English

امیر سماواتی در گفت و گو با خبرگزاری موج:

کیفیت فیلم ها و کم شدن سفرهای نوروزی بر فروش فیلم ها موثر بود/طرح شناور قیمت بلیت بازار را متعادل می کند

یک تهیه کننده سینمای ایران از تاثیر کیفیت فیلم ها و کم شدن سفرهای نوروزی بر فروش سینمای ایران گفت.

کیفیت فیلم ها و کم شدن سفرهای نوروزی بر فروش فیلم ها موثر بود/طرح شناور قیمت بلیت بازار را متعادل می کند

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، اولین جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان سینمایی در سال جدید به ریاست حسین انتظامی برگزار شد و در این جلسه آماری از فروش و تعداد مخاطبان سینما در اکران نوروزی ارائه شد که از 25 اسفند تا 19 فروردین، مجموع فروش 40 میلیارد تومان و تعداد مخاطب 2 میلیون و 900 هزار نفر بودند و از افزایش فروش و بر اساس این آمار، تعداد مخاطبان نسبت به زمان مشابه سال های قبل افزایش داشته است.

به بهانه افزایش مخاطب سینماها در اکران نوروزی با امیر سماواتی تهیه کننده سینمای ایران صحبت کردیم که وی در این باره به خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج گفت: من فکر می کنم شرایط آب و هوایی حاکم بر کشور در نوروز، مسافرت های مردم را تحت شعاع قرار داد و سبب شد تا مردم بیشتر به سینما بروند. البته مهمتر از این موضوع، کیفیت فیلم ها است که حتما بر سینما رفتن مردم تاثیرگذار بوده است.

تهیه کننده فیلم سینمایی ساکن طبقه وسط تصریح کرد: من در این ایام فیلمی در سینماها نداشتم اما آن طور که شنیده‌ام، فیلم های خوبی در نوروز اکران شده‌اند و همین موضوع سبب جذب مخاطب شده است.

تهیه کننده فیلم سینمایی دربند، همچنین طرح شناور تغییر قیمت بلیت سینماها را مثبت ارزیابی کرد و توضیح داد: شناور شدن قیمت بلیت سینماها سبب متعادل شدن بازار می‌شود و فکر می کنم متعادل‌ترین بحث قیمتی این روزها، اکنون در سینمای ایران اعمال شده است.

امیرسماواتی با بیان اینکه قیمت بلیت بر میزان مراجعه مخاطبان به سینما تاثیر چندانی ندارد، افزود: همچنین شناور شدن قیمت بلیت سینما به مخاطب این امکان را می‌دهد که انتخاب داشته باشد و زمان و هزینه خودش را تنظیم کند، بنابراین مخاطب با انتخاب خود به سینماها رفته است و به تبع آن آمار مخاطبان نوروزی سینماها افزایش یافته است.

شایان ذکر است که با تصویب کارگروه اکران، بهای بلیت‌ سینماها در سال ۱۳۹۸ را متغیر و به نوعی شناور و بر اساس روزها و درجه کیفی سینماها اعلام شده است. بر این اساس در گرانترین روزها (روزهای تعطیل و پنج شنبه و جمعه ها) در سینماهای مدرن ۱۸ هزار تومان، سینماهای ممتاز ۱۳ هزار تومان، سینماهای درجه یک ۱۱ هزار تومان و سینماهای درجه دو نیز ۱۰ هزار تومان تعیین شده و به همه این مبالغ 9 درصد مالیات ارزش افوده تعلق خواهد گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه