English

مرتضی رزاق کریمی در گفتگو با خبرگزاری موج:

هنگام یاری رساندن به مردم باید نگاه انسانی داشت/هلال احمر فعال اما مظلوم

نایب رئیس هیات مدیره خانه سینما گفت: هنگام فعالیت هایی نظیر کمک رسانی به سیل زدگان، باید در کنار نگاه های سازمانی یا جناحی یک نگاه ملی و انسانی داشته باشیم و با این رویکرد مشکلات را برطرف کنیم.

هنگام یاری رساندن به مردم باید نگاه انسانی داشت/هلال احمر فعال اما مظلوم

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، جمعه هفته گذشته اعضای خانه سینما با همکاری هلال احمر اقدام به برپایی یک ایستگاه جمع آوری کمک های مردمی برای  سیل زدگان در قالب طرحی با عنوان «سیل مهربانی» در مقابل پردیس سینمایی آزادی تهران کردند که شیوه جدیدی در مشارکت هنرمندان در این نوع از فعالیت بود. بر همین اساس، مرتضی رزاق کریمی نایب رئیس هیات مدیره خانه سینما درباره کمک سینماگران به سیل زدگان، این موضوع را وظیفه سینماگران دانست و به خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج گفت: با استقبالی که شد، مردم در این برهه نشان دادند علیرغم تمامی فشارها و مشکلاتی که در زندگی دارند، در بزنگاه های حساس تاریخی به فکر همنوع خود هستند. این وفاق و همدلی که شاهدش هستیم و همین اهدای کمک ها برای سیل زدگان به عنوان نمونه ای از آن، باعث خوشحالی است و فکر می کنم که  این همدلی مردم، وظیفه سینماگران را در قبال مردم سنگین تر می کند و ما باید بدانیم که باید به وظایفمان به درستی عمل کنیم.

وی ضمن اینکه میزان مشارکت مردم در برنامه سیل مهربانی را بیش از حد انتظارش توصیف کرد، درباره همکاری خانه سینما با هلال احمر در این برنامه اظهار داشت: این مشارکت نشان دهنده این است که حواس مردم به همه چیز هست. در عین حال من فکر می کنم نیروهای زحمت کش هلال احمر فعال ترین نیروهای فعال در صحنه هستند که همیشه در مشکلات مردم با آنها همراهند اما کمی مظلوم واقع شده اند. به نظر من حضور هلال احمر به عنوان یک نیروی رسمی که در همه مشکلات کنار مردم بوده اتفاقا در این برنامه و حرکت کاملا موجه و حتی الزامی بود. حتی حضور شهرداری تهران را در کنار خانه سینما و هنرمندان سینماگران ایران برای کمک به مردم سیل زده را به فال نیک می گیرم.

رزاق کریمی گفت: فکر می کنم در چنین جاها و فعالیت هایی باید خط و مرزهای جناحی و سازمانی را کنار بگذاریم و برای کمک به مردم آسیب دیده، در کنار یکدیگر باشیم. در کنار نگاه های سازمانی یا جناحی یک نگاه ملی و انسانی داشته باشیم و  با این رویکرد مشکلات را برطرف کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه