English

چرا فیلم خانه پدری توقیف شد؟

خبر توقیف فیلم خانه پدری توسط دادستانی منتشر شد، در حالیکه هیچ یک از نهاد های مرتبط سینمایی نامه توقیف این فیلم را دریافت نکرده اند.

چرا فیلم خانه پدری توقیف شد؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، خبر توقیف فیلم خانه پدری به دستور مستقیم دادستان منتشر شد.

خانه پدری فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی کیانوش عیاری محصول سال ۱۳۸۹ ایران است.

این فیلم که در دی ۱۳۹۳ اکران آن آغاز شده بود به دلیل وجود یک صحنه خشن با مشکلاتی در اکران روبرو و در روز اول اکران عمومی از پرده پایین کشیده شد. اما پس از پنج سال فیلم خانه پدری با اصلاحاتی جزئی و با رده‌بندی سنی بالای ۱۵ سال در تاریخ ۱ آبان ۱۳۹۸ مجدداً در سینماهای ایران اکران شد اما پس از حواشی به وجود آمده برای این فیلم امروز خبر توقیف آن توسط دادستانی منتشر شد.

نظر مسوولان سینمایی در ارتباط با توقیف خانه پدری

کیانوش عیاری در این ارتباط به خبرنگار موج گفت: من همین چند دقیقه پیش این موضوع را شنیده ام و منتظر تایید این موضوع هستم و تا این لحظه از جزییات این دستور اطلاعی ندارم.

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج در مورد خبر توقیف فیلم سینمایی خانه پدری ساخه کیانوش عیاری گفت: من هم این خبر را شنیده ام اما تا این لحظه این موضوع برای ابلاغ به ما اعلام نشده است و از مرجع  صادر کننده این حکم خبری ندارم.

علی اصغر ترکیان مدیر عامل سایت سینماتیکت هم در این مورد به خبرنگار ما گفت: گرچه این خبر را شنیده ایم اما هنوز چنین حکمی به ما ابلاغ نشده است و فروش بلیت های این فیلم از طریق این سایت کماکان ادامه دارد.

یک مقام آگاه در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما اعلام کرده است: کارگردان خانه پدری تعهد به تغییر یا حذف صحنه های خشن فیلم داده بود که این کار انجام نشد، در نتیجه دادسرای فرهنگ و رسانه حکم به توقیف فیلم داد.

روابط عمومی سازمان سینمایی اعلام کرد با ابلاغ دستور قضایی بازپرس شعبه 16 دادسرای فرهنگ و رسانه تهران به سازمان سینمایی اکران فیلم «خانه پدری» متوقف شد.

داستان فیلم خانه پدری

داستان خانه پدری در یک خانه قدیمی رخ می‌دهد که داستانی را از اواخر دوره قاجار تا اواخر دهه ۷۰ در چند اپیزود روایت می‌کند و روایت اتفاقی وحشتناک در خانواده ای است که راز سر به مهرش در طول ۶ نسل‌ مخفی می ماند و تاثیراتی در روند زندگی افراد خانواده می گذارد.

در این فیلم ناصر هاشمی (نقش جوانی) و مهدی هاشمی (نقش میانسالی و پیری) شخصیت اصلی این فیلم با نام محتشم را که روایت زندگی‌اش از پانزده تا هشتادسالگی به تصویر کشیده شده است، بازی می‌کنند. شهاب حسینی نیز از دیگر بازیگران این فیلم است. خانه پدری برنده‌ تندیس بهترین فیلم، بهترین فیلم‌نامه و بهترین کارگردانی از هشتمین جشن انجمن منتقدان سینمایی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    یعنی یه فیلم و 50 نفر اعلام می کننکه توقیف شده
    50 نفر می گن نشده :))
    چه خبرتونه؟

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه