English

حسینی کیا:

نگاه به زبان و فرهنگ اقوام کرد اهمیت بالایی دارد / تاکید بر رعایت ظرافت های فرهنگی اکران در نون.خ

نماینده مردم سنقر و کلیائی در استان کرمانشاه تاکیدکرد: اقوام کرد ،غیور، با شهامت و ولایت مدار هستند و باید در ساخت برنامه های تلویزیونی به این ویژگی توجه شود.

نگاه به زبان و فرهنگ  اقوام کرد اهمیت بالایی دارد / تاکید بر رعایت ظرافت های فرهنگی اکران در نون.خ

حجت‌الاسلام سید جواد حسینی کیا ضمن تقدیر از گروه تهیه  نون. خ، در پی بازدید از پشت صحنه این مجموعه به خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری موج گفت: نگاه این سریال به زبان و فرهنگ کردی از چند نکته حائز اهمیت است. اول، همبستگی خانوادگی در این مجموعه موج می‌زند و حرمت اعضای خانواده نسبت به یکدیگر و جایگاه خانواده را نشان می‌دهد. دوم تعهد وشرافتی  که میان اقوام کردزبان وجود دارد به نمایش گذاشته شده که نشان از برجستگی‌های ویژه این مجموعه دارد.

وی افزود:در این سریال به مخاطب القا می‌ شود کسی که تعهدی می‌دهد تا پای جان پیش می‌رود و همبستگی بین اعضای خانواده موج می زند بطوریکه  حاضرند از همه‌چیز بگذرند تا پدر خانواده که نماد قدرت و وحدت است پایدار بماند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با آقای آقاخانی کارگردان این سریال صحبتی پیرامون رعایت ظرافت‌های مردم کردنشین داشتم تا حساسیت مذهبی و قومی بوجود نیاید و غیوری، شهامت و ولایت مداری اقوام کردزبان به نمایش گذاشته شود.

وی گفت: در این سریال به حرمت خانواده و جایگاه پدر توجه ویژه شده و حرمت فرزندان نسبت به والدین از نکاتی است که در  نون.خ به آن اهتمام وجود دارد.

شایان ذکر است که شش نماینده خطه کرد زبان مجلس شورای اسلامی به دعوت سعید زین‌العابدین مدیر شبکه یک سیما و مهدی فرجی تهیه‌کننده، از پشت‌صحنه سریال نوروزی نون. خ به کارگردانیسعید آقاخانی که در اطراف تهران تصویربرداری می شود روز یکشنبه نوزدهم اسفندماه بازدید کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه