English

پیکر مهدی شادمانی از ورزشگاه شیرودی به بهشت زهرا تشییع شد+فیلم

پیکر مهدی شادمانی خبرنگار ورزشی که بر اثر سرطان درگذشت از ورزشگاه شیرودی به سمت قطعه نام آوران بهشت زهرا تشییع شد.

پیکر مهدی شادمانی از ورزشگاه شیرودی به بهشت زهرا تشییع شد+فیلم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مراسم تشییع پیکر مهدی شادمانی، خبرنگار فقید حوزه ورزش به یاد روزهای فعالیتش به دور ورزشگاه شهید شیرودی و بر روی دوش همکاران و علاقمندانش به حرکت در آمد و به سمت قطعه نام آوران بهشت زهرا بدرقه شد. این در حالی بود که در این مراسم، جدای از بستگان و همکاران آن مرحوم، افرادی همچون  محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،  محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صالحی امیری (رئیس کمیته ملی المپیک)، حجت‌الاسلام محمود دعایی (مدیر موسسه اطلاعات)، پرویز اسماعیلی (معاون اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، عادل فردوسی پور، حبیب رضایی، خطیر معاون سابق باشگاه استقلال، ناصر فریاد شیران، جهانگیر کوثری و... در این مراسم حضور داشتند.

مهدی شادمانی روزنامه‌نگار ورزشی که سابقه فعالیت در رسانه‌هایی همچون همشهری جوان، جهان فوتبال و دنیای ورزش را داشت، پس از نزدیک به سه سال مبارزه با بیماری سرطان، بامداد شنبه ۹ شهریور چشم از جهان فروبست.

*پیام تسلیت وزیر ارشاد

 روز گذشته و پس از اعلام خبر درگذشت این روزنامه نگار، پیام های تسلیت متعددی به اشکال رسمی و غیر رسمی و بویژه در عرصه فضای مجازی منتشر شد.

«شادمانی‌مان دم رفتن حسین(ع) تمام شد» عبارتی بود که همسرش در مورد درگذشت مهدی شادمانی نوشت.

سیدعباس صالحی در پیامی توئیتری درگذشت مهدی شادمانی را تسلیت گفت و نوشت:  «طعم زندگی در آشنایی با آدم‌های آسمانی است. با شادمانی حس زندگی می‌یافتیم. خانواده شکیبای شادمانی، درد و دریغ‌مان را پذیرا باشید.»

*پیام تسلیت معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد

محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با انتشار پیامی گفت:

«انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت زنده یاد «مهدی شادمانی»، خبرنگار با تجربه‌ای که سال‌ها درگیر بیماری سرطان بود، موجب تاثر و تالم شد. او اگرچه با سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد اما هرگز نا امید نشد و در بستر بیماری نیز نماد امید و الهام‌بخشی بود؛ همواره به خالق بی‌همتا توکل کرد و در مبارزه با بیماری، لبخند و امید را منتشر می‌کرد. 

درگذشت این روزنامه‌نگار دوست‌داشتنی را به خانواده داغدار او، خانواده بزرگ ورزش و جامعه رسانه‌ای کشور تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان، مغفرت الهی و برای همسر محترم و بازماندگان گرامی‌اش، صبر و اجر مسالت می‌کنم.»

*پیام تسلیت وزیر ارتباطات

اما دلنوشته وزیر جوان و دهه شصتی کابینه دوازدهم،  در اینستاگرام هم خواندنی بود. آذری جهرمی نوشت:

«مهدی شادمانی عزیز از میان ما رفت و به سمت عشق واقعی خودش خدا پر کشید.

مهدی دوست داشتنی یا به قول خودش عبدالله و بنده خدا، را از توئیتر شناختم. واقعا به معنای واقعی از این دنیا دل بریده بود و با زیبایی و محبت به همه چیز نگاه می‌کرد. از رفتن نمی‌ترسید.

یک شب برای ملاقاتش به بیمارستان رفتم، چقدر انسان عزیزی بود. آدم در این لحظاته که قدر زندگی رو می‌دونه و یادش میاد هیچ چیز مثل خدا و آدم خوب بودن نیست...

دلم برای مهدی و عاشقانه‌هایش با خدا و وسعت نظر بالایش به زندگی تنگ میشه. صحنه پیوسته بجاست خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد

برای خانواده‌ی محترم شادمانی صبر و اجر و آرامش آرزومندم.

معجزه‌ی خدا، خدا رحمتت کند، دل تنگتیم رفیق...»

*پیام تسلیت سخنگوی وزارت خارجه

سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه هم در این باره در صفحه توییتر خود نوشت: «مرحوم مهدی شادمانی را از نزدیک نمی شناختم و بیشتر او را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می کردم. تیرماه امسال به دیدنش رفتم. صبر و روحیه عجیبی در او دیدم که بسیار پندآموز بود؛ تسلیم بودن محض در برابر مشیت الهی و رضای حضرت دوست. خداوند روحش را شاد و به خانواده و دوستانش صبر عطا کند.»

*فردوسی پور: از تلاش مهدی شادمانی بسیار آموختم

در بخشی از این مراسم عادل فردوسی پور گفت: صحبت کردن در مورد مهدی که فراتر از دوست و همکارمان بود و حرفه ای و خالصانه کارش را دوست داشت خیلی سخت است.

این برنامه ساز و گزارش گر مشهور ورزشی افزود: در چهار سال گذشته وجه دیگری از مهدی نمایان شد که به رغم بیماری اش عشق در زندگی را برای ما معنا می کرد و همین ما را به اینجا کشاند.

وی تصریح کرد: نا امید نشدن و تلاش برای زنده ماندن مهدی شادمانی برایم آموزنده و رشک برانگیز بودو او را در جایگاه رفیعی قرار داده بود.

*آذری جهرمی: شادمانی معتقد بود آماده شدن برای سفر آخرذت بسیار سخت است

در ادامه محمدجواد آذری جهرمی گفت: مبارزه چهارساله مهدی شادمانی با سرطان، برای ما نماد امید و مقاومت بود. وی در لحظات سخت بیماری، پیامهای شادی آور و امیدبخشی منتشر می کرد. به همین دلیل روحیه امید در جامعه از او به یادگار ماند.

 اما در آخرین مطلبش از سختی مرگ و اینکه برای این سفر آماده شده است نوشت.

وی افزود: شادمانی چهار سال فرصت داشت که بر روی خودش کار کرده و آماده به این سف برود و پاک پاک به سوی خانه ابدی رفت. با درود به روح پاکش آرزو می کنم که با شهدای کربلا محشور باشد.

*ریاضی: مهدی شادمانی با باور مرگ، بزرگ شد

ابوالحسن ریاضی هم در بخشی از این مراسم گفت: مهدی شادمانی دوست داشتنی بود چرا که افراد کمی هستند که خواهان شادی اند و با افزایش درد و رنج به سمت شادی سوق پیدا می کنند.

مدیرعامل موسسه همشهری ادامه داد: مهدی بخش پنهان و توانای ما بود که هر روز درد می‌کشید اما انرژی داشت و رنج هر روز را با لبخند آغاز می‌کرد.

وی سپس ضمن یادآوری همکاری این خبرنگار فقید با همشهری، افزود: مهدی شادمانی با باور مرگ بزرگ شد. اورا دوست داریم چون با نمایش یگانگی، زندگی، تلاش و بودن، به همه ما یادآوری کرد با همه دردها باید امید داشت.

آخرین سخنران این مراسم، حجت الاسلام محمدرضا زائری بود که گفت: همه از هر قشر و گرایش و جنسی که باشیم، رفتنی هستیم و چه خوب که مثل مهدی شادمانی برویم. او حرفهایش را با خانواده اش زد و همه ما را به این مراسم دعوت کرد. اگر رفتنمان قطعی شد با این حال و هوا برویم خوب است.

وی افزود: در روزهای آخر مهدی شادمانی همواره سوالات زیادی داشت و بالاتر و بالاتر می‌رفت و من احساس کوچک‌تر شدن می‌کردم او حالا از همه ما بلندتر است با این همه خنده و شادی در عکسش به دیار حق تعالی رفت.

در پایان این مراسم، پیکر مهدی شادمانی، خبرنگار ورزشی پس از خواندن نماز میت به پیش نمازی سید محمود دعایی، بر دوش دوستدارانش به سمت قطعه نام‌آوران بهشت زهرا (س) و همانطور که وصیت کرده بود با خواندن اشعار عاشورایی بدرقه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه