرانسه، لیسبون پرتغال و کوهستان سبز آمریکا به نمایش درآمده و موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه در جشنواره بین‌المللی انیمیشن وارنا بلغارستان ۲۰۱۸، جشنواره سینه انیما پرتغال، جایزه بهترین انیمیشن کوتاه در جشنواره بین‌المللی فیلم رجینا کانادا ۲۰۱۸، جایزه بهترین انیمیشن کوتاه در جشنواره بین‌المللی فیلم وینچستر انگلستان ۲۰۱۸، جایزه بهترین انیمیشن کوتاه، بهترین کارگردان و بهترین موسیقی در جشنواره بین‌المللی فیلم چنجینگ فیس استرالیا ۲۰۱۸، جایزه بهترین کارگردان انیمیشن و بهترین فیلم از نگاه هنر و تجربه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ایران ۲۰۱۸، جایزه بهترین انیمیشن و دیپلم افتخار آسیفا جشنواره بین‌المللی فیلم رشد ایران ۲۰۱۸ و جایزه بهترین کارگردان و بهترین فضاسازی دهمین جشن بزرگ انیمیشن ایران ۲۰۱۸ شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی