English

در نشست خبری عنوان شد:

شهروند : نقاش با حضور ۲۰۰ هنرمند برگزار می شود/تهران شهر دوم است

 نشست خبری رویداد شهروند:هنرمند با حضور امیر راد رییس، جمال عرب زاده نایب رییس، محمدرضا فیروزه ای خزانه دار، هلنا شین دشت گلی، مینا نادری و مژگان قدوسی چند تن دیگر از اعضای هیات مدیره انجمن نقاشان ایران در محل این انجمن برگزار شد. 

شهروند : نقاش با حضور ۲۰۰ هنرمند برگزار می شود/تهران شهر دوم است

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج، در ابتدای این نشست، مینا نادری عضو هیات مدیره و مسئول کارگروه نمایشگاه ها، گفت: موضوع این رویداد پرتره خواهد بود چرا که جذاب و تعاملی است. این رویداد برای هنرمندان می تواند بسیار جذاب باشد چرا که هنرمندان از محیط متعارفشان گالری ها و آتلیه ها خارج می شوند.

وی افزود: هنرمندانی انتخاب شده اند که توانایی کار در محیط شلوغ و با حضور مردم را دارند. استارت این کار از دو ماه پیش از عید زده شد و ده صبح روز جمعه در پل آب و آتش این رویداد برگزار می شود. همین اتفاق در یکی از شهرهای شمالی کشور هم به زودی برگزار خواهد شد. تهیه کاتالوگ دیجیتال یا کاغذی، نمایشگاهی از آثار، برگزاری نشست هایی با موضوع پرتره در هنر معاصر از جمله اتفاقات جانبی این کار است که به آن فکر کرده ایم.

در ادامه جمال عرب زاده گفت: می خواهیم نقاشی را به یک سطح عمومی ببریم و آن را بلند مدت دیده ایم تا کمک کند که عوام هم به نقاشی اهمیت بیشتری دهند. اولین موضوعی که در نظر گرفتیم پرتره بوده و ده نفر از اساتید شناخته شده ای همچون حسین ذاکری، احمد وکیلی و ... و ده هنرمند جوان تر فعال در این ورکشاپ حضور خواهند داشت. این تلفیق از هنرمندان جوان و پیشکسوت باعث پویایی این رویداد خواهد شد.

وی افزود: قرار است هنرمندان دیگری با ثبت نام در کنار هنرمندان اصلی به طور آزاد اقدام به نقاشی کنند که تعداد پیش بینی شده دست کم دویست نفر خواهد بود.

عرب زاده ادامه داد: اگر آب و هوا متغیر شود فضای مسقفی در همان محدوده پیش بینی شده است. ضمن اینکه بوم های در نظر گرفته شده حداکثر ۵۰ در ۷۰ سانتیمتر در نظر گرفته شده تا هر هنرمند بتواند دو تا سه اثر طراحی و نقاشی سومین سالانه ای است که پس از مجسمه های نمکی بیرجند و فعالیت انجمن سفالگری، با حمایت اداره کل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد برگزار می شود.

در ادامه این نشست امیر راد رییس انجمن نقاشان ایران هم در مورد این رویداد گفت: این رویداد بر اساس اهداف اصلی انجمن طراحی شده. در این رویداد۶۰ هنرمند مدعو و اصلی داریم و مابقی دوست نفر عبارتند از هر فرد دیگری که در عرصه هنرهای تجسمی فعال هستند که می توانند ثبت نام کنند و وسایل طراحی و نقاشی از سوی اسپانسر در اختیار آنها قرار می گیرد.

راد تأکید کرد: شهر اصلی پروژه شهروند هنرمند در یک شهرستان است و شهر دوم تهران، از سال آینده هم ممکن است این رویداد در تهران برگزار نشود که در کنار هنرمندان بومی هر استان و استانهای همجوار، هنرمندان مدعو هم حضور خواهند داشت. رییس انجمن نقاشان ایران تاکید کرد: در این اتفاق هنری مدل از پیش تعیین شده نخواهیم داشت و هرکسی که به پل طبیعت مراجعه کند می تواند به عنوان مدل در مقابل هنرمندان بنشیند.

وی در مورد احتمال فروش آثار گفت: این یک ورکشاپ نیست چرا که واجد پارامترهای آموزشی نیست، اتفاقی برای کسب درآمد هم نیست اما یک رویداد هنری است و هنرمندان مختارند که اثر را هدیه کنند یا بفروشند و این انجمن از نظر اخلاقی و حرفه ای اختیار تعیین تکلیف برای هنرمندان ندارد، اما این شرط را گذاشته ایم که اگر برای برپایی نمایشگاه نیاز به اثر داشتیم با ما همکاری کنند ضمن اینکه از همه آثار برای مستندسازی عکاسی خواهد شد.

وی در مورد کمک هزینه اداره کل هنرهای تجسمی گفت: ما برای برگزاری سالانه، صد و پنجاه میلیون تومان دریافت کرده ایم که اصل هزینه هایی که داریم مربوط به رویداد شهرستان خواهد بود. این هزینه ها شامل وسایل، رفت و آمد، اسکان و سایر موارد است.

اسلام زاده مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای تجسمی هم در این خصوص گفت: اعتبارات برای کمک به انجمن ها از یک میلیارد به پنج میلیارد افزایش پیدا کرده است و نحوه تقسیم آن به تدریج اعلام می شود. رویدادهایی که در انجمن نقاشان از این هفته آغاز می شود یا سرو نقره ای انجمن گرافیستان به طور سالانه برگزار خواهد کرد از جمله برنامه هایی است که این انجمن ها برای برگزاری در نظر گرفته اند.

امیر راد در ادامه این نشست گفت: بسیاری از انجمن ها برنامه های سالانه شان را جایگزین بینالشان کرده اند اما بینال انجمن نقاشی پا برجا است و در سال ۱۳۹۹ برگزار می شود.

وی تاکید کرد: انجمن نقاشان ایران یک موسسه فرهنگی هنری است که کارها و اهداف خاصی دارد و اگر برنامه های جنبی مانند فروش سالانه  انجام می دهد با کمک برخی از  سازمان های دیگر همچون خانه هنرمندان ایران انجام می شود.

راد تصریح کرد: در دوره جدید نمایشگاه های ما با اهدافی خاص و کاملا فرهنگی و هنری برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه