English

فرشاد فداییان با واپسین نفس‌ها را تهیه می کند

با واپسین نفس‌ها به کارگردانی فراز فداییان مستندی با موضوع دریاچه ارومیه است.

فرشاد فداییان با واپسین نفس‌ها را تهیه می کند

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی،  فرشاد فداییان این روزها مشغول تهیه‌ مستندی با عنوان «با واپسین نفس‌ها» به کارگردانی پسرش فراز فداییان با موضوع دریاچه ارومیه است. این فیلم  محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است.

 در خلاصه موضوع مستند «با واپسین نفس‌ها» آمده است: «دریاچه‌ ارومیه که روزگارى یکى از بزرگ‌ترین دریاچه‌هاى شور جهان بود، بر اثر دو دهه خشک‌آبى حوزه‌هاى آبریز خود، اندک اندک میزبانى هزاران ساکن بومى، انبوه پرندگان مهاجر، گونه‌هاى جانورى و پوشش گیاهىِ حواشى و جزایر کوچک و بزرگ مسکون خود را از دست مى‌دهد. در خاموشى خالى دریاچه و روستاهاى نیمه‌مسکون حواشى آن، هنوز مردان و زنان پیرى هستند که در این واپسین روزهاى حیات دریاچه، تنهایش نگذاشته‌اند و به آب و بستر خشک و خاک حواشى آن وابسته و دلبسته‌اند...»

فرشاد فداییان درباره مراحل ساخت این مستند که مدت زمان آن 50 دقیقه است، توضیح داد: تصاویر هوایی از 11 هزار کیلومتر مناظر منطقه طی 20 روز انجام شده است و قسمت پایانی فیلمبرداری قرار بود اردیبهشت‌ماه انجام شود که با توجه به بارندگی‌های اخیر و بالا آمدن سطح آب دریاچه، فعلاً این امکان وجود ندارد. البته این پُرآب بودن دریاچه ارومیه موقتی است و ما تا پایان تابستان بخش پایانی فیلمبرداری را انجام خواهیم داد.

گفتنی است که عوامل تولید مستند با واپسین نفس‌ها عبارتند از: پژوهش، تصویر و کارگردانى: فراز فداییان، تدوین: فرشاد فداییان، موسیقى: على چولایى، دستیار کارگردان: هادى نورى، دستیار اول تصویر: سعید خراسانى، دستیار دوم تصویر: مسعود خراسانى، تهیه‌کننده: فرشاد فداییان، تهیه شده در: مرکز گسترش سینماى مستند و  تجربى

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه