English

وزیر ارتباطات:

برای رسیدن به اقتصاد پویا باید به سوی زنجیره پلتفرمی برویم/ تاکید بر گزینش راهکار درست

محمدجواد آذری جهرمی در آیین انتخاب جشنواره کودک آنلاین گفت: برای رسیدن به اقتصاد پویا باید به سوی زنجیره پلتفرمی برویم و تولید محتوا و جامعه مخاطب اهمیت دارد. 

برای رسیدن به اقتصاد پویا باید به سوی زنجیره پلتفرمی برویم/ تاکید بر گزینش راهکار درست

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، آیین انتخاب جشنواره کودک آنلاین جشنواره وب‌سری و فیلم کوتاه شامگاه شنبه ۱۸ اسفندماه با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای فضای مجازی، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، سیدمحمدمجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات برگزار شد.

در بخشی از این مراسم، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در سخنانی با اشاره به ۱۳ میلیون مخاطب کودک و نوجوان گفت: این ۱۳ میلیون مخاطب، نسلی است که با فضای مجازی زندگی می‌کند و آسیب پذیرترین قشر در فضای مجازی هستند و اگر برای این نسل متناسب با شرایط فرهنگی اجتماعی جامعه فکر نکنیم، آینده این نسل را از دست خواهیم داد.

وی تصریح کرد: راهکار ما برای این مورد تا به امروز منع دسترسی به فضای مجازی بوده است اما باید به لحاظ قابلیت محتوایی و از آنجایی که با ظرفیت هنرمندان توانا روبرو هستیم، باید راهکارهای درست را برگزینیم.

وزیر ارتباطات به نقش پلت‌فرم ها در این مسیر اشاره کرد و توضیح داد: ما باید فعالان این حوزه را تشویق کنیم چون برای رسیدن به اقتصاد پویا باید به سوی زنجیره پلتفرمی برویم. تولید محتوا و جامعه مخاطب اهمیت دارد و ترویج، مرحله سوم این زنجیره است و در این راه باید قابلیت سمن‌ها را شناخت. در این زمینه لزوم آشنایی والدین با نرم‌افزارها و مدیریت والدین بسیار مهم است.

وی در پایان گفت: ما در برابر کودکان و آینده کشور مسئول هستیم و امیدوارم ثمره تلاش همه شما، متضمن آینده کودکان باشد.

بازارهای فضای مجازی فاقد مرز هستند

ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در بخش دیگر مراسم گفت: کودکان قاعده هرم جمعیتی استفاده کننده از فضای مجازی کشور هستند و آنها با حجم بزرگی از خیال و تصور و با پلتفرم ها زندگی می‌کنند. در این حوزه بازارها فاقد مرز هستند و بدون اجازه دولت ها می توانند فتح شوند. 

وی تاکید کرد: در تعریف مدرن از قدرت باید اقداماتی مثل کودک آنلاین را داشته باشیم هرچند نواقص زیادی داریم. به هرحال خاستگاه تکنولوژی خارجی‌ها هستند و این تکنولوژی در پاسخ به نیاز آنها شکل گرفته و ما از آنها عقب تریم که باید خود را تقویت کنیم.

فیروزآبادی در پایان با تاکید بر اینکه باید به عامل مهم مغزافزار و قدرت خلاقه مردم و نسل جوان اعتماد کرد، گفت: ما در شورای عالی فضای مجازی اقداماتی را در این زمینه آغاز کرده ایم که از آن جمله تأمین بیمه فعالان این حوزه است. بر این اساس سی و یک کسب و کار مرتبط معاف از بیمه معاهده شده اند.

در پایان مراسم، از صاحب ۲۰ ایده برتر در جشنواره کودک آنلاین جشنواره وب‌سری و فیلم کوتاه تجلیل به عمل آمد.

همچنین به صاحبان اپلیکیشن‌های تاچستان، آیوتون، مداد و نبات هدایایی اهدا شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه